Személyes adatokra épít forradalmat a webes ipar
2010-ben nagyobb adatforgalmat generált a világ az interneten, mint korábban összesen.
■ H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
A felhasználók, fogyasztók
Node miért törődjenek ezek a cégek az adatok védelmével, ha erre semmi sem kényszeríti őket? A valós életben vannak olyan szervezetek, amelyek védik az állampolgárok és az állam érdekeit, de az interneten ilyen nem nagyon létezik, mivel a technológia relatíve új, elképesztő gyorsan fejlődik, ráadásul nincsenek országhatárok. Az információs szabadrablás már elkezdődött, és addig fog folyni, amíg lehet.
Meddig aggályos ilyen szolgáltatásokra feliratkozni? Amíg nincs tökéletes kontrollja a felhasználónak a személyes adataival kapcsolatban. A Facebookon egy account törlése egy hónap, és külön kell kérvényezni. Miért? Érdemes elolvasni a használati feltételek 2. pontjának 1. bekezdését:
Egy személyes adatokkal foglalkozó cégnél a legcsekélyebb gyanúnak sem szabad felmerülni, hogy az adatkezelésnél gondok vannak, mert a bizalom olyan, mint a szüzesség: egyszer lehet elveszíteni. Ezzel szemben havonta legalább találkozni egy hírrel, hogy ez a cég is visszaélt az adatokkal, a másikat törvénytelen adatgyűjtés miatt perelik és így tovább. Ez viszont szemmel láthatóan a használókat nem érdekli, tipikus megnyilvánulások ilyenkor:
"Ó, van rajtam kívül százmillió másik felhasználó, majd persze pont velem fognak foglalkozni."
"Nem csinálok semmi törvénybeütközőt, emiatt nem érhet hátrány, ha adatokat gyűjtenek rólam, csak jobb lesz a szolgáltatás."
Mindenki elfelejtkezik arról, hogy az üzemeltetők profitorientált cégek, akiknek egy célja van: a tulajdonosoknak nyereséget termelni. Ha nincs nyereség, a befektetők kiszállnak, csőd van, a tartozásokat ki kell fizetni. Mit tegyenek? Itt van ez a csodálatos adatbázis, az összes felhasználóról részletes információ a szokásairól, barátairól, megvett termékeiről, adjuk el az első érdeklődőnek.
Szabadpiac, verseny van, egyszer fenn, egyszer lenn, birodalmak épülnek és dőlnek össze, és az emberi gyarlóság nagy úr. Érdemes elolvasni a Facebook idevágó fejezetét az adatvédelmi irányelvekből:
Azért léteznek ilyen adatvédelmi irányelvek, mert ez lehetséges. Se szabályozás nincs erre, se igény. Dehát miért is lenne erre szüksége bárkinek is? A tehenek arra valók, hogy megfejjék őket : )
http://thenewamerican.com/usn
Tyrael
De hogy legyen itt egy kis
1, konkrétan felsorolni, hogy milyen adatokat gyűjtünk, és azokat mire és hogyan használjuk fel
2, egyértelműen leírni, hogy egy account törlése fizikai vagy logikai művelet
3, lehetőséget biztosítani bizonyos személyes adatok utólagos törlésére, gyűjtésének további tiltására (pl. megtekintett termékek, bejárt oldalak)
4, egyértelmű lehetőséget adni a felhasználónak az accountja törléséhez
5, leírni, hogy a személyes adatokat harmadik félnek átadjuk-e, és ha igen, milyen formában
6, konkrétan megfogalmazni, hogy az üzemeltető cég eladásának esetén mi történik az addig összegyűjtött személyes adatokkal
7, leírni, hogy az üzemeltető szándékozik-e eladni a személyes adatok adatbázisát
8, a 6-os és 7-es pont esetén értesíteni kell a felhasználókat, hogy eldönthessék, maradnak-e a rendszerben
Szerintem az egész net az
A múlt nem változtatható meg,
Én addig örülök, amíg nincs
Jelenleg minden önkéntes, így van választás, illetve nem hallottam még mondjuk tömeges fb account kereskedelemről.
Az, hogy te nem hallottál
Az emberek fura mód, a jelenlegi népszámlálásnál azon rinyáltak, hogy "Jaj, jaj mi lesz a személyiségi jogaikkal!", a Facebookon pedig még azt is megadják, hogy mit esznek reggelire... Ez szerintem vicces, persze, aki ezt szereti az csinálja, nekem semmi kifogásom ellene, viszont az "önkéntességre" hivatkozni, szerintem cinizmus, ugyanis nagyon sok embernek egészen egyszerűen fogalma sincs arról, hogy milyen következményekkel jár az, hogy az adataikat ész nélkül megosztják, a virtualitás a következmény mentesség illúzióját adja, egy nagy bűvésztrükk, egészen addig, amíg például nem kap valaki postán egy számlát, hogy a nevében rendeltek, vagy vásároltak valamit - ez nemrég történt egy ismerősömmel, amikor ez megtörtént, akkor hirtelen átcsapott az ellenkezőjébe, mindent törölni akart magáról a neten, ami persze lehetetlen... de ez meg egy másik szélsőség.
Szerintem az Internet jelen formájában alkalmatlan arra, hogy személyes adatokat osszunk meg rajta, mert semmi garancia nincs semmire, a jogi nyilatkozatok többsége csak blabla, ami alól bármelyik nagy cég fütyörészve kibújik ha esetleg ujjat húznál vele.
Aki pedig dolgozott reklámügynökségnél az nagyon jól tudja, hogy hogyan adják-veszik a különféle, természetesen legális címlistákat... Amit nyilván valahonnan, valamiből összeállítottak :) Természetesen legálisan, hiszen minden, mindig törvényes! :)
Ez alól kibújni már nem lehet, ha nem vagy Facebookon, akkor vagy a Gmailon, vagy bárhol máshol, az adataink már nem tőlünk függenek, hanem attól, hogy valahol egy Cégen belül valaki éppen hogyan csűri-csavarja a törvényesség fogalmát és a háttérben kinek adja el, vagy kitől veszi meg az adatainkat és ezzel együtt a szokásainkat, életünket. Ez persze csak utópia :) A valóságban minden törvényes, legális és nagyon menő!
Ezen a szabályozni/nem
Ugye most mindent szabad, visszaélni is, ezt meg is teszik. Ha uniók meg államok szabályoznának, akkor meg fennáll a veszély, hogy az információk és adatok így hozzájuk kerülnek, és mivel ők is emberek, az almának valószínűleg ők sem tudnának ellenálni.
A MasterCard és a Visa is
Épp most akartam betenni ide
Eszem megáll... Tehát már ezekben a cégekben sem bízhatunk.
Mondjuk eddig sem erőltettem a kártyás vásárlást, ezek után végképp nem teszem.