12.5%-os hétvégi Firefox használat az origo.hu-n
Hétköznap 10%, hétvégén 12.5%-os a Firefox használók aránya az Origon.
■ H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
17% a freemail.hu-n
A dolog azért nagyon érdekes, mert az Origo a leglátogatottab hazai portál és talán elmondható, hogy jól tükrözi az átlagos használati statisztikákat. A Firefox terjedését alátámasztó statisztikákat a legtöbbször azzal szokták támadni, hogy főként IT szakmai portálok között mérik, ahol felülreprezentált a hozzártő, "hardcore" felhasználó akik között köztudott, hogy a FF és egyéb alternatív böngészők népszerűbbek.
Az hogy az origo látogatók közül hétvégén minden 8. ember már FF használó, a freemailesek közül (ami mégnagyobb mintatévelű statisztikából készült) pedig minden 6. ember az, végérvényesen meg kell hogy győzzön minden kétkedőt arról, hogy nem elég ma már csak IE-re készíteni oldalt.
Egy másik félmondatára is érdemes oda figyelni a cikkben, ahol a %-ot konkrét látogató számra váltják:
amit összevonva a maradék böngészőkre vonatkozó mondattal:
Azt kapjuk, hogy az a "maradék", az a kis 3%-nyi statisztikai adat, az is kb 10.000 látogatót jelent.
Őket sem szabad leírni.
freemail
Egész korrektre sikerült a cikk különben.
-boogie-
Elterjedtség görbéje
Mindenesetre nem csak azért örülök, mert az IE monopolhelyzete megingott (_nem_ cégfikázásról, hanem egészséges versenyhelyzetről beszélek), hanem azért is, mert nagy kedvencem a Firefox.
D.
http://e-arc.hu/