domain admin/tech/zone kontakt
Hello!
Érdeklődni szeretnék hogy egészen pontosan mi a különbség az admin és tech kontakt között (azon túl hogy az admin az adminisztrációval foglalkozik a tech meg a technikaival ahogy az mindenhol le van írva a neten) és mi a feladata a zone kontaktnak? Amúgy van-e tényleges értelme hogy a tech és zone kontakt is a domain tulajdonosa legyen?
Előre is köszönöm!
■ Érdeklődni szeretnék hogy egészen pontosan mi a különbség az admin és tech kontakt között (azon túl hogy az admin az adminisztrációval foglalkozik a tech meg a technikaival ahogy az mindenhol le van írva a neten) és mi a feladata a zone kontaktnak? Amúgy van-e tényleges értelme hogy a tech és zone kontakt is a domain tulajdonosa legyen?
Előre is köszönöm!
Attól függ
.hu domainnél:
A domain transferére (regisztrátor váltására) vagy tulajdonos váltására csak a tulajdonos jogosult, amit megfelelően aláírt dokumentummal kell alátámasztania. Az admin és tech kontaktnak mára már semmi jelentősége nincs, régen volt e-mailes átregisztrációra lehetőség.
.eu domainnél:
A .eu-nál nincs admin kontakt, csak egy un. on-site kontakt, akit hivatalosan a weboldal fenntartásával kapcsolatban lehet keresni.
Nemzetközi domainnél:
A .com/.net/.org/stb domaineknél az adminisztratív kapcsolattartó személye és e-mail címe rendkívül fontos, mert az átregisztrációhoz erre a címre küldenek ki jóváhagyó e-mailt, ezért érdemes egy olyan e-mail címet megadni, ami biztosan működni fog.
még egy pár kérdés
Mennyi értelme van .hu-nál annak hogy a zone kontakt is a tulaj vagy a kapcsolattartója legyen?
Azért kérdezem mert van egy ügyfelünk akinek rossz emlékei vannak a domain regisztrációval (a mostani domainjét úgy regisztrálták be anno hogy nem is az ő nevén volt alig tudta átíratni régebben) és most akar egy másikat is regisztráltatni egy .hu-sat és ezt akarja hogy a tech-nél és a zone-nál is ő legyen megadva személyesen...
Akkor ezek szerint a tech még belefér (amúgy itt milyen megkeresések a jellemzőek), de a zone-nál konkrétan mivel kereshetik? (Amúgy úgyis a regisztrátor állítja a dns-t így akár ez itt csak egy plusz lépcső gondot jelenthet és nem valós problémát mert ha valaki megkeresi akkor legfeljebb felhívja a regisztrátort vagy továbbítja nekik a kérést/problémát nem?)
Domain kontaktok
Ami a zone kontaktot illeti, nálunk például automatikus admin rendszer van, így a zone kontakt mindig a DotRoll Admin lesz, de természetesen le tudjuk cserélni, ha a DNS-t nem mi üzemeltetjük és az ügyfél kéri. (Erre eddig nem volt példa.)
A .com domaineknél még arra kell figyelni, hogy általában a regisztrátorok felületén az admin kontakt rekord megváltoztatható, tehát ha mondjuk van egy viszonteladó, akkor az beírhatja a saját nevét vagy e-mail címét, de a későbbiekben is megváltoztatja ezt. Ilyen esetben a regisztrátor semmit nem tehet, mivel csak a megadott admin kontakt e-mail címre lehet kiküldeni a transzferhez szükséges e-mailt. Éppen ezért érdemes akkreditált regisztrátort keresni, neki nem érdeke saját kontaktokat megadni a könnyebb kezelhetőség érdekében.
Ami a megkereséseket illeti, a regisztrátort tipikusan jogsértések, stb. esetén szokták megkeresni, technikai probléma esetén inkább a szerződő fél jelzi, hogy valami gond van a domainnel, úgyhogy a kontaktok itt nem nagyon számítanak.
kód
Amúgy a com-os domaineknél kell az auth kód és az aktuális admin mailjére érkező megerősítő levél az átíráshoz nem?
A címhez amúgy melyik címet kell írni, a telephely címét (ahol akár személyesen is megtalálhatóak) vagy a székhely címet (amit csak postázásra használnak)?