Ha engem kérdezel, ***** nagy a baj. Ami a cikkben van az csak egy kisebb probléma szerintem, mint ami valójában fennáll. Van egy konspirációs elméletem erre az egész netes hóbelevancra de ha leírnám lehet kinyírna a kiber maffia!
... finoman lehülyézett, de már a múltkor is rám lett szólva, hogy ne beszéljek más nevében, szóval... :-)))
Egyébként nem olvastam végig a cikket, nekem túlságosan paranoidnak tűnt. Épp az a bajom az ilyen írásokkal, mint általában a konteosokkal. Féligazságok, környezetükből kiragadott szövegrészletek, elhallgatott apróságok és máris kész az elmélet, amivel... Na jó, inkább hagyjuk! :-)
Az európai unióban van szabályozás a cookiekra. Az mondjuk más kérdés, hogy mennyire tartják be ezt.
Egyébként nem értem miért van ennyire kiakadva mindenki ezen a témán. Olyan ismerősök postolnak folyamatosan a facebookon hasonló cikkeket, akik naponta személyes jellegű dolgokat osztanak meg akár a facebookon, akár twitteren, stb. Ha ekkora problémának érzik ezt, akkor miért dobja oda önként az adatait az illető? Második dolog: ez milyen hatással is van a felhasználóra? (már hogy követik) Említette a srác a videóban, hogy a google elég gyakran ad át adatokat (például ip címeket) az amerikai kormánynak és hogy ez mekkora gond. És akkor elgondolkoztam, hogy ez most komoly? Szerinte ha az amerikai kormány megakar szerezni egy információt egy állampolgárról, akkor pont a google fogja visszatartani? :) Ezek az adatok egyébként nem publikusak, nem szórják két kézzel például az analytics statisztikákat a neten. Tud róla az oldal tulajdonos, a google, meg esetleg a kormány. Na de a lényeg: ha ilyen szinten paranoiás valaki, akkor nem kötelező használni a közösségi oldalakat, lehet netezni atombiztos vpn-en keresztül, privát módban. :)
Lehet ezt törvényileg szabályozni, de betartatni lehetetlen. Most kényelmes módon sok reklám külső szerverről töltődik be, de mi lesz akkor, ha integrálják teljesen ezeket a website-ba, saját cookie-val?
Nekem igazából csak egy bajom van az egésszel: nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő. Az utóbbi időben megszaporodtak az olyan hírek, hogy nagyon komoly cégekhez törtek be, a legutóbb, amit olvastam, arról szólt, hogy a tízmilliós nagyságrendű előfizetői táborral rendelkező Blizzard-hoz.
A másik, hogy kapitalizmusban élünk, nem egy cégbirodalom omlott össze akár csak az utóbbi időben, ki tudja, hogy hasonló helyzetben hogyan cselekedne az X vállalat vezetősége, hogy minél kisebb legyen a veszteség, mondjuk nagy titokban eladja az adatbázisát. Vagy akár nyíltan.
Nem hülyéztem le. Az átlag netpolgárt hülyéztem le, aki képes egy support mailcímre elküldeni a teljes bankkártya számát vagy torrentsiteokról a reklámok nyomán cleaner szoftvert letölteni. Túl könnyű visszaélni a neten, nem kell hozzá konspiráció.
Egy dologban vagyok biztos: ezeket a bajokat - és más társadalmi / gazdaságpolitikai gondokat is - az egyes emberek (egyének) tudják csökkenteni (esetleg hosszabb távon megszüntetni) saját szokásainak, életvitelének megváltoztatásával. Ezzel az egyén a "nagy katyvaszhoz" képest nagyon apró "jóhatással" bír és ez sok áldozatába (kényelmetlenségbe) kerül, mégis lehetséges, mert "többségben az erő".
Szerintem is nagy a baj, de amikor egy-egy honlapot elkészítünk, elég sokat tehetünk ellene: megrendelőink helyes tájékoztatásával. Elmondhatunk egypár dolgot, hogy mi miért van, hogy műxik (üzletileg), stb, ha mást nem is, de néhány tájékozottabb embert nyertünk vele. Mert ezek a sz...ságok legtöbbször az emberi naivitásra építenek - többnyire sikerrel.
A cikk azon része szerintem hatalmas tévedés, hogy "mi vagyunk az áru", mert senkit nem érdekel a látogató(k) személyes mivolta, pusztán a potenciális vásárlóereje (persze minél jobban tematizálva). Csak olyan adat érdekes, ami birtokában el lehet adni neki valamit (vagyis el lehet venni a pénzét). Minden más csak maszlag. Sajnos ez nem csak a neten van így.
Ha engem kérdezel, ***** nagy
Emberi hülyeség
Ez ritkán fordul velem elő,
Szerintem...
Egyébként nem olvastam végig a cikket, nekem túlságosan paranoidnak tűnt. Épp az a bajom az ilyen írásokkal, mint általában a konteosokkal. Féligazságok, környezetükből kiragadott szövegrészletek, elhallgatott apróságok és máris kész az elmélet, amivel... Na jó, inkább hagyjuk! :-)
Van szabályozás
Egyébként nem értem miért van ennyire kiakadva mindenki ezen a témán. Olyan ismerősök postolnak folyamatosan a facebookon hasonló cikkeket, akik naponta személyes jellegű dolgokat osztanak meg akár a facebookon, akár twitteren, stb. Ha ekkora problémának érzik ezt, akkor miért dobja oda önként az adatait az illető? Második dolog: ez milyen hatással is van a felhasználóra? (már hogy követik) Említette a srác a videóban, hogy a google elég gyakran ad át adatokat (például ip címeket) az amerikai kormánynak és hogy ez mekkora gond. És akkor elgondolkoztam, hogy ez most komoly? Szerinte ha az amerikai kormány megakar szerezni egy információt egy állampolgárról, akkor pont a google fogja visszatartani? :) Ezek az adatok egyébként nem publikusak, nem szórják két kézzel például az analytics statisztikákat a neten. Tud róla az oldal tulajdonos, a google, meg esetleg a kormány. Na de a lényeg: ha ilyen szinten paranoiás valaki, akkor nem kötelező használni a közösségi oldalakat, lehet netezni atombiztos vpn-en keresztül, privát módban. :)
Szabályozás
Nekem igazából csak egy bajom van az egésszel: nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő. Az utóbbi időben megszaporodtak az olyan hírek, hogy nagyon komoly cégekhez törtek be, a legutóbb, amit olvastam, arról szólt, hogy a tízmilliós nagyságrendű előfizetői táborral rendelkező Blizzard-hoz.
A másik, hogy kapitalizmusban élünk, nem egy cégbirodalom omlott össze akár csak az utóbbi időben, ki tudja, hogy hasonló helyzetben hogyan cselekedne az X vállalat vezetősége, hogy minél kisebb legyen a veszteség, mondjuk nagy titokban eladja az adatbázisát. Vagy akár nyíltan.
Nem
Akkor félreértettelek... Vagy
Na ezért írtam, hogy nem
Én a konspirációs elméletemet, nem a felhasználók szemszögéből építettem fel, hanem ipari és állami érdekek szemszögéből.
Ki tudja?
Szerintem is nagy a baj, de amikor egy-egy honlapot elkészítünk, elég sokat tehetünk ellene: megrendelőink helyes tájékoztatásával. Elmondhatunk egypár dolgot, hogy mi miért van, hogy műxik (üzletileg), stb, ha mást nem is, de néhány tájékozottabb embert nyertünk vele. Mert ezek a sz...ságok legtöbbször az emberi naivitásra építenek - többnyire sikerrel.
A cikk azon része szerintem hatalmas tévedés, hogy "mi vagyunk az áru", mert senkit nem érdekel a látogató(k) személyes mivolta, pusztán a potenciális vásárlóereje (persze minél jobban tematizálva). Csak olyan adat érdekes, ami birtokában el lehet adni neki valamit (vagyis el lehet venni a pénzét). Minden más csak maszlag. Sajnos ez nem csak a neten van így.
Do Not Track Plus Adblock
Adblock Plus