Az internet egyik legkárosabb hozománya, hogy az emberek azt hiszik, a tartalom ingyen jár nekik. Ez nem így van, a gyártók többféleképp próbálnak bevételhez jutni, aminek az egyik módja a reklámozás, egyre agresszívebb kampányokkal, amik ellen kevesek adblocker segítségét veszik igénybe. Az üzleti modell azon alapul, hogy az emberek a hirdetéseket látva előbb-utóbb vásárolni fognak.
Ennél jóval alattomosabb a személyes adatok gyűjtése. Itt az adatainkkal fizetünk, de ez több problémával jár, mivel semmi sincs számszerűsítve, nem tudjuk, mennyit ér, amit átadtunk, továbbá komoly adatvédelmi és biztonsági aggályaink is lehetnek. Ezt a módot teljesen tisztességtelennek tartom, most gyakorlatilag információs szabadrablás folyik, amíg a jogi hátterét nem tisztázzák az utolsó részletig.
Különösen sunyi a Google Analytics (és a Facebook), amely az ingyenességért cserébe az oldalak látogatóiról gyűjti az adatokat azok tudta nélkül.
Szerintem minden webes szolgáltatásnál lehetőséget kéne biztosítani az előfizetésre, amit nagyon könnyen, akár pár kattintással el lehetne intézni, és ilyenkor a szolgáltató sem reklámokat nem adna, sem pedig személyes adatokat nem gyűjtene.
Tavalyi adatok szerint a programot legalább 144 millióan használják aktívan, és bár ez a teljes internetes közösséget tekintve elenyésző szám, drasztikusan csökkentheti a különböző honlapok bevételét.
A reklámblokkolót használók pontosan annyival csökkentik a bevételeket, amekkora az arányuk az adott tartalmat nézők között, így a "drasztikusan" szó erős túlzás.
Ezzel ott a gond, hogy sok esetben biztonsági kockázatot jelentenek a reklámok.
A másik, hogy vagyunk páran - szerintem elég sokan -, akik akkor is ignorálják a reklámokat, ha azok megjelennek.
És akkor még ott van az egyre növekvő mobilnetes forgalom, ahol nem mindegy, hogy egy oldal húsz KB szöveg vagy 20KB szöveg+5MB reklám.
És pont a Google jobban teszi, ha nagyon mélyen kussol, mert szinte semmiféle szűrésen nem mennek át az androidos reklámok, amikben sokszor vírusfertőzéssel riogatják a tapasztalatlan felhasználókat és ki tudja, milyen oldalra vezetnek ezek a hirdetések...
Szvsz. az üzleti életben a becsület olyan, mint a fehér holló. Onnantól meg hogy valamihez cég adja a nevét, nem ember, gyakorlatilag nem létező dolog.
Nem kérdés, hogy az adatgyűjtés tovább folyna. Szerintem mindenki találkozott (vagy nyitott szemmel járva, találkozhatott) már olyan termékkel, amiért fizetett, mégis lelkesen gyűjtötte az adatokat.
Ha rootolt az androidod, akkor tölts le egy szépen meghízott hosts fájl, amiben a legismertebb, leggyakoribb banner kiszolgáló domainek mind a 127.0.0.1-re vannak irányítva.
Én pont a múlt héten tettem fel egyet. 2,5 Mb-ba már elég sok domain belefér :) Azóta egyik appom se tudott feldobni egy reklámot se :)
Kipróbáltam én is, de azóta egyik oldal sem jön be. :D A hosts fájllal van a gond, ha leveszem, akkor simán betöltődik minden. Nem lehet, hogy kinyírja valahogy a firefox-ot, mert túl hosszú? Fura, valamikor sokadik újraindításra működik, de legtöbbször nem.
Szerintem minden webes szolgáltatásnál lehetőséget kéne biztosítani az előfizetésre, amit nagyon könnyen, akár pár kattintással el lehetne intézni, és ilyenkor a szolgáltató sem reklámokat nem adna, sem pedig személyes adatokat nem gyűjtene.
Ezzel egyetértek. Szerintem egy oka van a reklámoknak: ha - egyébként teljesen korrekt módon - pénzt kérnének a tartalomért (úgy, hogy az ingyenes, ám reklámmal teli alternatíva nem lenne elérhető), akkor nagyon hamar kibukna, hogy a neten található "tartalom" töredéke ér annyit, hogy azért bárki is fizessen. Ez a mértéktelen reklámozás nem más, mint ennek a burkolt beismerése. A tartalomszolgáltatók nyilván a profitot akarják maximalizálni, így a reklám nekik teljesen jó, amíg tömegek nézik, és benyelik azt a veszteséget, amit a reklámblokkolás jelent.
azóta már kiderült, hogy csak egy bugról van szó. Az eredeti forrást nem találtam meg a historymban, ahol egy fejlesztő nyilatkozott, de itt egy random cikk az ügyről
Én az AdBlock Plus-t kimondottan a közösségi baromságok kitakarítására képeztem ki. Viszont amit a Youtube a filmekbe vágott reklámokkal művel, az már undorító. Duruzsol finoman a háttérben egy kellemes filmzene, erre egy suttyó elkezdi ordibálni, hogy miért kellene én felhő alapú tárhelyet használjak. Olyan hatása volt mint az egykori gügye tréfának amikor a kamera nyugisan pásztázza a zöld tájat, majd közvetlen közelről beleordít a lencsébe egy zombi. Na ebből viszont már nem kérek. Akkor inkább Youtube sem kell.
Ez mikortól van? Nem sokat járok oda, mióta szinte minden jó zenét eltüntettek vagy Magyarországról elérhetetlenné tettek. Amikor utoljára ott jártam adblock nélkül, csak a videók elején volt egy-egy rövid reklám.
Valamikor Firefox 40 megjelenése óta. Megint összejött nekik egy átlagosnál instabilabb verzió, úgyhogy a Youtube hallgatást ideiglenesen áttettem Chrome-ra. Abban pedig nincs semmi kiegészítő telepítve, így nyertem ismét betekintést a Youtube reklámok ízléstelenségébe. Mint említettem, háttérzenének járatom, így általában 1++ órás darabokról van szó. Lehet te rövidebbeket nézel, azért nem találkoztál közbevágott reklámmal?
Engem zavar, hogy a Youtube-ot dilettánsok készítik, így nagyon lassú, ha videót nézek rajta, vagy csak húzgálom az egeret, egy gigahertznyi processzorteljesítményt megeszik.
A zenéket ezért le szoktam onnan tölteni, azaz a későbbiekben nem kell hozzá net, nem kell reklámokat néznem, és a háttérben a Winamp lejátssza 1%-os terheléssel.
Szerintem még mindig a legfair-ebb videómegosztó reklámok/performancia terén. Nálam spec a vimeo szaggat, hagyni kell neki egy kis időt, mire bufferel egy jót :) A beletekerésről nem is álmodozom...
Egyébként natív video taget használnak már egy ideje, szóval valszeg annak az implementációjában van a hiba, ha nálad ennyire beszaggat esetenként.
A szerkesztőségi anyagoktól alig, vagy nem megkülönböztethető natív hirdetések és/vagy szponzorált tartalmak elterjedése a szerkesztőségi függetlenséget erodálná tovább, és általában gyengítené a médiába vetett olvasói bizalmat.
Nem látok összefüggést. Itthon is van elég harveres oldal, ahol vásárolni lehet a jó review-t. Ez nem azért van, mert az iOS megengedte bővítmények telepítését, hanem mert a szerkesztőség ezt az "üzleti modellt" választotta.
Vannak jó példák is, ahol a szerzők saját hitelességüket jól használják. Ilyen oldalakra jellemző, hogy transzparensek, és maguk szűrik / választják azokat a hirdetőket akikkel partnerek lesznek. Olyan termékek hirdetlseit teszik ki amik mellett maguk is ki tudnak állni. Itt nem "felületet értékesítenek" és onnantól nem érdekli őket, hogy miféle megkérdőjelezhető tartalom jelenik ott meg.
A felület értékesdítés sosem működött igazán, sehol sem a felületért fizet a hirdetésszervező, hanem az átkattintásért. Az ilyen oldalak üzemeltetői (tisztelet a kivételnek) egyfolytában keresik a (még nem tiltott, szürke) trükköket az átkattintás növelésére, ami általában a tartalom róvására megy. Az ilyen módzerrel fenntartott oldal sosem fog annyi bevételt hozni, mint az előző bekezdésben ismertetett (ahol kiépíted a médiumod követőit, majd ennek birtokában rájuk szabott hirdetési partnereket keresel). Persze alacsonyabb minőségű tartalommal is elmegy.
Itt van pl a Poetro által csiriplet cikk:
https://css-tricks.com/discussion-around-ad-blocking/
Nincs ingyenleves
Ennél jóval alattomosabb a személyes adatok gyűjtése. Itt az adatainkkal fizetünk, de ez több problémával jár, mivel semmi sincs számszerűsítve, nem tudjuk, mennyit ér, amit átadtunk, továbbá komoly adatvédelmi és biztonsági aggályaink is lehetnek. Ezt a módot teljesen tisztességtelennek tartom, most gyakorlatilag információs szabadrablás folyik, amíg a jogi hátterét nem tisztázzák az utolsó részletig.
Különösen sunyi a Google Analytics (és a Facebook), amely az ingyenességért cserébe az oldalak látogatóiról gyűjti az adatokat azok tudta nélkül.
Szerintem minden webes szolgáltatásnál lehetőséget kéne biztosítani az előfizetésre, amit nagyon könnyen, akár pár kattintással el lehetne intézni, és ilyenkor a szolgáltató sem reklámokat nem adna, sem pedig személyes adatokat nem gyűjtene.
Ezzel ott a gond, hogy sok
A másik, hogy vagyunk páran - szerintem elég sokan -, akik akkor is ignorálják a reklámokat, ha azok megjelennek.
És akkor még ott van az egyre növekvő mobilnetes forgalom, ahol nem mindegy, hogy egy oldal húsz KB szöveg vagy 20KB szöveg+5MB reklám.
És pont a Google jobban teszi, ha nagyon mélyen kussol, mert szinte semmiféle szűrésen nem mennek át az androidos reklámok, amikben sokszor vírusfertőzéssel riogatják a tapasztalatlan felhasználókat és ki tudja, milyen oldalra vezetnek ezek a hirdetések...
Bár egyetértek az általad
:) Úgy értelmeztem, hogy
Úgy értelmeztem, hogy kiállsz a reklámblokkolók ellen.
Nem, én is használok
Miből gondolod, hogyha
Ezt nem lehet tudni, ha
Szvsz. az üzleti életben a
Ha van
Nem kérdés, hogy az adatgyűjtés tovább folyna.
Hosts file
Én pont a múlt héten tettem fel egyet. 2,5 Mb-ba már elég sok domain belefér :) Azóta egyik appom se tudott feldobni egy reklámot se :)
http://hostsfile.mine.nu/Hosts
Kipróbáltam én is, de azóta
előfizetés
Ezzel egyetértek. Szerintem egy oka van a reklámoknak: ha - egyébként teljesen korrekt módon - pénzt kérnének a tartalomért (úgy, hogy az ingyenes, ám reklámmal teli alternatíva nem lenne elérhető), akkor nagyon hamar kibukna, hogy a neten található "tartalom" töredéke ér annyit, hogy azért bárki is fizessen. Ez a mértéktelen reklámozás nem más, mint ennek a burkolt beismerése. A tartalomszolgáltatók nyilván a profitot akarják maximalizálni, így a reklám nekik teljesen jó, amíg tömegek nézik, és benyelik azt a veszteséget, amit a reklámblokkolás jelent.
csak egy bug
Csak idő kérdése, hogy mikor
Én az AdBlock Plus-t
Ez mikortól van? Nem sokat
Valamikor Firefox 40
Youtube
A zenéket ezért le szoktam onnan tölteni, azaz a későbbiekben nem kell hozzá net, nem kell reklámokat néznem, és a háttérben a Winamp lejátssza 1%-os terheléssel.
Szerintem még mindig a
Egyébként natív video taget használnak már egy ideje, szóval valszeg annak az implementációjában van a hiba, ha nálad ennyire beszaggat esetenként.
Na csak vigyázz az ilyen
Igen, én csak zenék miatt
régi sorozatok
Egyetértek, én is már
Újabb cikk a témában
Attól félek, hogy így az adatgyűjtés felé taszítják a nagy többséget.
Alternatíva
Nem látok összefüggést. Itthon is van elég harveres oldal, ahol vásárolni lehet a jó review-t. Ez nem azért van, mert az iOS megengedte bővítmények telepítését, hanem mert a szerkesztőség ezt az "üzleti modellt" választotta.
Vannak jó példák is, ahol a szerzők saját hitelességüket jól használják. Ilyen oldalakra jellemző, hogy transzparensek, és maguk szűrik / választják azokat a hirdetőket akikkel partnerek lesznek. Olyan termékek hirdetlseit teszik ki amik mellett maguk is ki tudnak állni. Itt nem "felületet értékesítenek" és onnantól nem érdekli őket, hogy miféle megkérdőjelezhető tartalom jelenik ott meg.
A felület értékesdítés sosem működött igazán, sehol sem a felületért fizet a hirdetésszervező, hanem az átkattintásért. Az ilyen oldalak üzemeltetői (tisztelet a kivételnek) egyfolytában keresik a (még nem tiltott, szürke) trükköket az átkattintás növelésére, ami általában a tartalom róvására megy. Az ilyen módzerrel fenntartott oldal sosem fog annyi bevételt hozni, mint az előző bekezdésben ismertetett (ahol kiépíted a médiumod követőit, majd ennek birtokában rájuk szabott hirdetési partnereket keresel). Persze alacsonyabb minőségű tartalommal is elmegy.
Itt van pl a Poetro által csiriplet cikk:
https://css-tricks.com/discussion-around-ad-blocking/