Ahhoz, hogy magam is átlássam az elérhető/fejlesztés alatt lévő technológiákat, a blogmarkban lévő felsorolás minden elemének utánaolvastam, átgondoltam, hogy miként lehet ezeket alternatív módszerekkel helyettesíteni. A megjegyzés oszlopba írtam a szubjektív véleményem, egyéb megjegyzéseimet. Sajnos a formázási lehetőségek korlátozottak.
A negyvenöt elemet három táblázatba szedtem, az elsőbe azok kerültek, amelyeket könnyen tudunk meglévő technológiákkal reprodukálni, 70-100%-os pontossággal (29/45 elem).
A második táblázatban vannak a korlátozottan megoldható problémák, ahol az új szabvány kb. felét tudjuk valamilyen formában megvalósítani (12/45 elem).
A harmadik táblába került négy olyan technológia, amire (egyelőre) nem találtam más módszert (4/45 elem).
Első tábla, könnyen megvalósítható technológiák
Megnevezés
Leírás
Megjegyzés
Alternatíva
opacity (without IE filters)
átlátszóság kezelése
css
border-radius
lekerekített sarkak
css
RGBA, HSL/HSLA colors
RGB és HSL színskála, opcionálisan átlátszósággal
grafikus programokban van átszámítási lehetőség RGB-re, számításigényesebb, mint az RGB
css
HTML5 elements
a HTML5-ben bevezetett új elemek
az elemek a dokumentum struktúráját hivatottak gazdagabbá tenni, de többletinformációval nem szolgálnak az adatokról
html
Data URLs
kisméretű fájlokat URL-ben is tarthatunk, így megspórolhatunk egy letöltést
bináris fájlokat base64-gyel kell kódolni, ami a méretet kb. 33%-kal megnöveli; ha tényleg erre van szükségünk, az MHTML szabvány alkalmas erre
html
getElementsByClassName
találjunk meg elemeket a DOM fában a class attribútum alapján
mérnöki szemmel pongyola módja ez az elemek keresésének
js
CSS Transforms
CSS stílusok 2D és 3D animációja
js, flash
<canvas>
kétdimenziós, pixelalapú rajzeszköz
a 3D támogatása rendkívül korlátozott, a 2D is jóval egyszerűbb, mint a Flash-ben
flash
Lots of CSS3 selectors (:nth-child(), :target, :enabled, etc)
új CSS3 selectorok
js
matchesSelector
annak tesztelése, hogy egy DOM elem megfelel-e az adott selectornak
Mit lehet és mit nem?
Sajnos a formázási lehetőségek korlátozottak.
A negyvenöt elemet három táblázatba szedtem, az elsőbe azok kerültek, amelyeket könnyen tudunk meglévő technológiákkal reprodukálni, 70-100%-os pontossággal (29/45 elem).
A második táblázatban vannak a korlátozottan megoldható problémák, ahol az új szabvány kb. felét tudjuk valamilyen formában megvalósítani (12/45 elem).
A harmadik táblába került négy olyan technológia, amire (egyelőre) nem találtam más módszert (4/45 elem).
Első tábla, könnyen megvalósítható technológiák
Második tábla, korlátozottan megvalósítható technológiák
Harmadik tábla, nem megvalósítható technológiák