Színpadon lévő objektumok Array-be rendezése (AS3)
Sziasztok!
A kérdésem a címnél általánosabb, de a címben jelzett esetnél merült fel, és azzal is tudnám a legkönnyebben illusztrálni.
Szóval tegyük fel hogy a színpadon elrendeztem N db objektumot, és van is példánynevük, mondjuk clip01, clip02... clipN.
Mondjuk szeretném ezeket egy 1-től N-ig tartó ciklussal betenni egy Array-be. Namost odáig nincs gondom hogy a neveket legeneráljam, de utána nem jöttem rá hogy hogyan tudnám magát az objektumot betenni az Array-be, merthogy nyilván amikor a push-sal próbálom, akkor a nevét, azaz egy stringet tesz be, nem pedig magát a movieClip-et...
(azzal természetesen nem volt problémám, amikor magával a ciklussal hoztam létre objektumokat, rendeltem hozzájuk a generált nevet, és rögtön be is töltöttem őket egy array-be. De a meglévő objektumok eseténél elakadtam)
Szóval van valami AS3 utasítás, hogy a változóm egy string, de én most nem a stringgel szeretnék műveletet végezni, hanem azzal az objektummal, aminek ez a string a neve?
■ A kérdésem a címnél általánosabb, de a címben jelzett esetnél merült fel, és azzal is tudnám a legkönnyebben illusztrálni.
Szóval tegyük fel hogy a színpadon elrendeztem N db objektumot, és van is példánynevük, mondjuk clip01, clip02... clipN.
Mondjuk szeretném ezeket egy 1-től N-ig tartó ciklussal betenni egy Array-be. Namost odáig nincs gondom hogy a neveket legeneráljam, de utána nem jöttem rá hogy hogyan tudnám magát az objektumot betenni az Array-be, merthogy nyilván amikor a push-sal próbálom, akkor a nevét, azaz egy stringet tesz be, nem pedig magát a movieClip-et...
(azzal természetesen nem volt problémám, amikor magával a ciklussal hoztam létre objektumokat, rendeltem hozzájuk a generált nevet, és rögtön be is töltöttem őket egy array-be. De a meglévő objektumok eseténél elakadtam)
Szóval van valami AS3 utasítás, hogy a változóm egy string, de én most nem a stringgel szeretnék műveletet végezni, hanem azzal az objektummal, aminek ez a string a neve?
numChildren, getChildAt,
Köszönöm! :)