Weblabor hírlevél
Sok-sok év után újraindul a Weblabor hírlevél! Célunk egy olyan kiadvány létrehozása, amin keresztül nap mint nap megoszthatjuk a magyar webfejlesztői közösséggel a web platformot érintő legújabb híreket, fontos írásokat és magyarországi szakmai eseményeket.
Feliratkozni a hírlevél önálló oldalán lehet.
Ha úgy gondoljátok, hogy egy írásnak helye van a hírlevélben, akkor emailcímünkön vagy a #weblabor taggel megjelölt csiripek közt várjuk azt.
■
Tartalom
Továbbá, ha lehet, ki kéne javítani a feliratkozás HTML kódját, elküldésre egy szimpla <button> van benn, aminek a szabvány szerint nem kéne csinálnia semmit.
Botok
Azért van még pár lehetőség (pl js), amivel rá lehet bírni azt a formot, hogy post-oljon... :)
Nem mindig a botok számára is könnyen olvasható megoldás a cél.
?
Nézted egyébként az oldal forrását? Az analitikán kívül nincs benne javascript, tehát a készítőnek nem volt a célja a védelem. Meg amúgy is, egy komolyab botot szerinted egy kis javascripttel el lehet tántorítani a céljától? Legfeljebb captchával, bár amilyen ütemben fejlődik a mesterséges intelligencia, lehet, hogy már azzal sem.
Szerinted egy botnak kell submit gomb ahhoz, hogy egy űrlapot el tudjon küldeni a szervernek?
Szóval submit nélkül legfeljebb azokat a felhasználókat lehet elriasztani, akiknek a böngészője ebben az esetben épp szabványkövető.
?
Mert Chrome simán küldi.
Szerk.: persze lehet(ne) ettől még szabványos, csak ezt most kicsit kukacoskodásnak érzem.
Nem, nem néztem a forrását, hanem postoltam egyet. Gyorsabb. :)
Szerk2:
Amúgy ha már szabványról beszélünk, akkor linkeljünk és olvassunk a hivatalos oldalon, és akkor láthatjuk, hogy a forrásban szereplő button bizony a szabvány szerint submit típusú.
If the type attribute is in the Submit Button state, the element is specifically a submit button.
Gábor, az a form megfelel a szabványnak.
Fel sem merült bennem, hogy a
fixed mindset
A szabványt akkor is a w3c-nél kell keresni. Csak hát volt egy pár év, amíg nem volt szabvány, és minden böngészőgyártó ment a maga feje után. Aztán nem minden (úgy) került be a szabványba, ahogy a Mozzilla megálmodta...
Így jártak, sorry, de én régen is inkább megnéztem több helyen is ugyanazt a problémát, sose hittem vakon nekik (kivéve, ha valamiről kizárólag náluk volt infó).
A szabvány nem sokat ér, ha
button
refernciaoldalát, ahol helyesen írják, hogy az alapértelmezett típus a submit. De mivel nyitott wikiről van szó, javítottam is :)+1, én is úgy tudtam, hogy a
A fókusz a web
Ahogy Pepita írja, ha a buttonhoz van form rendelve, akkor az alapértelmezett viselkedése a küldés. A Mozilla oldalán egyébként nem feltétlen írnak rosszat, a példában a gombhoz nem tartozik űrlap :)
Ha lehet tanácsolni,
Felmerült már, hogy lehessen
Ha lenne választási
Mondjuk személy szerint a minden apróságot szívesebben nézném magán a weblaboron valamilyen formában, a hírlevél pedig jobb lenne mint összefoglaló/emlékeztető az elmúlt egy-két hét fontosabb híreiről.
A napi túl sűrű...
Ha ragaszkodtok a napi megjelenéshez, akkor röviden, max. 5-10 link elég lehet, kevés egyedi tartalommal. Ha mehetne heti / havi változat akkor viszont nem csak egy linkgyűjtemény kellene bele, hanem akár valami komplexebb egyedi content is, amik mehetnének fel utána cikként az oldalra.
A Smashing-et én is elkezdtem
Ezzel nem csak te vagy így :)
Ilyen rövid és informatív
+1
+1
Kívácsiságból, és egy kicsit
1. Szerintem egy Weblabor típusú oldal esetében egy hírlevélnek akkor van értelme, ha az amúgy is pörgős tartalmon (blog, fórum, stb) kívül ad valami pluszt, ami miatt megéri feliratkozni.
2. Ha nem pörög olyan nagyon az oldal, akkor miért nem inkább postok gyártásába fordítjátok az időt, mintsem hírlevél írásba? A tervezett hírlevelek tudnak többet adni, mint egy sima blog post?
Tulképp semmi akadálya
Jó ötletnek tartom, viszont
Másfelől, sok e-mail címmel üzletileg is lehet mit kezdeni. Pl.: IT vagy fejvadász cégeket megkeresni, akik jó pénzért betolhatják a hírlevélbe a hirdetéseiket, stb.. Nem biztos, hogy ez cél, sőt, csak hangosan ötletelek. A Weblaboros hírlevelek fókusza maradhat szakmai, megspékelve ilyen olyan - akár sokak számára - egyéb hasznos tartalommal is.
Egyébként a reklám is lehet
Én nagyon sok mindent vettem
Álláshirdetések is lesznek a
Van ilyen elképzelés a jövőre
1. Szerintem egy Weblabor
A plusz az, hogy a Weblabor nem pörög, de a hírlevél fog. Legalábbis ez a cél. :)
Közvetlenebbül lehet vele megszólítani az embereket.
A plusz az, hogy a Weblabor
Másképp értem, és hangsúlyozom ez az én véleményem csak, hogyan tudsz pörgetni egy hírlevelet, ha nem pörög az oldal? Ebben az esetben, amit felvázolsz a hírlevél adaléka a weboldal, de szerintem fordítva kéne lennie. Van egy ütős weboldal egy kis extra hírlevéllel.
Az viszont tény, hogy a hírlevél tökéletes eszköz lehet arra, hogy növelje a weboldal látogatottságát abban az esetben, ha felvezetéseket és weboldalra irányuló hivatkozásokat tartalmaz.
Ez így van. Mi lenne egy elképzelt Weblaboros hírlevél felépítése?
Másképp értem, és
Ha úgy tetszik ez egy spinoff kiadvány, ami egyelőre külön van szerkesztve a weboldaltól. Ha sikeres lesz, akkor lehet integrálni őket.
Olyasmi, amit felvázoltál: a legfontosabb, olvasásra legérdemesebb linkek rövid felvezetővel, összefoglalóval.
Remek, félretéve a kérdéseim
Hát nézd, még ha nem is
Én is örülök hogy új energia
Ennek mi értelme van?
Én nem értem mi történik itt (bár ez egy ideje már így van). Ki találta ki, hogy az emberek hírleveleket akarnak cikkek helyett? Lehet, hogy én vagyok a kivétel, de az általam havonta elolvasott hírlevelek száma közelít a nullához (ez sem érdekel), míg a cikkek terén ritka az a nap, amikor nincs meg a tucat.
Nekem ez úgy tűnik, mintha valamiféle kísérlet lenne. És valószínűleg azért tűnik úgy, mert az is... :)
Ez önmagában még nem lenne baj, ha a kudarc nem lenne borítékolható. Sosem érdemes felcserélni a prioritásokat.
Én pl szívesebben olvasnám