Amíg az internetes reklámok 90%-a blokkolható egy *ads* reguláris kifejezéssel, addig a hirdetőket egy utolsó trehány bandának tartom a megrendelőikkel együtt, akik ugye ebből élnek. Az ilyenek ne vitassanak semmit, hanem előbb tegyenek rendet a házuk táján. A hirdetések összegányolt HTML és JS kódjairól már nem is beszélek.
Ezek most azért sírnak, mert eddig zéró befektetéssel jutottak nagy pénzhez, de ha a Mozilla és később a társaik bevezetnek hasonló dolgokat, esetleg gondolkozni és dolgozniuk kell.
Hát igen... Van oldal, ami pl. javascript nélkül nem működik, ha van JS, akkor lekéri a bővítményeket és ha aktív AdBlock-ot talál, akkor közli, hogy kapcsoljam ki vagy menjek a fenébe!
A másik véglet, amikor a hirdetést megjelenítő/adatgyűjtő script szövegesen megjelenik, mert lemaradt a <script> tagből valami :)
És nagy kedvencem, mikor egyes fórumgazdák szimplán tolvajnak nevezik azt, aki merészel reklámblokkolót használni.
Nem minden hirdetés viagra reklám. Aannak ellenére, hogy az Internetes hirdetés sokkal jobb célzottabb és mérhető eredményt kínál, az árak még mindig elmaradnak a klasszikus hirdetési médimoktól. - Határozottan kínálati a piac, a hirdetők diktálnak (lásd pl, hogy szinte egyetlen ügynökség sem fizet impresszióra, csak kattintásra).
Egyesek értékelhetik úgy a lépést, hogy a webes hirdetés tovább veszít versenyképességéből. Ugyanakkor a populáció részéről nincs igazán kinyilánított szükség a privátszféra védelmére.
Én magam pont egy hete böngészek 3rd party sütik kikapcoslásával, és sajnos létezik olyan tartalom, ahimez nem férek hozzá ezekkel a beállításokkal. A Firefox lépése után talán majd jobban odafigyelnek, hogy az oldalak kevéssé hagyatkozzanak erre.
Én mondjuk jobban örülnék, ha meghagynák a tiltást opcionálisnak (a célzott hirdetések miatt is, meg azért is, mert a hirdetésektől teljesen független működési problémákat is okozhat, pl. a Wikipédia single sign-onját is agyonvágja), de azért a privátszféra védelme általában egy olyan dolog, hogy az emberek nem igénylik addig, amíg meg nem szívják (akkor meg már késő). Vö. mondjuk a kötelező biztosításokkal, azokat se fizetné be a nagy többség, ha nem lenne muszáj, de szinte biztosan nem lenne jobb hely a világ az eltörlésüktől. Szép, szemléletes példa erre az ELTE BTK HÖK listázása a közelmúltból, lehet, hogy az emberek jobban kinyilvánították volna a szükségüket a szűkebb Facebook láthatóságra, ha az járt volna a fejükben, hogy azért nem kapnak majd szoctámot, mert ördögbotot dobálnak profil képen, de miért járt volna akkor ilyesmi a fejükben?
Ha a reklámozók, adatgyűjtők, követők, stb. ténylegesen csak a látogatók érdekében tevékenykednének (nem röhög!), akkor fel sem merülne ilyen privátszféra-kérdés. Viszont amíg (tőkében) a tulnyomó többség hozzáállása az, hogy "nem számít, ha másnak 10$-ba kerül, nekem legyen 0,5$-al több", addig bármit csinálhat akár a Mozilla, akár más - nem leszünk biztonságban. Majd a tőke talál másik utat a növekedésre / tarolásra.
Majd ha jön egy varázsló és a pálcájával jóvá varázsolja a rosszakat... :)
Letiltja azokat a 3rd party hivatkozott scripteket, adatokat, amiket az ilyen "megfigyelő" oldalakról húz be, ergó a felhasználó védve van. Most itt egyébként kifejezetten a DNT bővítményekre gondolok és nem a HTTP fejlécben elhelyezett opcióra.
Ja, így oké, a DNT fejlécnek tényleg nincs sok értelme.
A magam részéről bővítményekre nem építenék, mert szép, hogy vannak, csak a felhasználók elenyésző hányada használja őket. Korábban, amíg a Firefoxnál kiírták, hányan töltötték le a böngészőt és az egyes bővítményeket, az utóbbiak az előbbieknek pár százaléka voltak csak, gondolom, ez azóta sem változott.
Sarkos vélemény
Ezek most azért sírnak, mert eddig zéró befektetéssel jutottak nagy pénzhez, de ha a Mozilla és később a társaik bevezetnek hasonló dolgokat, esetleg gondolkozni és dolgozniuk kell.
Hát igen... Van oldal, ami
A másik véglet, amikor a hirdetést megjelenítő/adatgyűjtő script szövegesen megjelenik, mert lemaradt a <script> tagből valami :)
És nagy kedvencem, mikor egyes fórumgazdák szimplán tolvajnak nevezik azt, aki merészel reklámblokkolót használni.
Ellenvélemény
Egyesek értékelhetik úgy a lépést, hogy a webes hirdetés tovább veszít versenyképességéből. Ugyanakkor a populáció részéről nincs igazán kinyilánított szükség a privátszféra védelmére.
Én magam pont egy hete böngészek 3rd party sütik kikapcoslásával, és sajnos létezik olyan tartalom, ahimez nem férek hozzá ezekkel a beállításokkal. A Firefox lépése után talán majd jobban odafigyelnek, hogy az oldalak kevéssé hagyatkozzanak erre.
Én mondjuk jobban örülnék, ha
de azért a privátszféra
Varázslás kell ide
Majd ha jön egy varázsló és a pálcájával jóvá varázsolja a rosszakat... :)
Varázsolni lehet kliens
Ez pontosan miben segít?
Letiltja azokat a 3rd party
Ja, így oké, a DNT fejlécnek
A magam részéről bővítményekre nem építenék, mert szép, hogy vannak, csak a felhasználók elenyésző hányada használja őket. Korábban, amíg a Firefoxnál kiírták, hányan töltötték le a böngészőt és az egyes bővítményeket, az utóbbiak az előbbieknek pár százaléka voltak csak, gondolom, ez azóta sem változott.