ugrás a tartalomhoz

SMS támogatás

Anonymous · 2006. Jan. 31. (K), 22.53
Hellósztok!

Több oldalon is láttam már ilyen "Támogatás SMS-ben!" dolgot, azaz SMS-ben el kell küldeni egy megadott szót és a kedvezményezett kap 200ft-ot. A kérdésem az lenne, hogy ezt milyen cég intézi Magyarországon? Nem smswebre gondolok, hanem különálló oldalhoz kellene ilyen sms támogatás.
 
1

<Nincs cím>

-zsolti- · 2006. Jan. 31. (K), 23.23
A Swift foglalkozik itthon elég széleskörűen SMS-alapú szolgáltatásokkal, nézd meg a honlapjukon hátha...
2

EDSMS, SMS/MMS

Anonymous · 2006. Jan. 31. (K), 23.27
En az OlcsoSMS-en vagyok regisztralva, es az egyik hirlevelukben lattam ajanlatukat, hogy emeltdijas rendszereket is uzemeltetnek. Az OlcsoSMS-en is lehet feltolteni EDSMS-sel...

Udv: Ati
3

Emelt díjas sms fogadása

Timoc · 2009. Dec. 7. (H), 02.55
Szia!

A legjobb ilyen szolgáltató a Netfizetés.hu Kft.
Szerintem a jutalékaik magukért beszélnek: Jutalék táblázat

Egy körbenézést legalábbis megér a történet...
4

Honnan

janoszen · 2009. Dec. 7. (H), 22.40
Honnan jutott eszedbe egy laza 4 éves témát előkaparni? Csak nem az a Timoc vagy, akiről már a hup.hu-n is kiderült, hogy a Netfizetés.hu Kfthez van némi köze... jahogy itt is azt reklámozod... ez furcsa egybeesés...

Ha legalább leírnád, hogy igen, üzemeltettek egy ilyet ilyen és ilyen feltételekkel és nyilvánvaló lenne, hogy üzleti érdekeltséged van benne. És mindezt mondjuk akkor, ha aktuális témához kapcsolódik, nem egy négy éves threadhez. Egyből sokkal kevésbé lenne fórum spam szaga.
9

Hova

Timoc · 2009. Dec. 15. (K), 04.57
Igen közöm van a Netfizetéshez, mert az enyém.

Ha 1 valaki rákattint akit esetleg érdekel az adott téma akkor már megérte... egyébként meg nem spam mert nem volt offtopic a hozzászólás... ha egy más témára nyomnám ezt be akkor sztem inkább lenne spam jellege a történetnek....

egy kérdésre válaszoltam amire lehet hogy valaki pont itt... pont holnap fogja keresni a választ...és azért tettem ki a linket hogy ha igy lenne akkor a mi ajánlatunkat is megnézze a többi között.

ha ebben kivetni valót látsz akkor sürü elnézésedet kérem... de nem igérem hogy máshol nem fogok ugyanezt megtenni.
5

azzigen :D

leone92s · 2009. Dec. 8. (K), 00.37
Sziasztok!

jól leteremtetted Timoc-ot :D

bb sl
6

Spam

janoszen · 2009. Dec. 8. (K), 21.20
Sejtésem szerint itt a tagok 10%-ának van olyan vállalkozáshoz köze, amely megérne egy önreklámot. Valamiért mégsem csinálja néhány kivétellel senki. Ha értelmes tartalmat küld be a saját vállalkozása oldaláról hivatkozva, azzal nincs baj. Ha megemlíti saját magát egy hasonló témánál ha éppen följön, azzal sincs baj. De ilyen tök egyértelmű és átlátszó módon belespamelni egy régi témába, na azt nem szeretem.

Hogy valami konstruktív is legyen a dologban, ha pl Timoc kolléga venné a fáradtságot és írna egy rövid, fogalmakat rendbetevő leírást az SMSes fizetés / aggregátor / hogyműködik / mikabuktatói témakörben, azt pozitívan tudnám értékelni. Na és ott nyugodtan tegye bele a linkjét.
8

összehasonlítás

Drawain · 2009. Dec. 9. (Sze), 08.03
Vagy csak egyszerűen egy összehasonlítást adhatott volna, hogy miért is jobbak mint a többiek. Egy összesítő szolgáltatás- és ártáblázattal megspékelve. Igazából az alsó pár hivatkozásán ezt vártam volna és nem ugyanarra az oldalra mutató linkeket, amiről spam-elt...
10

Téves fogalmak

Timoc · 2009. Dec. 15. (K), 05.02
Nagyon szívesen adok tájékoztatást... nagyon szívesen "teszek helyre fogalmakat" és ezt tettem már egyéb helyeken... itt nem ez volt a kérdés...

Ha kérdezel szívesen válaszolok akár sms akár más témában...már ha tudok!
7

igaz

leone92s · 2009. Dec. 9. (Sze), 00.00
Szia!

Így van, igazad van... de nem hiszem hogy fok ezért új témát nyitni.

bb sl
11

Azért a "legjobb" kifejezéssel vigyázni!

Kenguru · 2009. Dec. 15. (K), 14.20
Akár versenyhivatali vizsgálat is indulhat, ha a vállalkozását valaki "A legjobb" kifejezéssel jellemzi és ezt nem bizonyítja.

A a táblázat se egyértelmű, valszeg még vannak költségek ami levonásra kerülnek. Erre utal az alul lévő infó, hogy az SMS-ek után még mi kerül levonásra.

Különben meg szívesen látnék egy összehasonlító táblázatot...
12

majd csinálok neked egy

Timoc · 2009. Dec. 15. (K), 20.26
majd csinálok neked egy összehasonlító táblázatot, de nem csak az számít hogy a jutalékok mekkorák, hanem az is hogy mennyire megbízható, mennyire stabil a szolgáltatás. A versenyhivatal pedig reklámokkal foglalkozik és nem személyes véleményekkel...márpedig ez személyes vélemény volt az alapján amit a felhasználók mondanak.
13

Cikk

janoszen · 2009. Dec. 16. (Sze), 00.20
Akkor jönne a kérdésdömping, amit célszerű volna cikk formájában megválaszolni. A válaszokat előre is köszönöm.

SMS fizetés
  • Milyen technológiai háttérrel működik az SMS-es (emelt díjas) fizetés, ennek kik a szereplői?
  • Milyen módon lehet emelt díjas SMS-t fogadni, mi a dolog jogi háttere? Milyen formában tud megérkezni a pénz, hogyan értesül az alkalmazás róla?
  • Lehetséges-e dedikált emelt díjas telefonszámot igényelni? Mik ennek a költség / ügyintézés vonzatai?
  • Mi a különbség az emelt díjas SMS-es fizetés és vásárlás között (ha van)?


SMS küldés
  • Milyen technológiákkal lehet SMS-t küldeni? (A szerverre kötött mobiltelefon kivételével.)
  • A kimenő SMSeknek milyen pénzügyi / ügyintézési vonzat mellett lehet valakinek 1-10-100 SMS fogadó és küldő száma?


Technológia
  • Milyen hardverekkel működik a tömeges SMS küldés/fogadás?
  • Milyen megoldások vannak használatban a szolgáltatás redundánssá tételére?


Egyéb telko vonatkozású kérdések, hátha tudsz rá válaszolni
  • Van-e lehetőség valakinek szabvány (pl SIP) protokollon telefonvonalat kapni a szerverére? Esetleg van-e lehetőség trunk vonara?
  • Van-e lehetőség papirmentes fax fogadásra és küldésre valamilyen APIn keresztül dedikált számon?
14

megpróbálok válaszolni

Timoc · 2009. Dec. 17. (Cs), 03.42
Ennyire átfogó kérdéskörre nehéz cikket írni és én nem is vagyok újságíró de megpróbálok válaszolni rájuk.

nah vegyük sorba:

Az ügyfélnek egyedül az aggregátorcéggel kell tartani a kapcsolatot és az pedig tartja a kapcsolatot a mobilcégekkel vagy egy másik aggregátorral (nálunk is rengeteg viszonteladó van). A szolgáltatónak és az aggregátornak is el kell fogadnia a mobil szolgáltatók által kibocsájtott etikai kódexnek ami szabályozza hol és miyen formában jelenhetnek meg a telefonszámok ill. milyen szolgáltatások értékesítésére lehet azt használni. (pl: semmiféle pedofil vagy politikai tartalom nem lehet, ill drogok használatára se buzdíthat senki senkit) A technika pedig a legegyszerűbb módon működik, mégpedig úgy hogy http meghívásokon keresztül php-k hívódnak meg a fogadó fél szerverén (vagy webtárhelyén) és paraméteres módon kerülnek átadásra a beérkezett fizetés adatai.

Emelt díjas smst a mobilcégek tudnak fogadni, mert ugye nekik van meg az ehhez szükséges hálózat. Az együttműködési szerződések pedig általában úgy fogalmazódnak meg hogy az aggregátorcég (ill. a mobilszolgáltató) viszonteladójává válik a leszerződött partnernek és ilyen formán értékesíti a szolgáltatását és állít ki számláz helyette a vásárló felé. A pénz átutalásos formában érkezik meg általában a szolgáltató számlájára (legalábbis nálunk, de lehet olyan is hogy valaki számlát kp-sre állítja ki és akkor azt nem postán adja fel hanem akkor adja oda amikor a kifizetés megtörténik személyesen). Az alkalmazás a fent leírtak alapján php-s meghíváson keresztül értesül a beérkezett smsekről, és a technikai leírásunkban is olvasható formában tudja visszaadni a válaszüzenet szövegét.

A minden hónapot követő elszámolás után kerülnek kifizetésre az adott számra (és adott szöveggel) beérkezett smsek ára, hiszen a mobilcégek is általában csak később (a számla fizetésekor) kapják meg az smsek árát. Az aggregátorok csak akkor tudnak hónapzárást követően 40-45 napnál hamarabb utalni, ha meghitelezik a partnereik felé a beérkezett sms forgalmat, hiszen a mobilszolgáltatók 40-45 napra fizetnek.

Mindenhol van lehetőség általában saját dedikált szám kérésre (nálunk is). Ennek egyszeri és havi költsége is van amik cégenként változnak (nálunk ez jelenleg 35+áfa egyszeri és utána ugyanennyi havidíjjal jár). Ezt viszont nehéz kitermelni, ezért csak a nagyon nagy oldalak szokták kérni és még nekik se biztos hogy megéri, hiszen az ingyennél minden drágább ami pénzbe kerül és olyan sok elgépelt vagy hibásan beküldött sms nincs hogy plusz profitot termelhessen ez az adott szolgáltató felé.
Az emelt díjas smsben történő fizetés minden esetben valamilyen szolgáltatás megvásárlására irányul tehát az sms-es fizetés általában sms-es vásárlás is.

Szolgáltatónként változik az sms küldésénél a lehetőség. Van ahol normál díjas smst lehet csak küldeni és van ahol emelt díjas smst is. A normál díjasnál a szolgáltató fizeti a költségeket (és ebben reklámoz vagy ad szolgáltatást, az fogadott emelt díjas smsek esetében pedig az smst fogadónak hozzá kell járulnia hogy felkerülhessen egy listára ami alapján időszakonként ilyen fajta smst küldhetnek a telefonjára.

Gondolom, hogy a normáldíjas smsről kérdezed a küldés és fogadás lehetőségeit. Természetesen lehet több fogadó szám és lehet több küldő-fogadó szám is, de ennek fix árai vannak, melyeket az sms küldésre lehet felhasználni. Csak sms küldésnél pedig a gateway tipusától függ, hogy milyen áron tudja(/tudjuk) szolgáltatni az smsküldést. Az árat nagyban befolyásolja az is hogy milyen mennyiségről beszélünk, ezért konkrétumokat nem szeretném kifejteni, mert hosszú lenne.A tömeges sms küldés ugyanúgy http protkolon keresztül történik vagy fix lista esetén a szolgáltató tudja azokat kiküldeni oda ahova a megrendelő kéri.

Nálunk a redundanciát úgy oldottuk meg, hogy az adatok egyszerre több helyre mentődnek és egy monitorozó rendszernek köszönhetően ha az egyik szerverrel gond lenne akkor a rendszer a bejövő forgalmat a másikra terheli át. A hiba elhárítása után az adatbázisokat pedig szinkronizáljuk.

Mi nem foglalkozunk telefonvonallal és a fax-szal, ezért nem tudok konkrétumokat ezzel kapcsolatban,de úgy gondolom hogy minden megoldható, ha nehézkesen is. A legtöbb szerverterem jól felszerelt és szerintem behúzható telefonvonal is, viszont olcsóbbnak gondolnám egy voip rendszert feltelepíteni ami automatikusan kezeli a bejött hívásokat vagy faxokat.

Remélem válaszoltam minden kérdésre!
Szabó Tamás
Netfizetés.hu
17

Kérdés

Toya · 2009. Dec. 30. (Sze), 09.30
Nekem is kellene egy ilyen lehetőség a weboldalamra, de nem tudom mennyien is élnének ezzel a lehetőséggel. Nem lenne kóddal levédett rész és hasonlóak, csak egyszerűen támogatás és erre egy köszönő SMS menne max. vissza.
Ez megvalósítható nálatok Timoc?
Szóval se kódot, se mást nem szívesen raknék be az oldalba.
18

Kész

janoszen · 2009. Dec. 30. (Sze), 10.14
Ha jól értettem, Timocék csak interfészt nyújtanak, azaz a működési logikát Neked kell megírni.
19

Timoc! Használni kívánt

Kenguru · 2009. Dec. 30. (Sze), 16.54
Timoc!
Használni kívánt prefix milyen hosszú (min és max)?

Ha SMS-t akarok küldeni honlapról az megoldható? Költsége?

Esetleg fizetős SMS-nél a visszaigazoló SMS-en kívül még 1-et kell küldeni (más mobilszámra) megoldható -e?
20

válaszok

Timoc · 2011. Jan. 30. (V), 20.29
Toya: a példaprogramunkkal ezt meg tudod valósítani. (letölthető dokumentumokon belül találod)

Kenguru:
minimum 2 betü és maximum 140 karakter... de ugye a józan ész azt mondja hogy azért 10-15 karakternél ne legyen hosszabb mert a felhasználó elunja az életét mire begépeli...

Nekünk nem a fő profilunk az smsküldés (tömeges smsküldés), tehát ha a weblapodról akarsz smseket küldözgetni akkor én azt javaslom hogy egy erre szakosodott céggel vedd fel a kapcsolatot!