De akkor mire jó ez az egész? Tényleg annyira nehéz ez a prototípus alapú öröklés? Nem hiszem, mert még nekem is sikerült, csak egy kis absztrakciós készség kellett hozzá.
Az osztály alapú OOP az öröklődési minta használatát katalizálja, ami egyre többek szerint csak rendkívül korlátozottan használható.
Mit tekintünk munkának, mit tekintünk, megtakarításnak, és hogyan tudjuk azt mérni?
Ha ezen túlvagyunk, akkor nézzük meg, mit is jelenthet ez a valóságban.
Egy egyértelműbb szintaxis kifejezőbb tud lenni, ezáltal könnyebb lesz a programozónak kifejezni, mit is szeretne tenni, és aki a kódot olvassa könnyebben megérti, hogy mit is akart a programozó megvalósítani. Mivel a legtöbbször a kódot olvassuk, ezért a könnyebben áttekinthető kód rövidebb olvasási időt igényel, ezáltal időt tudunk megtakartani.
Nézzünk egy egyszerű példát a cikkből kiragadva előbb ES6 szintaxissal:
class Point {
constructor(x, y) {
this.x = x;
this.y = y;
}
toString() {
return '(' + this.x + ', ' + this.y + ')';
}
}
class ColorPoint extends Point {
constructor(x, y, color) {
super(x, y);
this.color = color;
}
toString() {
return super.toString() + ' in ' + this.color;
}
}
Interface-ekre nem látok
nem lesznek
Végén még típusos nyelvet
Interface
Az osztály alapú OOP az öröklődési minta használatát katalizálja, ami egyre többek szerint csak rendkívül korlátozottan használható.
egyszerubb szintaxis, a
kevesebb lib es shim kell egy oldalon, szerintem ez elorelepes
Mennyi munkát lehet velük
Mi a kérdés?
Ha ezen túlvagyunk, akkor nézzük meg, mit is jelenthet ez a valóságban.
Egy egyértelműbb szintaxis kifejezőbb tud lenni, ezáltal könnyebb lesz a programozónak kifejezni, mit is szeretne tenni, és aki a kódot olvassa könnyebben megérti, hogy mit is akart a programozó megvalósítani. Mivel a legtöbbször a kódot olvassuk, ezért a könnyebben áttekinthető kód rövidebb olvasási időt igényel, ezáltal időt tudunk megtakartani.
Nézzünk egy egyszerű példát a cikkből kiragadva előbb ES6 szintaxissal:
tobbi osztalyokhoz tartozo