Szolgáltatások véleményezése
A Weblabor fórumainak rendszeres olvasói előtt minden bizonnyal nyilvánvaló okokból, és reményeink szerint megelégedésükre, János javaslatára tárhely-, tartománynév- és hasonló szolgáltatásokkal kapcsolatos témákban mostantól csak egy évnél régebben regisztrált és egyúttal az utolsó évben legalább húsz alkalommal hozzászóló tagjaink nyilváníthatnak véleményt.
Mindenki mástól köszönjük a megértést.
■
Az adott témáknál az érintett
Ezt a szűrést egyébként részben megértem, részben pedig nem. Viszonylag ritkán van ilyen téma napirenden, és itt, a Weblaboron nem igazán jellemző, hogy olyanok adjanak tanácsot, akik nem nagyon értenek hozzá, és a szándékos trollkodás is ritka - vagy csak eddig én nem vettem észre. Esetleg láthatnánk példát (akár neveket kitakarva), ahol ilyesmi fordult elő?
Lehet, hogy jobb megoldás lenne a hozzászólások pontozása.
Azt hittem, ez valami
Épp tegnap reggel állapítottam meg, hogy a weblabor kivételével az összes, általam ismert hazai fórumot otthagytam az idióta moderátorok miatt, itt még nem nagyon láttam értelmetlen húzásokat.
Erre... Különösen, hogy pont annak a fórumnak amúgy is alacsony volt a forgalma...
Ezer évvel ezelőtti topicok
Ez a jelenség az összes
Például a régi témákat lehetne más háttérszínnel jelölni, esetleg a moderátorok valamilyen módon törölhetnék az ilyen hozzászólásokat vagy beleírnának valami szöveget, hogy már elavult.
lezaras
A lezárással egyet értek,
A másik lehetőség, hogy lehessen (+/-)ozni a commenteket, és amelyik sok (-)t kap, az tűnjön el, vagy ne látszódjon elsőre, vagy jelenjen meg az admin oldalon, hogy moderálni kell, vagy ilyesmi...
A harmadik lehetőség, hogy kiírja az oldal promptba, hogy ez egy x éves téma, biztosan hozzá akarsz szólni??? igen/nem
Talán ez a harmadik a legkultúráltabb, esetleg a (+/-)-al kombinálva.
Volt szó már tegnap is arról, hogy a hozzászólást tapasztalathoz kellene kötni, viszont egy frissen regisztráltról nem mondja meg senki, hogy milyen tapasztalata van. Esetleg lehetne csinálni egy olyan rendszert, ami az új hozzászólók tapasztalatát méri fel az adott témában a tapasztalt hozzászólók szavazatai alapján. Ettől függetlenül én nem tartom jó ötletnek, hogy alapból nem írhatnak hozzá emberkék.
Én alapból mindenkinek megadnám a jogot a fórumba íráshoz, és szavazatok, vagy adminisztrátor által megvonhatóvá tenném azt... Van pár fórum, ahol ha túl sok mínusz pontot gyűjtesz, akkor automatikusan jogokat vesztesz, vagy ideiglenesen nem szólhatsz hozzá a témákhoz. Szerintem ez az elv a követendő...
frissreges spammert nem
Tyrael
Ahm, hát mondjuk duplikált
Ezzel a szabályozással nagyon nem tudok egyetérteni...
Meg úgy őszintén: ki vesz komolyan egy frissen regisztrált, egy-két hozzászólásos spammert?
Az oldalon egyébként több viagrás spamet láttam, mióta olvasgatom, mint olyat, hogy valaki a saját kis szolgáltatását reklámozta volna elégedett ügyfélnek beállítva magát.
Hát talán 2-3 alkalommal
ez miért nem maradhat továbbra is így?
Talán még az járható út lenne ha valaki észreveszi hogy valaki spam-elt akkor [SPAM] tárgyal válaszol arra a commentre. (ez talán segítené a munkátok)
Mi alapján?
Mi a különbség?
De potenciális "bűnözőként" kezelni az egy évnél frissebb tagokat, pusztán azért, mert évente egy-két alkalommal előfordul, hogy valaki önmagát reklámozza ártatlan hozzászólásnak álcázva... e
Esetleg valaki a negatív tapasztalatait osztaná meg a nagyérdeművel, de nem teheti emiatt a korlátozás miatt... (bocs, ha óhajtod, privátban megírhatom, mi minden jutott eszembe, amikor tudatosult bennem, hogy ez nem vicc, de nagyon nem idevaló gondolatok)
A történet kezd hasonlítani egy bizonyos fórum történetére, ahol újabban, néhány kezdetektől (tíz+ éve) fogva publikus alfórumnak még az olvasását is működő regisztrációhoz kötik.
Negatív
Egyébként nem évente egy-kétszer fordul elő, hanem van olyan, amikor heti szinten felmerül. Tekintettel arra, hogy mint segédmoderátor én pl. nem törölhetek a saját belátásom szerint semmi olyasmit, ami nem ütközik egyértelműen szabályba, nem tudok vele mit csinálni.
Épp erről van szó: ha
Másrészről: attól, hogy valaki csak azért regisztrál, mert épp a frissen szerzett élményeit akarja megosztani a nagyérdeművel, még nem jelenti azt, hogy hülyeséget ír.
Ha te frissen regisztrálsz egy szakmai fórumra, akkor téged is kezeljen mindenki hiteltelenként?
Mellesleg naponta többször nézek rá a weblabor.hu/koveto címre és nagyon ritkán látok mozgást a szolgáltatókról szól fórumokban. És úgy őszintén: még ha napi egy ilyen beesik, kinek árt? Az itteni törzsközönség nagy része moderátori jogokkal rendelkezik, ha jól látom. Tipikus ágyúval verébre módszernek tartom ezt az egészet...
+1
Allow-deny a megfelelő sorrend ebben az esetben ;-)
drupal.hu-n mi ezt úgy
A törlés helyet egyébként is javasolnám az elrejtést, így ha még is gond van vissza lehet állítani az adott hozzászólást.
pp
Ha lehetne
Hát most ugye megy az
Ne haragudj, de ezt nem
pp
Szándék
Hát a kollektív bűnösség elve
pl viagra, új reg
De érdekes hogy ezt épp te írod mert kvázi most azt vezetékbe hogy aki az utóbbi egy évben nem szólt hozzá a 20szor a weblaboron az kvázi spamelőnek tituláljátok legalábbis bizonyos topicokban.
Ebből kifolyólag továbbra is tartom hogy bizonyos esetekben jó valószínűséggel eldönthető ha valaki spammel. (új regisztrációval egy több éves topicban egy random cég ajánlásával nyit első weblaboros commentjének)
Magán véleményem: nekem semmi bajom ha valaki reklámozza magát vagy cégét, ha azt nem "ajánlom kispistike hostingot mert bevált" módon teszi meg.
Ez így biztosan nem jó.
Én is rühellem a spammereket, de biztosan nincsen jobb megoldás?
off:
Egyébként engem majdhogynem jobban zavarnak azok, akik magyar állampolgár létükre nincsenek birtokában az írásbeli kommunikáció alapjainak magyar nyelven. Szerintem kellene egy olyan feltétel is, hogy középfokú magyar nyelvtudás. :)
(Akik diszleksziában vagy egyéb az írásbeli kommunikációt zavaró betegségben szenvednek, azok természetesen kivételek.)
Olvass vissza
Ezek beállítás kérdései. Adni
Tapasztalatom szerint, ha a működési szabályokat belekódoljuk egy rendszerbe (aka hülyebiztos rendszer) azzal csak a folyamatokat akasztjuk meg, mert a szabályok megalkotásakor nem lehet gondolni az összes kivételre, felhasználói hibára.
Értelmes, gondolkodó emberekről beszélünk, akik képesek megérteni, hogy mi az amit nem szabad nekik, és miért. Nem fogják feleslegesen elrejtegetni, törölni a tartalmakat.
Ezek a módosítások a Druplaban annyi, hogy egy checkboxot bepipálsz és kész. Nem hinném, hogy ezzel bárkinek is problémája lesz. Vagy igen?
pp
(Akik diszleksziában vagy
És hogy mondod meg valakiről, hogy diszlexiás, vagy csak nem tanították általánosban? Nekem van ilyen diszlexiás ismerősöm, sőt, már itt is "találkoztam" ilyen emberrel. Talán egy kis toleranciát kéne tanulni... vagy mindenki menjen a darálóba?! :-)
Hogy döntöm el ki a diszleksziás?
Újraolvasva a kérdésed, megpróbálok érdemben válaszolni. :)
Szerintem vannak olyan tipikusan igénytelenségre, pongyolaságra utaló kifejezések, szófordulatok, fogalmazási stílusok, amik nem betegségre utalnak. Alapvetően ezek a dolgok zavarnak, ha lehet, nem írnék felhasználóneveket... :)
Szerintem ennél jobban ne offoljuk szét ezt a témát. Ha nem kielégítő az immáron átszerkesztett válaszom, inkább írj privátot.
Hát ezzel egyet
Egyébként lehetne kényelmi funkciókat is beépíteni ilyen esetekre, mondjuk gyengén látónál nagyobb betűméret, diszlexiásnál meg ha cikket ír az illető, akkor elküldené valakinek automatikusan lektorálásra a rendszer, stb...
Véleményezés...
Konkrétan én is jártam náluk interjún, hónapokkal ezelőtt, de még mindig ott a hirdetés a saját oldalukon.
Vannak ilyen cégek, ahol
Mondjuk ez a rendszergazdai állásnál valóban érdekes, ott nincs ennyi változás, de webes területen a többi területen (grafikus, sitebuilder, programozó) "elfogadható" (ez nem azt jelenti, hogy jól is van így, mert senki sem szeret szerintem cégek között vándorolni).
Szolgáltató hozzászólása
Ilyenkor a szolgáltató hozzászólása (általában friss reg.) segít tisztábban látni, de legalább hangot adhat a másik oldalnak is.