Ennél — szerintem — még fájdalmasabbá teszi az is, hogy webalkalmazások kliens oldalához okvetlenül kell a HTML és a CSS is. Szerintem bőven elég lenne alkalmazásokhoz csak a JS. Máshol elég egyféle nyelv hozzá, ide minek több? De ez az én szubjektív véleményem.
DOM stuktúrát tudsz létrehozni JS-ből, ahogy CSS stíluslapokat is. Szóval minden lehetőség adott ehhez, és én például a mindennapi munka során ki is használom ezeket.
És mindebből mit látnak a keresők?
Szerk.: jól tudom, hogy a barátod - nem az enyém :) - elég jól "tanulja" a js-t, jQuery-t?
Persze nagyban függ a szervertől jövő adatszerkezettől.
Ebben a témában (is) nagyon érdekelne egy cikk...
(Úgy látszik mostanában nagyon "cikkéhes" lettem.)
Szerintem egy keresőnek nem sok köze kell legyen az alkalmazáshoz, sokkal inkább a tartalomhoz. Az, hogy ez a kettő ennyire össze van nőve és ebből próbálunk várat építeni… ezen valahogy mind a mai napig nem sikerült túltennem magamat. :(
Az a szép a hypermedia api-ban, hogy maga az adatszolgáltató réteg teljesen ugyanúgy kereshető html vagy xhtml esetében, mintha stíluslapokkal, meg minden szeméttel teleszórt weboldal lenne...
Nem igazán érdekes, hogy mit látnak abból a keresők, amit jelenleg csinálok, mivel semmit sem láthatnak belőle. A tartalom csak az alkalmazás felhasználójára tartozik.
Mit látnak a keresők a te Yahoo!, Gmail vagy Outlook.com leveleződből a keresők? (Ha szerencsénk van nem sokat.)
Böngésző alapú alkalmazásokat nem feltétlen a keresőknek készítjük, hanem inkább a felhasználóknak. Ha a felhasználó kényelmesen tudja használni azt a saját eszközén, akkor mindenki nyert, lényegtelen a mögötte levő technológia.
Pl. a webshop termékeit kell látnia a keresőnek, de a termék (tartalom) létrehozásához szükséges alkalmazást korántsem... (Meg van néhány eset, amikor semmit sem.) Itt vettem nagyon egy kalap alá a dolgokat. Köszi, így tiszta.
Nézd meg kicsit jobban a cikket, ha hypermedia api-t használsz, akkor gyakorlatilag mindent látnak a keresők az adat részből, amit publikusan kiszolgálsz. Annyi a különbség, hogy csinálhatsz egy teljesen külön csilli-villi klienst, amit az emberi felhasználóknak adsz át, a botoknak, meg a hypermedia api által küldött adatokat szolgálod ki. Ha a content type html vagy xhtml, akkor tudják értelmezni, követni a linkeket, meg minden mást, amit egy sima weboldalon lehet.
+1, szerintem is csak egy értelmes js api kellene a böngészőkbe, amivel össze lehet szórni a felhasználói felületet... Most végülis ugyanilyeneket tolunk elég sokan, csak mégse natívban, hanem keretrendszerrel.
Inkább meg sem láttam, hogy ilyet írtál, és úgy veszem, hogy a második POST. Csak annyi vele a probléma, hogy a REST API-k ki szokták használni az összes HTTP metódust – miért ne tennék, ha egyszer részei a protokollnak? –, ami aszinkron kérések esetén nem okoz gondot. De amint JavaScript helyett egy sima HTML klienst tennél elé, ahogy azt az előadás bemutatja, nem tudod elküldeni a PUT és DELETE kéréseid.
Vagy hasonló rondaság. Ez is ugyanolyan jelentéssel bír, csak az adatok megjelenítés radikálisan más (rest esetén radikálisan egyszerű, soap vagy hasonló szörnyeteg esetén meg radikálisan bonyolult).
Csak arra szerettem volna rámutatni, hogy az új kéréstípusok bevezetésével (látszólag) semmit sem nyernénk, így teljesen felesleges erre időt pazarolni. A HTML meg a REST is one time write only, azaz egyszer megírod, és utána működik, az már a perverzió kategória, ha utána bárki is a forrást nézegeti kedvtelésből, és szerveroldalon is tökéletesen mindegy, hogy melyik formában kapja a bejövő kérést. Vannak ennél fontosabb problémák.
Azért annyira nem mindegy. A GET kérés tipikusan olyan, hogy nem változtat állapotot. Ezért a crawlerek is így másznak végig az oldalakon. Meglehetősen kellemetlen, amikor egy törlő linkekkel teli oldalt "indexel" be előzékenyen :-).
A kérdés csak egy kattintással később jeleníti meg ugyanazt az URL-t. A nofollow pedig nem ekvivalens, mert például a böngésző címkiegészítésére, előtöltésére nincs hatással. Remélem tudod, hogy most éppen konkrét gyakorlati veszélyt hordozó megoldást hirdetsz nyilvánosan, azért, mert mostanában valahogy már a szemantikus XML-en kívül minden mást feleslegesnek tartasz. Nem biztos, hogy ez szerencsés.
Az interneten fenn van minden, a technológiai korlátok miatt mégis csak egy elhanyagolható töredékét tudjuk megtalálni a minket érintő információknak. Amíg ezt a problémát meg nem oldjuk, minden csak az időt veszi el attól, hogy megoldjuk; mindenki úgy csinál, mintha időmilliomos lenne, de egyszerűen huszonkét év alatt képtelenek voltunk túllépni ezen a feladaton, egy helyben toporgunk.
Van GET-ünk, van POST-unk, ezzel a kettővel le tudjuk fedni az összes kérést (POST esetében már nincs előtöltés, ti nyertetek, a GET erre nem a legtökéletesebb, bár biztos vagyok benne, hogy megoldható ezzel is), akkor ráérünk új neveket keresgélni a kérések típusainak, ha nem lesz ennél fontosabb. Abból kell főzni, ami van.
Én azt nem értem, mi a bajod azzal, hogy a már meglévő, szabványos technológiát használjuk. Nem kell keresgélni, tizenöt éve kész, erőráfordítást nem igényel.
Még fájdalmasabbá teszi a tényt, hogy a HTML5 még mindig csak GET és POST használatát engedélyezi.
Nem nekem van ezzel bajom, hanem neked : ) Nekem aztán tök mindegy, ki mit használ, én csak azt kérdőjeleztem meg, hogy van-e értelme tovább finomítani a kérések típusát.
Ez pont ugyanaz a probléma, mint a html-ben a role attribútum, amely értékeinek egy részét átvették új tag-ek formájában (header, footer, main és társaik), de nem mindet. A role attribútum jóval rugalmasabb, mint új tag-eket bevezetni (pl. a main elem csak később került be az ajánlásba), ugyanez igaz egy POST + pl. action nevű változó kombinációjára is.
A HTTP metódusok teljesen rugalmasak, olyat használsz, amilyet akarsz, pont mint a role attribútum esetében. A HTML az, ami önkényesen csak a GET és POST metódust engedi szerepeltetni az űrlap method attribútumában.
Ez még nem is lenne baj, inkább az, kipróbáltam, hogy ha más metódust adsz meg egy form-nak, akkor a böngészők automatikusan GET-ként értelmezik. Egyébként pedig erre csak egy klasszikust tudnék idézni: "A modern böngészők miatt nem fejlődik a web" : ) Hisz ők csinálják a szabványokat is (WHATWG).
Szép. Még fájdalmasabbá teszi
Szubjektív kontra
A lehetőség adott, a DOM és
Csak JS
SEO
Szerk.: jól tudom, hogy a barátod - nem az enyém :) - elég jól "tanulja" a js-t, jQuery-t?
Persze nagyban függ a szervertől jövő adatszerkezettől.
Ebben a témában (is) nagyon érdekelne egy cikk...
(Úgy látszik mostanában nagyon "cikkéhes" lettem.)
keresők, alkalmazás, tartalom
Szerintem egy keresőnek nem sok köze kell legyen az alkalmazáshoz, sokkal inkább a tartalomhoz. Az, hogy ez a kettő ennyire össze van nőve és ebből próbálunk várat építeni… ezen valahogy mind a mai napig nem sikerült túltennem magamat. :(
Az a szép a hypermedia
Nem érdekes
Mit látnak a keresők a te Yahoo!, Gmail vagy Outlook.com leveleződből a keresők? (Ha szerencsénk van nem sokat.)
Böngésző alapú alkalmazásokat nem feltétlen a keresőknek készítjük, hanem inkább a felhasználóknak. Ha a felhasználó kényelmesen tudja használni azt a saját eszközén, akkor mindenki nyert, lényegtelen a mögötte levő technológia.
Papírhúszas
Nézd meg kicsit jobban a
+1, szerintem is csak egy
És ezzel mi a probléma? Mi a
DELETE /eroforras=26
és
GET /action=delete&eroforras=26
Inkább meg sem láttam, hogy
És a kérdésre mi a válaszod?
A különbség természetesen
Ennyi erővel lehetne
GET /
Majd a lekérdezés törzsében
<action>
<name>delete</name>
<params>
<param>
<name>id</name>
<value>26</value>
</param>
</params>
</action>
</actions>
Vagy hasonló rondaság. Ez is ugyanolyan jelentéssel bír, csak az adatok megjelenítés radikálisan más (rest esetén radikálisan egyszerű, soap vagy hasonló szörnyeteg esetén meg radikálisan bonyolult).
Csak arra szerettem volna
Azért annyira nem mindegy. A
Ezért szoktunk törlés előtt
A kérdés csak egy
nofollow
pedig nem ekvivalens, mert például a böngésző címkiegészítésére, előtöltésére nincs hatással. Remélem tudod, hogy most éppen konkrét gyakorlati veszélyt hordozó megoldást hirdetsz nyilvánosan, azért, mert mostanában valahogy már a szemantikus XML-en kívül minden mást feleslegesnek tartasz. Nem biztos, hogy ez szerencsés.Prioritások
Van GET-ünk, van POST-unk, ezzel a kettővel le tudjuk fedni az összes kérést (POST esetében már nincs előtöltés, ti nyertetek, a GET erre nem a legtökéletesebb, bár biztos vagyok benne, hogy megoldható ezzel is), akkor ráérünk új neveket keresgélni a kérések típusainak, ha nem lesz ennél fontosabb. Abból kell főzni, ami van.
Én azt nem értem, mi a bajod
Nem értem, itt mire gondolsz.
Igen.
Még fájdalmasabbá teszi a
Ez pont ugyanaz a probléma, mint a html-ben a role attribútum, amely értékeinek egy részét átvették új tag-ek formájában (header, footer, main és társaik), de nem mindet. A role attribútum jóval rugalmasabb, mint új tag-eket bevezetni (pl. a main elem csak később került be az ajánlásba), ugyanez igaz egy POST + pl. action nevű változó kombinációjára is.
A HTTP metódusok teljesen
role
attribútum esetében. A HTML az, ami önkényesen csak a GET és POST metódust engedi szerepeltetni az űrlapmethod
attribútumában.Ez még nem is lenne baj,
Én is erre gondoltam. Az,
Gondolom, nem szeretnének
Mert ha valaki ki akar
Igen, CSRF-fel.
Hogy nézne ki egy ilyen
Bármi, ami sütiket használ,