ugrás a tartalomhoz

Classes in ECMAScript 6 (final semantics)

MadBence · 2015. Feb. 16. (H), 00.39
Az ES6 osztályok végleges szemantikája
 
1

Interface-ekre nem látok

Hidvégi Gábor · 2015. Feb. 16. (H), 12.16
Interface-ekre nem látok benne utalást.
2

nem lesznek

Poetro · 2015. Feb. 16. (H), 16.05
Mivel nem lesznek. Az osztályok is a prototípus feletti emulációk csak igazából. Szintaktikai cukor.
3

Végén még típusos nyelvet

blacksonic · 2015. Feb. 17. (K), 09.50
Végén még típusos nyelvet csinálnának belőle ha interfész is lenne :)
4

Interface

Hidvégi Gábor · 2015. Feb. 18. (Sze), 11.13
De akkor mire jó ez az egész? Tényleg annyira nehéz ez a prototípus alapú öröklés? Nem hiszem, mert még nekem is sikerült, csak egy kis absztrakciós készség kellett hozzá.

Az osztály alapú OOP az öröklődési minta használatát katalizálja, ami egyre többek szerint csak rendkívül korlátozottan használható.
5

egyszerubb szintaxis, a

blacksonic · 2015. Feb. 24. (K), 12.17
egyszerubb szintaxis, a legtobb ES6os ujitasnak ez a celja
kevesebb lib es shim kell egy oldalon, szerintem ez elorelepes
6

Mennyi munkát lehet velük

Hidvégi Gábor · 2015. Feb. 25. (Sze), 16.39
Mennyi munkát lehet velük megtakarítani?
7

Mi a kérdés?

Poetro · 2015. Feb. 25. (Sze), 19.04
Mit tekintünk munkának, mit tekintünk, megtakarításnak, és hogyan tudjuk azt mérni?
Ha ezen túlvagyunk, akkor nézzük meg, mit is jelenthet ez a valóságban.

Egy egyértelműbb szintaxis kifejezőbb tud lenni, ezáltal könnyebb lesz a programozónak kifejezni, mit is szeretne tenni, és aki a kódot olvassa könnyebben megérti, hogy mit is akart a programozó megvalósítani. Mivel a legtöbbször a kódot olvassuk, ezért a könnyebben áttekinthető kód rövidebb olvasási időt igényel, ezáltal időt tudunk megtakartani.

Nézzünk egy egyszerű példát a cikkből kiragadva előbb ES6 szintaxissal:
class Point {
    constructor(x, y) {
        this.x = x;
        this.y = y;
    }
    toString() {
        return '(' + this.x + ', ' + this.y + ')';
    }
}

class ColorPoint extends Point {
    constructor(x, y, color) {
        super(x, y);
        this.color = color;
    }
    toString() {
        return super.toString() + ' in ' + this.color;
    }
}
Majd nézzük meg ugyanezt ES5 szintaxissal:
function Point(x, y) {
    this.x = x;
    this.y = y;   
}

Point.prototype.toString = function() {
    return '(' + this.x + ', ' + this.y + ')';
};

function ColorPoint(x, y, color) {
    ColorPoint.super_.call(this, x, y);
    this.color = color;    
}
util.inherits(ColorPoint, Point);

ColorPoint.prototype.toString = function() {
    return ColorPoint.super_.prototype.toString.call(this) + ' in ' + this.color;
};
Szerinted melyik az egyértelműbb, és könnyebben olvasható?
8

tobbi osztalyokhoz tartozo

blacksonic · 2015. Feb. 26. (Cs), 11.57
tobbi osztalyokhoz tartozo dolgokrol mar nem is beszelve pl const