ugrás a tartalomhoz

Ingyenes webfejlesztő szakkör középiskolásoknak

nevemrock · 2013. Jún. 27. (Cs), 18.04
A szakkör kiemelt témái HTML5, CSS3, MySQL és PHP. Ezek felhasználásával pedig egy komplett webáruház készítése.
 
1

ಠ_ಠ

hunkris · 2013. Jún. 27. (Cs), 21.18
ಠ_ಠ
2

Alapozásnak egész jó a

inf3rno · 2013. Júl. 5. (P), 22.24
Alapozásnak egész jó a tananyag. Én feltenném a példákat a helyedben github-ra, és arra hivatkoznék külön fájlok helyett, illetve tennék bele egy fejezetet a git-ről, mert körülbelül annyira alap a használata, mint jelenleg a html-nek.

A menüvel van egy kis gond firefox alatt, láttam olyan szöveget, amit több sorba tört, de a menüpont magassága fix maradt, szóval kilógott belőle a szöveg.
3

Nem csak git van a világon!

MadBence · 2013. Júl. 5. (P), 23.23
Nem csak git van a világon! Mercurial, SVN is előfordul (ettől függetlenül én is a git használatára buzdítok mindenkit). Ha alapozás a cél, akkor sokkal inkább érdemesebb egy általános bevezetővel bemutatni, hogy mi is az a verziókezelés, mire jó, miket lehet vele csinálni, hogyan képes növelni hatékonyságot (egyedül, vagy egy teamen belül), stb.
4

Pozitív

Pepita · 2013. Júl. 7. (V), 13.18
Az elképzelést nagyon nemesnek és hasznosnak tartom, de tényleg inkább alapokkal kéne kezdeni (mi is az a http, mi a HTML-CSS-JS-PHP-MySql), illetve mindig érdemes régebbi technológiákkal kezdeni, aztán a "szépségeket". Ez egy kicsit nekem "bele a közepébe" érzést nyújt, ami főleg középiskolások körében válthat ki olyan "lukakat" a tudásban, amit később nagyon nehéz, akár lehetetlen pótolniuk.
És persze mindjárt ki is zártátok az "elavult" böngészőket...

De nagyon örülök az igyekezetnek, le a kalappal!

(40-esek nem mehetnek? :) /nem komoly/)
5

Mit értesz régebbi

bamegakapa · 2013. Júl. 7. (V), 15.43
Mit értesz régebbi technológiák alatt?
6

HTML5 helyett HTML alapjai,

hunkris · 2013. Júl. 7. (V), 17.09
HTML5 helyett HTML alapjai, CSS3 csili vili helyett alap css tulajdonság-érték párok.
Stb..
7

Nem értem miért kéne eggyel,

inf3rno · 2013. Júl. 7. (V), 17.55
Nem értem miért kéne eggyel, kettővel előbbi verziókkal foglalkozni, a mostani is gyakorlatilag ugyanaz, csak bővítve...
8

Hogy ne érhesse őket

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 7. (V), 19.04
Hogy ne érhesse őket meglepetés.
9

Á úgy már nem is izgalmas...

inf3rno · 2013. Júl. 7. (V), 19.12
Á úgy már nem is izgalmas... :-)
10

Szerintem is teljesen

MadBence · 2013. Júl. 7. (V), 19.52
Szerintem is teljesen értelmetlen (sőt, káros) pl. deprecated HTML elemeket/attribútumokat megtanulni.
11

Senki sem mondta, hogy

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 7. (V), 20.27
Senki sem mondta, hogy elavult dolgokat kéne tanulni.
12

A kurrens HTML szabvány a

MadBence · 2013. Júl. 7. (V), 21.09
A kurrens HTML szabvány a HTML5, így a "HTML5 helyett HTML alapjai"-t én pont így értelmezem , bár ez a kifejezés eleve értelmetlen, hisz a HTML5 önálló/átfogó szabvány, nem a "HTML alapjai"-nak kiegészítése.

Aki jelenleg HTML-t szeretne tanulni, annak a HTML5 szabványt kell megismernie.
13

HTML5

Poetro · 2013. Júl. 7. (V), 21.46
Csak a HTML5-ből mit? A HTML-t? A JavaScript API-kat? Mert szerintem a HTML-t.
14

Természetesen bevezetésként a

MadBence · 2013. Júl. 7. (V), 21.53
Természetesen bevezetésként a HTML részére gondolok. A bajom nekem a helyette ("HTML5 helyett HTML alapjai") szóval volt, mert félrevezető.
15

Nem félrevezető, a HTML5

hunkris · 2013. Júl. 7. (V), 23.29
Nem félrevezető, a HTML5 szabvány magában foglal egy sor JS apit is, ami pedig nem nevezhető a HTML alapjainak...
25

Amikor a suliban fizikát

bamegakapa · 2013. Júl. 10. (Sze), 09.11
Amikor a suliban fizikát tanult az ember, akkor kellett volna reklamálni, hogy ez így nincs ám rendben, mert a kvantumfizikát nem tanuljuk, pedig a fizikában az is benne van :).
27

Én szívesen tanultam volna,

inf3rno · 2013. Júl. 10. (Sze), 11.05
Én szívesen tanultam volna, ha tudok róla, hogy van :D Azt sajnálom, hogy olyan balfasz módon magyarázták a differenciálegyenleteket, deriválást, integrálást. 5 perc alatt bárkinek el tudnám magyarázni úgy, hogy megértse...
29

Hajrá

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 10. (Sze), 14.28
Akkor mostantól számítva öt perced van...
30

Letelt :D

inf3rno · 2013. Júl. 10. (Sze), 14.49
Letelt :D
36

Ez érdekes

Arnold Layne · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.55
Eddig egy ember próbálta elmagyarázni (igaz nem csak nekem, hanem egyszerre több embernek) de ha leosztom akkor is több volt az mint öt perc, ráadásul még mindig nem értem. :/
40

Melyik részét nem érted?

inf3rno · 2013. Júl. 10. (Sze), 22.38
Melyik részét nem érted?
17

A közhiedelemmel ellentétben

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 8. (H), 05.59
A közhiedelemmel ellentétben a HTML 5 még csak Candidate státuszban van, nem ajánlás, majd valamikor jövőre. A kurrens az XHTML 1.0.
18

Én nem írtam, hogy a HTML5

MadBence · 2013. Júl. 8. (H), 07.11
Én nem írtam, hogy a HTML5 kész W3C ajánlás lenne, csak azt, hogy jelenleg ezzel a szabvánnyal érdemes foglalkozni. Az XHTML1.0 szép és jó, de ~10 éve nem nyúltak hozzá, ami alatt a weben elég sok változás történt.
19

Ok.

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 8. (H), 08.52
Ok.
22

Melyikünk szenved fogalomzavarban?

Pepita · 2013. Júl. 10. (Sze), 01.58
Én úgy tudom, hogy a szabvány az egy kész, elfogadott leírás, több, mint az ajánlás. Tehát HTML5 esetében - sajnos - még igen korai szabványt említeni.
Vagy én tévedek?
26

Emlékszem azokra az időkre.

bamegakapa · 2013. Júl. 10. (Sze), 09.13
Emlékszem azokra az időkre. Akkor még azok kiabáltak folyton, akik szerint a HTML4 sokkal jobb volt, mint az XHTML. :)
31

A kurrens az XHTML 1.0 A-a,

Joó Ádám · 2013. Júl. 10. (Sze), 15.40
A kurrens az XHTML 1.0


A-a, a kurrens az XHTML 1.1.
34

Nézd meg a linkjét, amit

Hidvégi Gábor · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.20
Nézd meg a linkjét, amit küldtem, szerintem az 1.1 jönne be rajta, ha az lenne a fő irány.
35

Azt tudjuk, hogy az egyetlen

Joó Ádám · 2013. Júl. 10. (Sze), 18.29
Azt tudjuk, hogy az egyetlen irány mára a HTML5, így ez az érvelésed nem állja meg a helyét :)
37

Ez nem igaz, a tanulni

hunkris · 2013. Júl. 10. (Sze), 19.36
Ez nem igaz, a tanulni képtelen konzervatív felnőttek és pistikék még mindig nem azt használják. Ők pedig egy nagy hányadát adják a szakmának...
38

Fő irány alatt szerintem

Joó Ádám · 2013. Júl. 10. (Sze), 21.22
Fő irány alatt szerintem mindketten a W3C által jelenleg támogatott csapást értettük.
44

+1

Pepita · 2013. Júl. 11. (Cs), 22.58
Azért ne nagyon Pistikézzünk már azért, mert valaki "valid" HTML-t ír. Kell a HTML5 is, de sajna nagy összevisszaság még mindig, itt műxik - ott nem, stb.
Vagy talán lecserélni a w3c-t, na de mire, kikre?
16

deprecated

Pepita · 2013. Júl. 8. (H), 01.40
Ha nem is ismeri, akkor fel sem ismeri, ha találkozik vele pl. más kódjában. Azonkívül rengeteg tutorialt találsz még pl <b>-vel, illetve wysiwyg szerkesztők is adnak vissza rossz, elavult HTML-t, ezeket hogyan ismeri fel?
Nem azt mondom, hogy csupa mára már nem támogatott tag-et/fogást kell tanítani, de ha azt sem tudja mi az, hogy frameset, nem fogja érteni azt sem, hogy miért nem ajánlott használni.

Kirándulni sem úgy mész, hogy egyszercsak az erdő közepén vagy. Kályhától kell elindulni.
20

Hát, érdekes hozzáállás.

bamegakapa · 2013. Júl. 8. (H), 10.11
Hát, érdekes hozzáállás. Szerintem inkább előbb tanulja meg, hogy kell helyesen csinálni, ez már önmagában is egy szép vállalkozás. Tanulja meg a szemléletet.

Aztán majd ha ezzel megvan, akkor esetleg foglalkozhat azzal is, ősapáink hogyan csináltak weboldalakat.
21

Hát szerintem is, ha meg nem

inf3rno · 2013. Júl. 8. (H), 10.24
Hát szerintem is, ha meg nem tudja mi az, hogy frameset, akkor rákeres a google-ben. Esetleg megnézi a doctype-ot. Sokkal fontosabb, hogy a tudása naprakész legyen... Elég sok helyen tanítanak 10 éves technológiát, szóval szerintem ez sokkal jobb kezdeményezés, mint az okj-s és egyéb tanfolyamok többsége... (mondjuk ezt csak hallomás alapján mondom)
23

Én nem vagyok tanár, de

Pepita · 2013. Júl. 10. (Sze), 02.17
Biztosan nem véletlen, hogy a legtöbb szakmában az "ősi" technológiákat tanítják előbb, arra építik a mait, sőt, jobb helyeken a még fejlesztés alatt álló jövőbenit is. Így a tanuló magát a fejlődést is átlátja, miután elvégzi az iskolát, nem fog megállni azon a szinten, önállóan tovább tudja követni és tanulni az újabb technológiákat. Főleg a középiskolában "elsősorban tanulni kell megtanulni, maga az ismeretanyag is fontos, de másodlagos". Ezt egy középiskolai tanárom mondta, és +Édesanyám is, aki 33+ évig tanított általános és középiskolában.

Továbbra is az a véleményem, hogy "bemagolni" (rendben, valamilyen szinten alkalmazni is) a "közepét" lényegesen kisebb tudást eredményez, mint az alapoktól eljutni idáig, eddig a tudásig.
És hangsúlyozom, hogy nem a HTML1-re meg <font...>-ra kell sok óraszámot áldozni, én úgy saccolom, hogy max 4-5 tanórában végig lehet ezen szaladni protokollal együtt. Az sem lényegtelen, hogy a tizenéves tanuló szeme előtt egy fatengelyes trabiból milyen szép csilivili mercik lesznek. Ugye a PHP-tanulást sem adatbáziskezeléssel meg adatfeldolgozással kell kezdeni, hanem fájlkezelés, állandó globális változók, egyáltalán változók, vezérlési szerkezetek, stb. Ezek meg majdnem ugyanúgy vannak több verzió óta, kisebb különbségekkel. Na, ha ezeket a különbségeket (okait) is megértik, akkor lesznek / lehetnek jó programozók, és mire mi leszünk ősszakállúak, simán el fogják magyarázni nekünk a "PHP 28.12.13" újdonságait...
24

HTML múzeum

bamegakapa · 2013. Júl. 10. (Sze), 08.56
Keversz dolgokat. Tanulni valóban fontos lenne megtanulni, sőt az lenne itt is a lényeg, de annak semmi köze a régi tudásanyaghoz. Ha tud dokumentációt olvasni, tisztában van a szemlélettel és nem ragad le a tárgyi anyagnál, akkor képes lesz önállóan követni az új technológiákat, ahogy te is mondod. Nem értem, mitől lesz önálló valaki attól, hogy hallott a fontról meg a framesetről, egyszerűen időpazarlás.

A HTML5 nem a "közepe". Ott van benne a HTML, annak alapjaival együtt, minden, ami jelenleg releváns. Nyilván amikor majd egy HTML emailt kell formáznia, vissza kell nyúlnia régebbi technológiákhoz. Node a mi szakmánkban épp ez lenne a lényeg, hogy amikor azt hallod, hogy most XYZ technológiát kéne használni, akkor nem vonyítasz, hogy de hát én azt nem ismerem, hanem reflexből kapod elő kedvenc keresődet. Na ez lenne az a szemlélet, aminek kialakítására egy tetszőleges tanfolyamnak törekednie kéne. Különben csak egy újabb papírt szerez az ember, amit aztán a mellékhelyiségben alkalmazhat.

Hirtelen nem sok szakma jut eszembe egyébként, ahol az ősi technológiákkal csesznék el az időt, hacsak azok még mindig nem relevánsak. Én csak a saját szakmáimról tudok nyilatkozni, programozói képzésem során nem tanítottak meg a lyukkártyák használatára, illetve későbbi tanári képzésem során sem részletezték a spártai nevelési módszereket (mondjuk a tanári képzésben értelmes és használható dolgot szinte egyáltalán nem adtak át, de ez másik téma).

Ez az oktatóanyag egyébként nekem nem nyerte el a tetszésem, első ránézésre a "magyar w3schools" jelző ugrott be róla.
28

Hirtelen nem sok szakma jut

inf3rno · 2013. Júl. 10. (Sze), 11.10
Hirtelen nem sok szakma jut eszembe egyébként, ahol az ősi technológiákkal csesznék el az időt, hacsak azok még mindig nem relevánsak.


Ugyanezt tapasztaltam, jelen esetben a html4, css1 és php4 már annyira nem releváns. Bizonyos elemei átkerültek, azokat érdemes tanítani, a többit meg el lehet felejteni. Ami még nem tetszik ebben a tanfolyamban, hogy nincsenek olyan fejezetek, amik általános szemléletmódot nyújtanak, hogy mégis minek hol a helye. Pedig aztán nem nehéz ilyet írni...
32

Nem, te keversz

Pepita · 2013. Júl. 10. (Sze), 17.45
"Szakmapélda":
A kőművest szerinted kéményt rakni kell előbb megtanítani, vagy helyesen alapozni? És nem időpazarlás, ha nem ugyanúgy akarod tanítani, mint a jelenlegit, hanem csak megemlítés szintjén. Ezért is bátorkodtam óraszámot saccolni az alapozásra, az nem a múzeum megtanítása, pusztán kvázi megmutatása. Nagyon nem ugyanaz a kettő, főleg időben.

Második bekezdésedben saját magadnak mondasz ellent: mindennapos feladat HTML mailt küldeni...

Szóval továbbra is azt mondom: alapokkal kell kezdeni, nem a "nyílászárók beszerelésével, festéssel".
33

mindennapos feladat HTML

Poetro · 2013. Júl. 10. (Sze), 17.56
mindennapos feladat HTML mailt küldeni...

Én az utóbbi 4-5 évben nem küldtem alkalmazással HTML levelet, és nem is állítottam össze. Lehet nem jól csinálok valamit?
45

Én sem

Pepita · 2013. Júl. 11. (Cs), 23.11
Viszont nem én mondtam, csak hivatkoztam előbbi állításaira.
39

Nem szép dolog magamtól

bamegakapa · 2013. Júl. 10. (Sze), 22.33
Nem szép dolog magamtól idézni, de hátha most segít:

Hirtelen nem sok szakma jut eszembe egyébként, ahol az ősi technológiákkal csesznék el az időt, hacsak azok még mindig nem relevánsak.


Úgy vélem, a kőműves szakmában az alapozás rendkívül releváns tudás. Szóval hirtelen most nem tudom mivel vitatkozol, de szerintem nem azzal, amit én mondok.

HTML emailt szerencsére én sem készítettem már egy jó ideje. De éppen erről beszélek. Rengeteg téma van, ami mindennapos feladat lehet, vagy egyik pillanatról a másikra azzá válhat a mi szakmánkban. És nem, a képzésünknek NEM kell felkészítenie minket az összes HTML dialektusra, az összes szerveroldali nyelvre, az összes múltbeli, jelenlegi és jövőbeli keretrendszerre, azon egyszerű okból, hogy ez LEHETETLEN és értelmetlen. Arra kell felkészítenie, hogy gyorsan alkalmazkodjunk. Csak hogy jobban értsed, a záróvizsgán kapnának a diákok egy számukra addig ismeretlen technológiát, és annak használatával kéne megoldaniuk a feladatot. Aki emiatt hisztizik, az eleve kiesett. Ennek lenne értelme, a HTML attribútumok és PHP beépített függvények magolásának meg nem. Az csak a vizsgáztatók dolgát könnyíti meg, az eredmény pedig egy újabb alkalmatlan Pistike-horda, többnyire önhibájukon kívül.
41

Hát nem lennék Isván ebben a

inf3rno · 2013. Júl. 10. (Sze), 22.41
Hát nem lennék Isván ebben a szakmában :D
42

You, sir, made my day :D

Joó Ádám · 2013. Júl. 10. (Sze), 22.53
You, sir, made my day :D
43

Muhaha :D

bamegakapa · 2013. Júl. 10. (Sze), 22.56
Muhaha :D
46

Túlzol

Pepita · 2013. Júl. 11. (Cs), 23.15
Szerintem zsinórban túlzol a véleményem értelmezése közben, úgyhogy inkább hagyjuk.
(OFF A kőműveseknek pedig pár éve még tanították azt is, hogy a vályogház alá régen hogy dobálták a kiásott árokba a köveket. Nem értek hozzá, de ennek valahol ott a lényege, mikor pl. emeletet akarnak rá, vagy hozzáépíteni. A hasonlat szerintem nem rossz.)

Szerk.: Elnézést, az is lehet, hogy én nem fogalmaztam elég jól, nem te túlzol. Akkor bocsi.