Wow, haladnak a korral; legalábbis reméljük szakemberek is lesznek, akik oktatnak. Kár lenne ha olyan oktatást kapnának, mint mondjuk az ECDL Webkezdő/WebStarter-rel, ahol a betű típus, méret és szín beállítását HTML elemekkel oktatják/kérik számon, illetve a keretek (frame) használata jelentős részét képezi az anyagnak. Ennél szerencsére sokkal több lehetőséget ad a négy éves képzés mind a technológiai, mind a gazdasági oldal megismertetésében. Jól hangzik!
Van nekik honlapjuk? A keresők nem adnak eredményt. Elég ciki, ha ilyen szakiránnyal már szeptemberben iskolát indítanak, és a pályaválasztás előtt sem volt még honlapjuk.
Magyarországon iskolánk az első, mely küldetéseként a webgazdasági kultúra terjesztését, illetve képzések szervezését jelölte meg. A webgazdasági képzés a webbel kapcsolatos ismeretek oktatását, kompetenciák kialakítását fogja át, három fő ismeretkörbe sorolva: webfejlesztés és -üzemeltetés, webdesign, weborientált vállalkozásmenedzsment avagy webvállalkozás menedzsment.
Egy (szak)kozepiskolai keretben (web)vallakozasmenedzsment oktatasa...
Nem tudom, hogy az Aranybulla, Csokonai eletmuve, a Bernoulli torveny mellett milyen szinvonalon lehet es tudnak 14-18 eves korosztalynak ilyen jellegu ismeretanyagot atadni.
Ne legyen igazam, de olyan erzesem van, hogy a HTML/CSS esetleg egyeb alapszintu webes ismereteken tul (amit barmelyik kozepiskolaban szakkoron vagy fakton oktathatnak) az egesz csak parasztvakitas.
A fent emlitett honlap semmitmondo, ugyanazt 30szor leiro szovege is csak ebben erosit meg.
Nem értem a 14-18 évesek miért tudnák kevésbé megtanulni a menedzsment alapjait? Igazából minden iskolában be kéne vezetni pár életszagú tárgyat a bebiflázható tananyagon kívül.
Mert kell egyfajta rálátás, tapasztalat. Szerintem nem tud hiteles lenni egy ilyen iskola két okból is. Az egyik, hogy nincs még kialakulva ennek az ágnak a diszciplinái. Doktori szinten sem, nemhogy középiskolai szinten. Ebből a szempontból nagyon sok a hasonlóság a sportmenedzsmenttel és a zenei (szerzői jogi) mendzsmenttel. A webes gazdaság most kezd kialakulni, nagyon képlékeny. Ha vannak is komoly tudású oktatók, én akkor is maradandóbb ismeretekkel tömném a diákok fejét.
Janó kérdésére válaszolva, nekem volt olyan évem a gimnáziumban, amikor 49 órám volt különórákkal (zene, sport) együtt, és akkor még tanuld meg az anyagot is, meg foglalkozz a szakmával, kergesd a lányokat, részegedj a cimborákkal... Annak ellenére, hogy mostanában kevesebbet alszok, mint akkoriban, nem érzem, hogy könnyű lett volna.
Nekem az hiányzik az oldalról, hogy pontosan mit is tanítnak. Mert illene felsorolni, hogy az iskolát elvégezve pontosan milyen tudásra is tesz szert az ember.
Én elvégeztem egy OKJ-s emelt szintű technikusi képzést, mely során rendszerinformatikusi képesítést szereztem. Had ne mondjam, hogy ha ezzel a tudással kellene rendszergazdai feladatokat ellátnom, akkor nem tudnám, hogy mit csináljak. A 2 év alatt elég felszínesen érintettünk mindent, gyakorlatilag csak megismertük, hogy van ilyen. Egy komolyabb hálózatot nem építettünk ki, mert nem volt hol (fix 20 gépes termek voltak, amit minden óra után vissza kellett állíani (ghost), mert jöttek utána a gimis osztályok, tehát nem volt saját különbejáratú termünk). Belenyaltunk a Win Server 2003-ba, de egy működőképes tartományt nem hoztunk létre, stb. Tehát tapasztalatból mondom, hogy nem igazán adnak át versenyképes tudást.
Egyik ismerős multimedia fejlesztő szakon végez most és nekik is alap HTML és CSS dolgokat tanítottak és a tananyag szerves részét képezte a FRAMSET-es oldalfelépítést és muszáj volt így megoldani a házit. Volt olyan srác aki a vizsgamunkáját kajak jól megcsinálta (flash, és itt tényleg arra használta a flash-t amire való), és a végén az impressum-ba odaírta, hogy mindent saját magának köszönhet, hogy meg tudta így csinálni a vizsgamunkáját, mert a suliban szinte semmit nem tanítottak meg nekik, ezért minden magától tanult meg.
Szóval ma Magyarországon nem nagyon van színvonalas, versenyképes tudást adó középszintű oktatás (legalábbis én nem találkoztam ilyen iskolával).
UpDate
Az oldaluk forrását megnézve, megkérdőjelezem az átadott tudás versenyképességét ...
... például. De ez szerintem az oktatás minőségére mutat rá inkább, mint a versenyképességre. Én is belenéztem a kódba és nem mondható el róla, hogy profi munka. HTML validator-nál nem volt gond (HTML 4.01), viszont a CSS validator-nál volt egy rakás hiba.
A cikk alapján a kezdeményezés nem rossz, csak az a kérdés, hogy lesznek-e szakmailag felkészült és naprakész tudással rendelkező oktatók (na meg lehetőségek a tudást rutinszerűen elsajátítani).
A rendszerinformatikusi képzést ismerem, mert elvégeztem, de mint írtam erősen megkérdőjelezhető, hogy a kapott tudás versenyképes (értsd egy nagyobb cégnél elég sokat kell tanulni, hogy labdába tudjál rúgni). A multimédia-fejlesztővel kapcsolatban pedig ismerősön keresztül vannak tapasztalatok, és azt kell, hogy mondjam, siralmas, hogy mit és milyen szinten oktatnak.
Csak remélni tudom, hogy valóban érdemes lesz majd beiratkozni ebbe az iskolába a szakma iránt érdeklődőknek ...
Amire kíváncsi lennék, hogy pontosan mi fogja képezni a webmester és webfejlesztő szakok tananyagát és a kapott OKJ-s papír mennyire biztosíték arra, hogy valóban naprakész tudással rendelkező szakemberek kerülnek ki az iskolából. (Értsd, csak hallanak arról, hogy van AJAX, vagy fel is tudnak vele építeni egy komplett webalkalmazást, odafigyelve a terhelésre és biztonsági kérdésekre, stb. Tehát kapnak-e megfelelő gyarkolati képzést és rutinszerűen tudják-e elsajátítani az anyagot.)
..vagy fel is tudnak vele építeni egy komplett webalkalmazást, odafigyelve a terhelésre és biztonsági kérdésekre..
Azért ne essünk túlzásokba. Egy 18 éves ifjonc nem a Gmail-t fogja újraírni, ha így lenne, a pékek is weblaptervezést kezdenének tanulni, mert mindenki halálra keresné magát. Egy nagy portál, mint profi webalkalmazás csak egy komolyabb nevű cégtől várható el, aki szavatolni is tudja a helyes működést (vagy nem, lásd wiw).
Sztem egy épphogy leérettségizett fiatal, akár még egy OKJ-s papírral a kezében is még csak kostolgatja a web lehetőségeit, de nem lesz forradalmár. Valószínűsítem kis lapokkal fog kezdeni, ahol a terheléselosztás nem igazán lesz probléma. Aztán idővel beérik, és akkor hajrá, de az már nem az OKJ-s tanfolyam eredménye lesz, hanem a saját belefektett munkájáé.
Aztán persze ne legyen igazam és legyen sok szép magyar honlap a közeljövőben!
A Napstert egy 19 éves elsős egyetemista írta. Egy 16-18 éves fiatal jó oktatókkal ugyanúgy megtudja tanulni a dolgokat mint egy diplomás. A webfejlesztés pedig nem atomfizika. Maximum a gyakorlat fog hiányozni.
... de azért jó lenne, ha vmi életszagú dolgot tanítanának. Nem azt mondom, hogy gmail-t kell neki írni, de egy ilyen suliban azért elvárnám, hogy egy jobb vizsgamunka legyen szépen megírva (lehetőleg OOP) és ha már naprakész a tananyag, akkor azért össze lehet hozni szép dolgokat pl. AJAX-szal. Az AJAX csak egy példa volt. Ami fontos, hogy amit tanítanak azt gyakorlatban is tudják alkalmazni a végzős emberkék, tehát ne csak egy papírt kapjanak, hanem életszagú, szakmailag helytálló tudást. Amit írtam fentebb azzal a színvonalra utaltam. Mert ha kb. olyan a szintű a suli mint a mutlimédia-fejlesztő szak, akkor nem sok értelmét látom ...
Ami a 18 éves embert illeti, ha vkit érdekel, akkor ennyi idősen már elég komoly tudásra tud szert tenni (lásd cracker-ek), ma pedig a szélessávú korszakban sokkal könnyebb dolguk van infót szerezni, mint 10 éve (főleg, hogy vannak ilyen közösségek, mint a Weblabor).
Tehát minden csak elkötelezettség, szorgalom és kitartás kérdése. Ha vki azért megy ebbe a suliba, mert penge akar lenni, akkor sztem nem túlzás egy minőségi vizsgamunkának OOP alapokon nyugvó, (divatos szófordulattal élve, bár ezt utálom) webkettes site-ot összedobni, ami utána akár valós projektként tovább is működhet.
Abban egyetértünk, hogy a terhelés kérdéssel nem biztos, hogy ilyen szinten kell foglalkozni, de azért egy webfejlesztő sulitól elvárnám, hogy legalább az elvi alapokat megadják, amit aztán saját szorgalommal már gyakorlati tapasztalatra lehet váltani (mert ugye ettől lenne igazán jó a suli, hogy gyarkolati dolgokat oktat, amit aztán készpénzre lehet váltani és nem a netről kell neki összevadászni az infókat).
Szóval összességében én ettől a sulitól a naprakész, színvonalas tudás átadását várnám ...
UpDate
Egyébként sztem ennek a sulinak a gyakorlati oktatásra kellene fektetni a hangsúlyt. Veszünk egy életszerű példát (projektet), megtervezzük az alapoktól (adatbázis, pontos specifikáció, stb.), felmérjük a lehetséges biztonsági réseket és így tovább. Nem kell itt most hatalmas dolgokra gondolni, de pl. nem utolsó szempont, ha a majdani webfejletsző már az iskola keretein belül felkészül olyan alap dolgokra mint az SQL injection. Tehát valós, versenyképes, szakmailag naprakész tudást kapjanak az évek alatt, sztem ez legyen a cél ...
Ez egy gazdasági iskola, nem kell a növendékeknek kódolni. Nekik azt kell kitalálni, és számításokkal alátámasztani, hogy mi lesz az elkövező 1 év trendje, jövedelmezőségi indexekkel, ROI-val.
De akkor miért webfejlesztés és webmester szakok lesznek és miért van most rendszerinformatikus és multimédia-fejlesztő képzés? Egyik szaknak sincsen köze a gazdasághoz ...
Sztem ha webfejlesztőnek lehet tanulni, akkor elég keményen kellene tanítani a webes programozást, a webmesternél meg a szerver turkálást. De ha valóban gazdaság a fő profil, akkor nem értem, hogy miért ezeket a képesítéseket lehet megszerezni. Tapasztalatból mondom, hogy a rendszerinformatikusi képzésen kevés infót kaptunk 2 év alatt (érettségi utáni képzés) és mivel ez emelt szintű technikusi (a száma 54-gyel kezdődik), ha ehhez hozzáveszik a gazdasági oktatást, akkor az lesz, mint a gazdasági infó szakkal. Amikor én a rendszerinfóra mentem, akkor ajánlották a gazdinfót, de mint kiderült annak semmi értelme, mert sem infóból, sem a gazdaságiból nem tanítanak annyit, hogy legyen értelme elvégezni.
Akkor a jelen felállás szerint nem értem, hogy miért lenne érdemes ebbe a suliba menni ...
wow
:(
Honlap
en talatam honlapot
engem mas zavar:
Egy (szak)kozepiskolai keretben (web)vallakozasmenedzsment oktatasa...
Nem tudom, hogy az Aranybulla, Csokonai eletmuve, a Bernoulli torveny mellett milyen szinvonalon lehet es tudnak 14-18 eves korosztalynak ilyen jellegu ismeretanyagot atadni.
Ne legyen igazam, de olyan erzesem van, hogy a HTML/CSS esetleg egyeb alapszintu webes ismereteken tul (amit barmelyik kozepiskolaban szakkoron vagy fakton oktathatnak) az egesz csak parasztvakitas.
A fent emlitett honlap semmitmondo, ugyanazt 30szor leiro szovege is csak ebben erosit meg.
14-18 miért tudná kevésbé megtanulni?
Tapasztalat
Janó kérdésére válaszolva, nekem volt olyan évem a gimnáziumban, amikor 49 órám volt különórákkal (zene, sport) együtt, és akkor még tanuld meg az anyagot is, meg foglalkozz a szakmával, kergesd a lányokat, részegedj a cimborákkal... Annak ellenére, hogy mostanában kevesebbet alszok, mint akkoriban, nem érzem, hogy könnyű lett volna.
Amit hiányolok
Én elvégeztem egy OKJ-s emelt szintű technikusi képzést, mely során rendszerinformatikusi képesítést szereztem. Had ne mondjam, hogy ha ezzel a tudással kellene rendszergazdai feladatokat ellátnom, akkor nem tudnám, hogy mit csináljak. A 2 év alatt elég felszínesen érintettünk mindent, gyakorlatilag csak megismertük, hogy van ilyen. Egy komolyabb hálózatot nem építettünk ki, mert nem volt hol (fix 20 gépes termek voltak, amit minden óra után vissza kellett állíani (ghost), mert jöttek utána a gimis osztályok, tehát nem volt saját különbejáratú termünk). Belenyaltunk a Win Server 2003-ba, de egy működőképes tartományt nem hoztunk létre, stb. Tehát tapasztalatból mondom, hogy nem igazán adnak át versenyképes tudást.
Egyik ismerős multimedia fejlesztő szakon végez most és nekik is alap HTML és CSS dolgokat tanítottak és a tananyag szerves részét képezte a FRAMSET-es oldalfelépítést és muszáj volt így megoldani a házit. Volt olyan srác aki a vizsgamunkáját kajak jól megcsinálta (flash, és itt tényleg arra használta a flash-t amire való), és a végén az impressum-ba odaírta, hogy mindent saját magának köszönhet, hogy meg tudta így csinálni a vizsgamunkáját, mert a suliban szinte semmit nem tanítottak meg nekik, ezért minden magától tanult meg.
Szóval ma Magyarországon nem nagyon van színvonalas, versenyképes tudást adó középszintű oktatás (legalábbis én nem találkoztam ilyen iskolával).
UpDate
Az oldaluk forrását megnézve, megkérdőjelezem az átadott tudás versenyképességét ...
table
Az oldaluk forrását megnézve, megkérdőjelezem az átadott tudás versenyképességét ...
Miért, mi a baj azzal, hogy az egész oldal szerkezete táblázatban van? ;-)
Inkább minőség
Infoera
Szép tervek, de vajon megvalósul ...
A rendszerinformatikusi képzést ismerem, mert elvégeztem, de mint írtam erősen megkérdőjelezhető, hogy a kapott tudás versenyképes (értsd egy nagyobb cégnél elég sokat kell tanulni, hogy labdába tudjál rúgni). A multimédia-fejlesztővel kapcsolatban pedig ismerősön keresztül vannak tapasztalatok, és azt kell, hogy mondjam, siralmas, hogy mit és milyen szinten oktatnak.
Csak remélni tudom, hogy valóban érdemes lesz majd beiratkozni ebbe az iskolába a szakma iránt érdeklődőknek ...
Amire kíváncsi lennék, hogy pontosan mi fogja képezni a webmester és webfejlesztő szakok tananyagát és a kapott OKJ-s papír mennyire biztosíték arra, hogy valóban naprakész tudással rendelkező szakemberek kerülnek ki az iskolából. (Értsd, csak hallanak arról, hogy van AJAX, vagy fel is tudnak vele építeni egy komplett webalkalmazást, odafigyelve a terhelésre és biztonsági kérdésekre, stb. Tehát kapnak-e megfelelő gyarkolati képzést és rutinszerűen tudják-e elsajátítani az anyagot.)
kicsit túlzás..
Sztem egy épphogy leérettségizett fiatal, akár még egy OKJ-s papírral a kezében is még csak kostolgatja a web lehetőségeit, de nem lesz forradalmár. Valószínűsítem kis lapokkal fog kezdeni, ahol a terheléselosztás nem igazán lesz probléma. Aztán idővel beérik, és akkor hajrá, de az már nem az OKJ-s tanfolyam eredménye lesz, hanem a saját belefektett munkájáé.
Aztán persze ne legyen igazam és legyen sok szép magyar honlap a közeljövőben!
Napstert egy 19 éves gólya írta
Talán ...
Ami a 18 éves embert illeti, ha vkit érdekel, akkor ennyi idősen már elég komoly tudásra tud szert tenni (lásd cracker-ek), ma pedig a szélessávú korszakban sokkal könnyebb dolguk van infót szerezni, mint 10 éve (főleg, hogy vannak ilyen közösségek, mint a Weblabor).
Tehát minden csak elkötelezettség, szorgalom és kitartás kérdése. Ha vki azért megy ebbe a suliba, mert penge akar lenni, akkor sztem nem túlzás egy minőségi vizsgamunkának OOP alapokon nyugvó, (divatos szófordulattal élve, bár ezt utálom) webkettes site-ot összedobni, ami utána akár valós projektként tovább is működhet.
Abban egyetértünk, hogy a terhelés kérdéssel nem biztos, hogy ilyen szinten kell foglalkozni, de azért egy webfejlesztő sulitól elvárnám, hogy legalább az elvi alapokat megadják, amit aztán saját szorgalommal már gyakorlati tapasztalatra lehet váltani (mert ugye ettől lenne igazán jó a suli, hogy gyarkolati dolgokat oktat, amit aztán készpénzre lehet váltani és nem a netről kell neki összevadászni az infókat).
Szóval összességében én ettől a sulitól a naprakész, színvonalas tudás átadását várnám ...
UpDate
Egyébként sztem ennek a sulinak a gyakorlati oktatásra kellene fektetni a hangsúlyt. Veszünk egy életszerű példát (projektet), megtervezzük az alapoktól (adatbázis, pontos specifikáció, stb.), felmérjük a lehetséges biztonsági réseket és így tovább. Nem kell itt most hatalmas dolgokra gondolni, de pl. nem utolsó szempont, ha a majdani webfejletsző már az iskola keretein belül felkészül olyan alap dolgokra mint az SQL injection. Tehát valós, versenyképes, szakmailag naprakész tudást kapjanak az évek alatt, sztem ez legyen a cél ...
Gazdasági iskola
Ok
Ők tudják
Na ja
Akkor a jelen felállás szerint nem értem, hogy miért lenne érdemes ebbe a suliba menni ...