ugrás a tartalomhoz

Why I love Opera

Hojtsy Gábor · 2004. Nov. 23. (K), 00.33
Nagyon hosszú leírás az Opera előnyeiről a Firefoxhoz képest
 
1

Hozzáférhetőség

wiktor · 2004. Nov. 23. (K), 01.07
Jól látom, hogy az oldalon a linkek csak színükben különböznek a szövegtől? Ráadásul piros színűek a linkek. Azt olvastam ez nem túl szerencsés... http://diveintoaccessibility.org/day_12_using_color_safely.html

Amúgy teljesen korrekt a cikk, érdekes dolgok vannak benne. Szolidabb a hangnem, nem olyan mint a nemrégiben megjelent Mozillás összehasonlításnál. Egyébként, tényleg érdekes, hogy valahogy most ért be a váltás, pedig már tényleg évek óta vannak alternatívák... A kollektív tudatalatti? ;)
2

opera : simply the _second_ best internet experience

ashnur · 2004. Nov. 23. (K), 04.12
hogy miert mondom ezt ?
http://www.gungfu.de/facts/archives/2004/11/10/why-use-firefox-get-opera/
elolvastatok ezt ?
nos hogy ugy mondjam szerintem eloveszi a 4.7 megas alapfirefoxot. nem olvas helpet sem es leirja amit leir ott..

nezzuk vegig a felsorolt ficsoroket az why i love reszbol:

1.Mouse gestures
http://optimoz.mozdev.org/gestures (de azthiszem nem ez az egyetlen)
nem hiszem hogy az az aprosag, hogy alapbol nincs benne a firefoxban igazi ellenerv ... en pl nem latom hianyat mert billentyuzettel navigalok altalaban
---
2. Fast
igazat kell adjak neki. valoban gyorsabb mint a firefox. csak az a baj , hogy en inkabb varok oldalankent 2-3 masodperccel is tobbet(pedig ekkora kulonbsegrol ritkan van szo) minthogy az oldal bejojjon de akar megjelenitesbeli akar funciobeli bugokkal legyen tele. csak azert mert van valami ami meg nincs benne a bongeszomben vagy benne van mar reg de meg mindig nem jol.
---
3. High features-to-size ratio
itt is igaza van. de megint feljon a kerdes. 3.5 megaban sok felig kesz progi vagy akar 10-20 megaban sok jol elkeszitett stabil progi.
---
4.Customizable
gestureket firefox extensionjeben is lehet teljesen konfiguralni.
asszondja van egy rakas szkin. hat jo. legutoljara mikor kiprobaltam az egyiket az tortent hogy nem tetszett es vissza akartam rakni az eredetit. fele vissza is jott. es par probalgatas utan kezdte a skint keverni az oldal cssevel. oda jutottam hogy az input texteket mar csak talalomra tudtam hol vannak mert se a szkinbol nem talalta ki hogyan rajzolja ki se az oldal cssebol.
es persze a firefoxhoz is vannak theme -k es egyre tobb van.
shortcutok ? http://extensionroom.mozdev.org/more-info/keyconfig
felulet ? firefoxban is csak siman athuzogatod ami kell vagy nem kell... oda ahova akarod.
...oszinten szolva nem latok semmit itt sem ami ne lenne meg firefoxhoz is.
---
5.Quick preferences
nah ez vicc. egy dolog, hogy firefox optionsje sokszorosan attekinthetobb. de ugye ott van meg az about:config is
meg a http://extensionroom.mozdev.org/list.php/Firefox/config extensionok... vagy az a baj, hogy nem ugrik fel minden egybol az f12 re ? hat ez mar csak ilyen. akit ez zavar az nyugodtan hasznaljon operat. senki nem akarja meggyozni.
---
6.Zoom
szerintem ez az alak max 10 meterrol latott firefoxot :)
sot. mar nem vagyok 100% benne, de mintha bizonyos esetekben az opera nem zoomol a fontokra. de nem akarok felrebeszelni szoval javitsatok ki ha nem igy van.
---
7.Automatic reload
szal ha lusta vagyok f5 -t vagy ctrl+r -t nyomogatni akkor ezt beallitom.aha
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/reloadevery .. hat nem egybol megtalaltam ? :))
---
8.Bookmarks
na ez volt az elso amirol tudtam, hogy nem fogok tudni konrketan mutatni egy megfelelot.
marmint az hogy a bookmarkokhoz keywordot rendelni es azalapjan megnyitni oket.
:) de _tudom_ hogy meg lehet csinalni, es lehet mar meg is van csinalva csak nem tudok rola.
ha vki asszondja nem, akkor vallalom, hogy megcsinalom zaros hataridon belul :)
---
9.Search
linkeket az oldalban ' leutesevel, normal szoveget / leutesevel keresel.
es most nem lattam utoljara milyen az oldalon valo kereses az operaban, de a firefoxban uber-isten-kiraly :) meg highlightja is van :P
es nem kell egyfolytaban kattogtatni vele...
es persze lehet kersni itt is mindenben :)
sot. alapbeallitasban a firefoxban ha beirsz valamit az addressbarba(amiben nincs . karakter) akkor kiadja a google elso talalatat( . ot tartalamazot is lehet keresni.. akkor beirod eleje, hogy keyword:)
es ott van az addressbar mellett a search bar amivel lehet keresni gugliban, yahoon,amazonon,ebayen,dictionary.com -on es creative commonson... es ez csak az alapbeallitas mert termeszetesen lehet hozzadni mas search engineket is.
---
10.Standards compliancy
nah.. biztos. nem mondom az iehez kepest jol all :) de kapasbol egy rakas dolgot tudnek alap cssbol ami bugos vagy jsbol ami nem megy..
csak a most common dolgok vannak meg benne, es azok kozt is akad sok ami csak reszben.. messze all meg attol a szinttol ahol a firefox mar most halad...
nem azt akarom mondani hogy a firefox nem bugos vagy ilyesmi... csak eppen jobban tamogatja a standardokat mint az opera.
---
11.Advanced Download-Manager
itt van valami ami engem zavar a firefox download mangerjeben. ha egyszer bezartam az ablakot utana mar nem tudok resumeolni.
ez valami amiben tenyleg jobb az opera.
---
12.Tabbed browsing
legutoljara nem ment ez a ctrl+z dolog mikor haverral probaltuk. mondjatok el nekem , hogy melyik operaban mukodik?
amugy van ien firefox extension.
a masik dolog, hogy lehet minimizalni a tabokat .. hat ime egy ujabb rettenetesen fontos dolog :) ami milyen jo hogy van operaban. es milyen kar hogy nincs firefoxban.
---
13.Sessions
ez megint olyasmi amit siman meg lehet csinalni firefoxban is. bar engem idegesitett mindig ha nem about:blank al kezdodott az aznapi bongeszesem... es ha egyszer megnyitom ritkan zarom be addig mig a gep elott akarok ulni :)
jo, tudom. nem az en velemenyem a lenyeg. :)
biztos jo lenne ha lenne firefoxban is minden egybol.:P
---
14.M2 - Opera’s mail-client
thunderbirdit hasznalok.az meg jobb mint az m2 :)
amugy nem latom ertelmet a bongeszoben benne van a mailkliens megoldasnak.. biztos van aki igy szereti.
---
15.Built-in RSS-aggregator
eloszor is ugye a live bookmarks .. akinek meg az nem eleg.. van tobb rss agregator (:) extension ..
---
16.Ad blocking es 17.Security
...no comment. ha megnezitek a masik siteot amit leirtam, ugy tunik mintha nem latta volna a firefox ezen reszet.
---
18. Wand password manager
mintha ez is meglenne jol a foxban :/ akkor most mivan ?
---
19. Supporting web-development
es felhozza a js-t peldanak :) ha vki azt allitja , hogy van jobb tool js debugra mint a javascript console... :) es ott a dom inspector. az szerintem nem is itt keszult a foldon hanem vlahonna a vilagurbol importaltak
de persze ez csak ket dolog. http://extensionroom.mozdev.org/list.php/Firefox/dev itt van par extension azoknak akiknek meg tobb kell. hat tenyleg tudna uberelni ezt az opera ?
---

kb ennyi.
valoban vannak dolgok amiben jobb. (gyorsabb, kissebb, csomo dolog integralva van). de amikor arrol dontunk, hogy azt mondjuk valamire, hogy jobb. akkor nem szabad csak a mennyiseget nezni
a minoseg szerintem fontosabb. plane ebben az esetben ahol a mennyiseg is csak reszletkerdes, mert attol fugg, hogy hajlando-e valaki az extensionoket kicsit megnezni.

persze nem arrol van szo, hogy en most minden operast at akarok teriteni.. dehogy. ha vkinek az tetszik hat hasznalja. csak zavar ha olyasmit allit vki ami nem igaz. raadasul ilyen szoveggel jon:
"Firefox is the most customizable browser on the planet." - Clearly, the first sentence is a lie.
hat mitol lie ? :) szerintem meg eppenhogy nagyon is igaz. hiszen szo szerint barmit at lehet irni benne. barmit hozza tudsz tenni vagy ki tudsz venni belole.

es jon meg egy utolso dolog :
If you are bugged with the ads you could still give money to the developers of Opera. That’s 25 bucks. And do 25 bucks really matter? Is 25 bucks too much for a nice piece of software? Who dares to say yes? ;-)¶

hat en. nekem nincs 25 dollarom valamire ami bugos, instabil es nem kellokeppen fejlett. nekem 25 dollar pont eleg, hogy kifizessem a netet es a telefonomat egy honapra. es meg sorolhatnek egy par peldat.
szoval. maradjunk annyiban hogy akinek tetszik, az csak hasznalja nyugodtan es eljen a second best internet experiencevel... meg mindig jobb mintha ie -t hasznalna.
3

re: második!? szerintem döntetlen!

kmm · 2004. Nov. 23. (K), 08.47
1.Mouse gestures
http://optimoz.mozdev.org/gestures (de azthiszem nem ez az egyetlen)
nem hiszem hogy az az aprosag, hogy alapbol nincs benne a firefoxban igazi ellenerv ... en pl nem latom hianyat mert billentyuzettel navigalok altalaban

tud fuleken hasznalni gesture-t? be tud zarni minden ablakot? NEM van gesture, de operae jobb.
1-0

2. Fast
egyik sem gyorsabb szvsz a masiknal.
2-1

3. High features-to-size ratio
nekem nem tunik felkesznek az operaban sokminden, mig sok ff extension igen csak beta allapotu, de am legyen, ez is egal
3-2

4.Customizable
Szkinekkel nekem csak akkor volt baj amikor tobb mint 100at toltottem le...
shortcutok ? ... oda ahova akarod...

ez igy nem egeszen igaz, operaban sokkal jobban testreszabhato az atlag user szamara a felulet.

4-2

5.Quick preferences
nah ez vicc. egy dolog, hogy firefox optionsje sokszorosan attekinthetobb. de ugye ott van meg az about:config is meg a http://extensionroom...t.php/Firefox/config extensionok... vagy az a baj, hogy nem ugrik fel minden egybol az f12 re ? hat ez mar csak ilyen. akit ez zavar az nyugodtan hasznaljon operat. senki nem akarja meggyozni.

az a vicc h ha neked vmi nem kell akkor az mar folosleges. en rengeteget hasznalom, persze hianyos, meg 1-2 funkcio kellene ra
5-2

6.Zoom
mar nem vagyok 100% benne, de mintha bizonyos esetekben az opera nem zoomol a fontokra. de nem akarok felrebeszelni szoval javitsatok ki ha nem igy van

ilyet nem tapasztaltam, az teny h a ff is tudja.
6-3

8.Bookmarks
[qoute]na ez volt az elso amirol tudtam, hogy nem fogok tudni konrketan mutatni egy megfelelot.
marmint az hogy a bookmarkokhoz keywordot rendelni es azalapjan megnyitni oket.
:) de _tudom_ hogy meg lehet csinalni, es lehet mar meg is van csinalva csak nem tudok rola.
ha vki asszondja nem, akkor vallalom, hogy megcsinalom zaros hataridon belul :)[/qoute]
akkor hajra!, addigis opera +1
7-3

9.Search
A ff ben az oldalon valo kereses a jobb, az operaval a webes kereso ( bar ebben lehet tevedek...)
8-4

10.Standards compliancy
szvsz egy szinten vannak kb. ez is rossz erv volt opera reszerol :-)
9-5

11.Advanced Download-Manager
Operae alapbol jobb, de ff is javithato szvsz, bar nem neztem meg az extensionokat, mert mar igy is fagyott a ff a 2x extensiontol...
10-6

12.Tabbed browsing
legutoljara nem ment ez a ctrl+z dolog mikor haverral probaltuk. mondjatok el nekem , hogy melyik operaban mukodik?

nekem eddig mindig ment, lehet ugyetlenek voltatok?
becsux egy ablakot aztan ctrlz es megnyitja ujra, a historyjat is megtartja (persze nem egy inputban, mert akkor arra vonatkozik - ertelemszeruen - a visszavonas )
da ha igy nem tudod akkor closed pages ;o)
a masik dolog, hogy lehet minimizalni a tabokat .. hat ime egy ujabb rettenetesen fontos dolog :) ami milyen jo hogy van operaban. es milyen kar hogy nincs firefoxban.

amit te nem hasznalsz azt mas meg hasznalhatja ( pl en... )
11-6

13.Sessions
ez megint olyasmi amit siman meg lehet csinalni firefoxban is. bar engem idegesitett mindig ha nem about:blank al kezdodott az aznapi bongeszesem... es ha egyszer megnyitom ritkan zarom be addig mig a gep elott akarok ulni :)
jo, tudom. nem az en velemenyem a lenyeg. :)
biztos jo lenne ha lenne firefoxban is minden egybol.:P

De amig nincs addig nincs...
en ezt is hasznalom.
megint +1 opera
12-6

14.M2 - Opera’s mail-client
thunderbirdit hasznalok.az meg jobb mint az m2 :)
amugy nem latom ertelmet a bongeszoben benne van a mailkliens megoldasnak.. biztos van aki igy szereti.

Nekem M2 a jobb. Vannak erveim is, pl az hogy a bongeszoben van :-)
az hogy _NEGYON_GYORS_
igaz a tb is jo, de az nem hoz pontot az ff-nek :-)
cegben tb-t hasznalok en is :-)

13-6

15. 16. 17. 16-9

18.
opera Wand-ja azert nekem jobban tetszik mint a ff, de ez nem hoz szvsz pontot senkinek :-), akkora kulonbseg nincs...
17-10

19. 18-11

DE, van sok még...


DE! sok van a ff javara is!
pl switchproxy ( ami nekem epp sosem ment, mert a friss verziokhoz sosem adtak ki eleg hamar :-), de az nagyon jo tool
es meg szamtalan.

szerintem egal a dolog, kinek az opera kinek a firefox.
Teljesen mas mind2...

En a barnakat szeretem ;o)



ps
denem szeretem az olyan ervelest ahol nem erveket mondasz...
vannak ervek mind2 mellett es ellen is, ezt kellene mar megerteni :/



--
üdv: kmm...
5

ervek csataja :)

ashnur · 2004. Nov. 23. (K), 11.43
kedves kmm :)
eloszor is hadd szogezzem le, hogy en nem a wl-flamelista es nem is akarok belemenni.

hadd soroljam itt fel amit _konrketan_ tudunk operarol es firefoxrol. azokat a dolgokat amelyekben kulonboznek persze. es + at es - at is.
eloszor is
opera:+
kicsi,gyors,rengeteg built-in functionje van amelyek hasznosak is lehetnek sok ember szamara.
firefox: +
kenyelmes,teljesen konfiguralhato,barmilyen extensiont irhatsz hozza,es vegul ... es bar szerinted standardokban egy szinten vannak _ez nem igaz_, gyere fel egyet #php.hu csatira, leszunk paran akik meselhetunk mi nem megy jol operaban. js meg css szinten.
opera: -
lehet , hogy mi voltunk ugyetlenek, csak az a baj, hogy a haver opera rajongo(meg most is pedig mar foxot hasznal :) es neki is ment regen. csak annal a verzional nem. de lenyegtelen. egy teny. az idok soran sokszor hasznaltam operat mar, es mindig azert hagytam abba, mert untam a bugjait. egyszeruen, idegesitoek voltak. arrol nem is beszelve, hogy hiaba nyitja meg nekem ujra ami volt, ha 10 percenkent elszall. persze ez egy elhatarolt eset de teny, hogy stabilitas ban sehol nincs a firefoxhoz kepest. ez nem szerintem van igy ez igy van. nem muszaj ettol fuggetlenul egyeterteni velem :)
firefox:-
bar a leheto legkonfiguralhatobb bongeszo a foldon, ezt az atlag user nem kapja meg egybol. teny, hogy ker egy kis hozzaallast. teny, hog yaz extensionoket le kell tolteni. az is teny, hogy az extensionok neha nem kompatibilisek. bar ez utobbi az 1.0 -as megjelenese ota egyre kevesebbszer fordul elo.

szoval a pozitivumok es negativumok... hogy dontetlen ? itt mar tenyleg szubjektiv vagyok... szerintem a minoseg fontosabb a mennyisegnel, szerintem a stabilitas is fontosabb a user friendlysegnel.
de mondtam. mindenki hasznaljon azt amit akar .. csak _ne ie_ -t...
7

tenyleg _nagyon_ szubjektiv vagy, most enis az leszek :-)

kmm · 2004. Nov. 23. (K), 13.41
kenyelmes,teljesen konfiguralhato: ez igaz operara is, sot, nekem opera _jobban_ konfiguralhato...

opera nekem kevesebbszer szalt el eddig mint ff, pedig operat par eve folyamatosan futtatok tobb helyen egyszerre, ff meg nem is letezik azota :-)
ff most nekem kb fel ora es elszall...
csak azokat a funkciokat probaltam megvalositani benne extensionokkal amiket az opera alapbol tud...

szerintem a stabilitast ne az alapjan iteld meg hogy az alap mit tud, hanem hogy ha rarakok mindent ami kell...

az opera fan haverod ezekszerint ugyetlen sajnos.

ha ez igy van akkor sajnos azt kell mondjam, valami baj van a gepeddel vagy veled :-) opera nekem volt olyan hogy 70 napig ment leallitas es fagyas nelkul... akkor a gepben leegett a tap sajnos :-)...
ff meg nem birta tovabb - ha minden funkciot feltettem bele amit hasznalok - 1 oranal, vagy egyszeruen kiirta hogy ez es ez az extension nem mukodik.


bar a leheto legkonfiguralhatobb bongeszo a foldon, ezt az atlag user nem kapja meg egybol.
ez meg nem igaz :-)

sajnos ami lefagy az nekem nem jelent minoseget.
az sem minoseg ami eppen most nem mukodik, es az sem amire kiirja, hogy ezzel a verzioval nem mukodik, de ugy toltom le, hogy az van odairva hogy ehez a verziohoz valo...

szerintem a stabilitas is fontosabb a user friendlysegnel.
ezzel teljesen egyetertek! nem is hasznalok instabil dolgokat.


jelenleg operanal 1 bugot tudok ami miatt ujra kellhet inditani (van mas megoldas is) az a memoriakess hibaja, de ez csak akkor jon elo, ha ugyanazt a viszonylag kicsi filet ( leginkabb css fileok ) sok100 szor sok ezerszer toltod le egymasutan. Ilyenkor beragadhat a kessbe, de ki lehet szedni... Az atlag felhasznalot az 100%osan nem erinti, ez akkor jon elo pl, ha meg a geped hetekig, es egy oldalt sokszor reloadolsz... igaz ff-nel ilyen problem nincs, nem megy hetekig :-) van ismerosom, akinek ff van es nem szokott gepet ujrainditani, es nem hasznal extensionokat. ff megis kifagy. tudom o is bena, dehat ez van, a bena usereknek is kell bongezso, es nalam sajnos opera mindig mukodik.


Kicsit kiakaszt az ilyen erveles.

Ha olyan erveket mondasz amiknek van alapja, akkor irj, addig szvsz folosleges. A ez nem szerintem van igy ez igy van. nekem keves.

Es ne erts felre nem akarok osszeveszni, nincs min.
De semmivel sem jobb a ff mint az opera, es az opera sem mint a ff. Masok. Egyiknek ez masiknak az az elonye. Nem veletlen hasznalok Operat, es nem is elvbol.

Ha bantoan fogalmaztam az nem neked szol, azt ne vedd magadra!



--
üdv: kmm...
8

nalam ritkan fagy FF

Jano · 2004. Nov. 23. (K), 13.54
Nalam Windowsos FireFox van es ritkan fagy!
Pedig van rajta egy-ket kiegeszito.

A kiegeszito verziozas problema:
A MS allanodan azzal a kama indokkal jon, hogy neki felelosege nezni, hogy a jelenlegi es regebbi oldalakkal is egyutmukodjon az IE. Csak sajnos ezek egy rossz ertemezohoz irodtak. Emiatt az IE nem fejlodik!

A FireFox-nal ha az alap bongeszo mindig megvarna amig a kiterjesztesek is elkeszulnek ahhoz a verziohoz, soha nem lenne kepes fejledni! Tehat el kell viselni azt a kellemetlenseget, hogy esetleg bizonyos kiegeszitesek nehany napig nem mennek az uj verzioval!
13

Összehasonlítás

attlad · 2004. Nov. 23. (K), 17.53
Ez az összehasonlítás nem egészen korrekt, mert fel lettek sorolva Opera feature-ök és utána, h ezt FF tudja-e, viszont számtalan olyan FF feature-t fel lehet sorolni (gondolj a több száz extension-re) amit FF tud és Opera nem.

Attila
16

Nem korrekt összehasonlítás

kmm · 2004. Nov. 23. (K), 18.10
teljesen igazad van!
epp ezt probalom szajkozni!
sot megkockaztatom, a mozilla is van olyan jo, annak aki azt szereti!
es meg a konqueror is!
--
üdv: kmm...
4

konyvjelzo kulcsszo

Jano · 2004. Nov. 23. (K), 11.35
Csak ra kell kattintani jobb klikkel, tulajdonsagok, es ott a kulcsszo mezo.

Folderekhez nem lehet. Viszont tudja azt, hogy egy folderben levo osszes linket kitegye fulekre egykattintasra.

Es lehet konyvjelzot az oldalsavba is tolteni de ez nem tudom mire jo.

Regebben volt olyan, hogy konyvjelzot figyeljen, hogy valtozik-e a tartalom vagy valami a lapon amihez tartozik, de most nem talalom. Ezt kivettek, vagy bovitmeny nyujtotta, vagy elkonfigoltam valamit??
6

keywords

ashnur · 2004. Nov. 23. (K), 11.47
vaha. es meg en irok olyan hosszuakat :) koszi, hogy szoltal.
9

Nekem Opera

chx · 2004. Nov. 23. (K), 16.51
1) A Firefox zoomja egy vicc. Annak is rossz.

2) Igen, vannak benne mouse gesture-ök, de sajnos az csak extension és nem mélyen rendszerbe épült mint az Operában. Ettől pont használhatatlan is lesz, mert nem mindig "ugrik" parancsmozdulatra, amikor kéne, pedig ez az mg lényege.

3) Igenis nagyon kell az F12 gyorsmenü. Tipikus példa: Google cache-ben meg akarok nézni egy oldalt, de az JS-sel átdob az eredeti oldalra, ami természetesen nem elérhető. Ilyenkor F12 JS kikapcs.

4) A fene az extensiönökbe, olyan lesz tőle a Firefox telepítés mint az IE: ötszáz letöltés, telepítés, mifene kell. Opera letölt, friss, szép, komplett.
11

ff

Jano · 2004. Nov. 23. (K), 17.31
1. Firefoxban nincs zoom csak betumeret allitas!
(Ami elonye: Minden tipusu betumeretet at lehet vele allitani, nem ugy mint IE-ben.)
Akinek baja van a latasaval annak Opera nagyon szimpi lesz, akinek nincs annak ez erdektelen.


3. En js kikapcsolasra a Web Developer menubarjat szoktam hasznalni. (2 kattintas). De le lehet tolteni custom buttons vagy milyen kiegeszitest amivel ki lehet tenni egy checkboxot a toolbarra es akkor 1 katt.
(Ettol fuggetlenul ezzel en nem kotozkodok, mert Opera kezelo felulete valoban jobban atalakithato, gyorsbillentyuk, eger mozdulatok stb.
Csak erre nem mindenkinek van igenye, ha kov pontba azt kifogasolod, hogy mennyi extensiont kell osszeszedegetni, a gombok pakolgatasa, billentyu kombok atallitgatasa, testreszabasa pont ugyanilyen tema. Az sincs keszen a letoltott alap progiban.)

4. Extensionok telepitese azert nem akkora frasz! Elmesz kivalasztod ami tetszik, rakattintsz ott helyben az installra, fel rakja es kesz. Ha bongeszo frissites van vagy barmi akkor nem dobja el oket. Ha frissul valamelyik extension szol es mar telepitheted is.
Ezt a reszet ne szidjatok szerintem mert nagyon jol meg van oldva!
FF nem Opera, de hasonlo funkciokat lehet ra osszeszedni.

Az lesz vicces ha valaki ir egy uber extensiont amibe belepakolja az Operasok maniait es egybe csomagolva letolthetove teszi...
15

re: ff

kmm · 2004. Nov. 23. (K), 18.08
a korrekt látásmód.
köszönöm!
erre probaltam ramutatni kb :-)

--
üdv: kmm...
12

Re: Nekem Opera

attlad · 2004. Nov. 23. (K), 17.42
3. FF-ban kikapcsolható a JS egyszerűen a toolbarról két kattintással, igaz, kell hozzá extension.

4. Extension-ök elvileg úgy vannak, h egyszer felrakod és működik, automatikusan frissítődik, ha frissítesz új verzióra, akkor nem kell újra felrakni, igaz, h még nem 100%-ban tökéletes, de elég jól működik azért. Sztem ez a letölt és komplett nem lehet igaz, mert mindenkinek más-más funkciókra lehet szüksége, mivan, ha én a böngésző sarkában a weblapom aktuális látogatottságát akarom látni? Vagy bármi mást. Hogy oldod meg Operában?

Operában beépített HTML validátor van-e, amivel olyan oldalt is tudsz két kattintással ellenőrizni, ami pl. csak bejelntkezés után elérhető vagy intraneten van?

Launchy. Hogy nyitod meg az éppen tesztelt oldalt IE-ben?

DOM Inspector?

JS Debugger?

HTTP fejlécek mutatása?

(Nem ismerem 100%-ig Operát, szóval tényleg érdekelne, h ezek vannak-e, megoldhatók-e.)

Attila
14

Re: Re: Nekem Opera ( csak hogy szep legyen a title :P )

kmm · 2004. Nov. 23. (K), 18.08
3. mind2ben akar 1 klikkel is ;o)
4. extensionok nincsenek operahoz, de eddig 1-2 dologra lett volna szuksegem amit nem tud abbol az egyetlen amit az ff elvileg tud az a switchproxy ( de csak elvileg... )

Validator: megoldhato (gondolom van, en nem igy szoktam...).
Launchy: van.
DOM Inspector,JS Debugger na ez nincs! sajnos ( bizom bennuk! remelem 1x csak lesz :-) )

HTTP fejlecek (szerintem) megoldhato(, nemtudom :/)

a webdeveloperhez hasonlo bar sokkal szegenyesebb megoldas van hozza.


szerintem probald ki, hasznald par hetig es meglatod.
ff utan szokatlan az tuti!
nekem ff volt szokatlan opera utan, de kuzdottem vele nehany hetet, mert a szamomra legjobbat keresem mindig!
nekem egyenlore opera jon be. es nem elvi okokbol, nekem ez a kenyelmes, masnak mas :-)






--
üdv: kmm...
10

Felesleges vita

Bártházi András · 2004. Nov. 23. (K), 17.16
Sziasztok!

Azt hiszem annyiban egyetértünk, hogy mind a Firefox, mind az Opera jobb, mint az Internet Explorer. Jelen hozzászólások között mindkét böngésző esetén elhangzott, hogy gyakran fagy, meg hogy nem. Van, akinek az egyik nem jön be, van, akinek a másik. Teljesen felesleges a más felhasználói szokásokkal, preferenciákkal rendelkező egyedeket megpróbálni meggyőzni arról, hogy a miénk jobb. Inkább fogjatok össze, s arról győzzétek meg az Internet Explorert használókat, hogy váltsanak. Bármi másra, ami napi szinten fejlesztett és támogatja a szabványokat... ;)

-boogie-
17

Re: Felesleges vita

kgyt · 2005. Jan. 1. (Szo), 18.58
Egyetértek.

+
Hozzátenném, hogy egy ideje párhuzamosan használom az Operát és a Firefoxot, mert van olyan amiben az egyik a jobb és van olyan amiben a másik.
Szerintem nagyon jó buli...
Egy ablakban az Opera fut folyamatosan, egy másikban a Firefox...
Sőt! vannak oldalak, amiket alapból egyikben, vagy másikban nyitok meg, mert bugos a másikban vagy egyikben.
Böngészni legtöbbször az Operát használom, főleg a jó kezelőfelülete miatt, fejlesztésre a Firefoxot, főleg a jó kis kiterjesztések miatt, amik a fejlesztési munkában segítenek.
De ez sem ennyire fekete és fehér, mert van mikor fordítva.
Mindenesetre nem volt még olyan, hogy valamit ne lehetett volna megoldani egyikben, vagy másikban...
Egyik sem fagy. Egyik sem gyorsabb, egyik sem lassabb, mindkettőnek van olyan hibája, amelyik alapvető (x)html vagy css értelmezésbeli probléma, de mindkettő magas szintű értelmezővel bír.
Nem értem a "bajotokat", nem értem a kérdést: "Firefox vagy Opera?".

Az én véleményem:
Firefox és Opera. Internet Explorer meg nem...

Utóirat: Ja és egyébként Opera fan vagyok már 2.12 óta, de nem elvből, hanem azért, mert látom a jó irányt a fejlesztésben...
Használni napi szinten csak a 4-es sorozattal kezdtem, mert előtte nem voltak elterjedve olyan böngészők (az Operán kívül, aminek sajnos kicsi volt a piaci részesedése), amik normálisan támogatták a sztenderdeket*, és ezért az oldalak csak Netscape, vagy IE alol voltak láthatóak...

* (sok-sok szabványostól eltérő megoldásra gondolok... pl. marque, béna dom kezelés, depricated tegek gyakori használata stb.)

Most volt egy gondom az IE-vel, de végül egy kis plusz munkával az is megoldódott...
:-)

--
Szeretettel: Károly György Tamás
kgyt&kgyt.hu - http://kgyt.hu