Weblabor hackathon 2011
Régóta hiányolsz egy funkciót a Weblaborról? Van egy elképzelésed, amit megvalósítanál? Szívesen együtt kódolnál a közösség többi tagjaival? Csatlakoznál Tikuhoz a Weblabor 2012-es mockupjának kidolgozásában? Gyere el december 10-én, szombaton a Weblabor hackathonra!
Az egésznapos összejövetel célja, hogy a hackathon elején közösen megbeszélt célt a nap végére elérjük – legyen ez a szerkesztési elvek átgondolása, a weboldal felépítésének módosítása vagy néhány új funkció kidolgozása. Légy designer vagy fejlesztő, projekt menedzser vagy csak egy témában érdeklődő, szívesen látunk.
Tarts velünk december 10-én, szombaton, a Prezi budapesti irodájában. A résztvétel előzetes regisztrációhoz kötött. A helyszínen legfeljebb 20 jelentkezőt fogadunk, de online bárhányan bekapcsolódhattok.
Jelentkezem a Weblabor hackathonra!
Ha távolról vennél részt, a hackathon ideje alatt gyere be Freenode-on a #weblaborhu szobába.
■
Azért előtte egy lista kéne,
Bárkit
Ha van ötleted, hogy mit csináljunk, és úgy érzed, tudnál azon dolgozni, gyere. Ha nem szeretnél utazni, csatlakozz be távolról.
Akár lehetne egy Skype
Skype
Na végre valami 21. századik
Like
IRC
valami hasonló már van
irc://freenode.net/weblaborhu
Debrecenből
Ötletek
beszélgettünk
szia
<tikaszvince>:
hali
<tanarurkerem>:
látom nagy a mozgolódás a weblabor körül.
<tikaszvince>:
nagyon bízok benne, hogy sikerül életet lehelni belé
bár az eredeti célom tényleg csak annyi volt a mockup-al, hogy a használhatóságon javítsunk
<tanarurkerem>:
mint korábban is tettük, most is oktatással, tanácsadással szívesen segítjük a munkátokat, amennyiben a Drupal mellett döntötök.
<tikaszvince>:
köszönjük. NeverGone-al már beszélgettem erről, ő is azt mondta szívesen segít
<tanarurkerem>:
Török Gábor volt is Integral Vision Drupal Programozó Workshopon, ceriak nem tudott eljönni, ő csak azért nem.
<tikaszvince>:
személy szerint támogatom az ötletet, hogy maradjuk Drupal-on, bár már felmerült az az ötlet is, hogy kezdjünk saját rendszer fejlesztésébe
<tanarurkerem>:
de ha van rá igény egy napos képzéssel tudjuk támogatni a weblabort.
<tikaszvince>:
de én már fejlesztettem annyi egyedi rendszert, hogy tudjam, az egy soha véget nem érő folyamat lenne
<tanarurkerem>:
elég régóta vagyok a weblabor környékén, és az a tapasztalat, hogy az összes ilyen csináljunk saját enginet mindig elhalt.
<tikaszvince>:
akkor egyet értünk :)
<tanarurkerem>:
egy ilyen rendszert nem csak elkészíteni kell, hanem supportálni is.
amin érdemes lenne dolgozni, az az, hogy hogyan tudnak a legkönnyebben beszálni az emberek a munkába.
mi az amivel lehet támogatni a weblabort, és azt hogyan lehet minél egyszerűbben.
<tikaszvince>:
Dolgoztam már annyit WP-vel és Drupal-al, hogy tudja, nagyon jó dolgokat lehet velük összerakni, ha az ember egy picit is ért hozzá
<tanarurkerem>:
szerintem a Drupal attól lett igazán nagy, hogy a belépési küszöb nagyon alacsony.
és nagyon könnyű beszálni a fejlesztésbe.
minden agyon van dokumentálva.
--> janoszen (~janoszen##kukac##2E6B6162.dsl.pool.telekom.hu) csatlakozott a #weblaborhu csatornához
<tanarurkerem>:
pm szinten nagyon ott van Dries szerintem.
<janoszen>:
Jó reggelt all.
<tikaszvince>:
hali
<tanarurkerem>:
jó reggelt.
<tikaszvince>:
pont most beszélgetünk a Drupal vs saját fejlesztés dologról
<janoszen>:
Gondolkoztam még egy kicsit ezen a dolgon, ha gondoljátok, elmondom, mire jutottam.
<tanarurkerem>:
hallgatunk. :)
----------
<janoszen>:
Szal arra jutottam, hogy minden tiszteletem a Weblaboros közönségé, de azért tudom, hogy egy-két embernek a PHP és főleg security tudása nem feltétlenül van azon a szinten, hogy egy weblabor méretű projektet nulláról rá mernék bízni, ezért a Drupal célszerűbbnek tűnik, mivel ad valamilyen keretet. Saját fejlesztésbe csak nagyon szigorú coding standarddal és egy kis csapattal mernék belemenni.
<tanarurkerem>:
mi is ezt beszéltük éppen. :)
<janoszen>:
Ettől még nem elvetélt ötlet, 3-4 jó tudású embert össze lehet szedni, de akkor az nem egy hackathon lesz, hanem inkább egy nagyon komoly szerkesztőségi rendszer fejlesztése
Én tudok valamennyi anyagi motivációt a dolog mögé tenni, de semmi esetre sem annyit, hogy valaki megfizetve érezze magát ezért a melóért.
<tanarurkerem>:
janoszen: nem kétséges, hogy egy tuti fejlesztőségi rendszert tudna összerakni a csapat, ami számos szempontból jobb is lenne mint a jelenlegi, a kérdés az, hogy hogyan lenne ez supportálva.
pont ez a baj a jelenlegi rendszerrel is, szerintem, hogy nem tud senki se hozzányúlni.
<janoszen>:
Én már hozzá tudok.
Kaptam SVN accot.
:D
<tanarurkerem>:
fentebb írtam, hogy képzéssel, tanácsadással szívesen tudjuk segítnei a munkát.
persze kérdés, hogy a Drupal ismeret is megvan-e hozzá.
(nem kétlem, csak kérdezem)
nem beszélve arról, hogy számos egyedi megoldás lehet a rendszerben.
<janoszen>:
Van is.
A hírlevél kiküldők pl. Perlben vannak megírva.
<tanarurkerem>:
jaja, mert Bártházi ahhoz értett nagyon gondolom. :)
<janoszen>:
Engem a Perltől a hideg kiráz, de az már egyéni szoc probléma.
<tanarurkerem>:
:)
<janoszen>:
Perl kód fölött én még csak szívni láttam embereket.
<tanarurkerem>:
ez azért egy picit sarkos állítás. :)
<janoszen>:
Az. Mondjuk úgy, sokszor.
Nade visszatérve, szerintem nincs itt az ideje egy saját fejlesztésnek, amibe sok száz munkaórát kell beletenni.
<tanarurkerem>:
Kérdés, hogy lehet-e olyan apróbb, jól definiált részekre osztani a feladatokat, hogy minél többen be tudjanak szállni a fejlesztésbe, támogatásba.
<janoszen>:
Először azt kéne ledönteni, hogy mit akarunk. Szerintem az nem járható út, hogy egy hackathon keretében ott találják ki a népek, hogy mi legyen, mert akkor nem marad idő fejleszteni
<tanarurkerem>:
janoszen: ezzel teljesen egyetértek, de ezt a fórumon is írták(tad).
<tikaszvince>:
én valahogy úgy képzelem, hogy dec.10-ig itt IRC-n, a weblabor fórumon, doodle szavazásokon keresztül ténylegesen ki kellene tűzni az irányvonalat
kiválasztani a két legfontosabb témát
és majd azzal foglalkozni ténylegesen
momentán úgy látom, hogy a szoftveres kérdések jelentik a kisebb problémát a weblabor életében
a nagyobb megoldandó probléma, hogy az írások (cikkek, blog postok) kikerülése nem elég rendszeres
<tikaszvince>:
a fórumon a téma kb abban merül ki, hogy naponta valaki felteszi ugyanazt a kérdést, amit már előtte száz alkalommal feltett valaki
<tanarurkerem>:
tikaszvince: a fórum az mindig is ilyen lesz, hacsak nem dob fel izgalmasabb kérdéseket.
<tanarurkerem>:
de ez utóbbira is van jó pár példa szerintem.
<tikaszvince>:
aztán 4-5 havonta felröppen az ötlet, hogy statáriális moderálási elveket és módszereket kell bevezetni
<tanarurkerem>:
dob fel -> dob fel valaki
<tikaszvince>:
na és akkor itt érkezünk vissza az írások fontosságához
<tanarurkerem>:
ez egy olyan tipikus probéma, amit a dh-n úgy kezelünk, hogy akinek ez nem tetszik az ne olvassa el a kérdéseket.
igen.
<janoszen>:
Sztem ide egy erős kezű oldaltulajdonos kellene, aki eldönti, hogy mi lesz. A demokrácia szép és jó, de sose lesz igazán jó senkinek. Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.
<tanarurkerem>:
https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=sok+a+kezd%C5%91&ie=utf-8&oe=utf-8
csak nálam én vagyok az első, vagy nálatok is?
<janoszen>:
Az meg a másik, hogy én pl. nem fogok azért cikket írni, hogy utána a saját cikkeimet is csak fél óra guglizással tudjam megtaláni
Első vagy.
<tanarurkerem>:
itt éppen erről írok.
---------
<tikaszvince>:
szóval a tartalom problémára visszatérve: szerintem az első és legfontosabb megoldandó probléma
<janoszen>:
Sztem a Weblabort is valahol usability szempontból kellene megfogni, nem onnan, hogy milyen műszaki problémáink vannak. Ergó: mit akar a felhasználó?
Tartalmat gyártok szívesen, ha nem teljesen fölösleges.
Most a blogbejegyzések dominálnak és ez nem jó.
<tikaszvince>:
zárójeles megjegyzés: már nem érzem igazán indokoltnak a cikk/blog elválasztást
szóval csak leírom, amit akartam: szóval két új írás publikáls közötti idő drasztikus visszavágásával sikerülhetne tematizálni akár a fórumot is
<janoszen>:
Persze, hogy lehetne. De én nem fogok írni, mert azt látom, hogy kínlódás az egész. Szenvedek vele két-három hetet, mire mindenkinek megfelel, utána 2 hónap amíg kikerül és 3 nap alatt lepörög a címlapról és a kutya nem nézi meg többet.
<tikaszvince>:
ha azt látná a "beeső" látogató, hogy itt azért komolyabb témák vannak, akkor nem biztos, hogy a weblabor fórum az ezer hogy csatlakozzak mysql_* függvényekkel a Zadatbázisho' kérdés fóruma lenne
pont erről beszélek
a weblabor mögül épp a humán erőforrás hiányzik
<janoszen>:
Lenne ott humán erőforrás, csak nagyon sokáig az volt Joó Ádám álláspontja, hogy senki ne nyúljon hozzá, majd ő csinál neki új szerkesztőségi rendszert, stb. és akkor jó lesz.
<tikaszvince>:
ha megvannak az emberek, akik kiengedik a publikációkat, akkor nem 2-3 hét mire kikerül egy-egy írás
na ezt én nem tudtam
akkor itt az első feladat, Ádámmal elhitetni, hogy sajnos ez nem egy egyemberes projekt
<janoszen>:
,
Sztem már rájött.
<tikaszvince>:
legalábbis amire nekünk igényünk lenne, azt nem lehet ilyen formában futtatni
<tanarurkerem>:
drupal.hu-n ennek az lett a megoldása, hogy létrehoztuk a planet-et.
<tanarurkerem>:
ide bekötöttük a drupal-ban publikáló aktív tagokat és mindenfajta előzetes kontroll nélkül megjelentek itt az írások.
ami jó volt azt kiemeltük a főoldalra, aki hülyeségeket csinált azt figyelmeztettük, majd kizártuk. (ez utóbbira nem volt példa)
így a káposzta is megmarad(csak színvonalas írások a drupal.hu-n) és a kecske is jóllakot (nem kellett várni két három hetet a publikációra)
<tanarurkerem>:
a kézikőnyvet meg egyszerűen wikivé alakítottok (mindenki kapot rá írási jogot) és hajrá.
(nem is ír bele senki se, de legalább nem kellett vele heteket szórakozni, hogy felállítsunk és bekonfiguráljunk egy wikit)
<tanarurkerem>:
azóta tök jó bejegyzések jelennek meg a különböző tagok tollából.
és nem kell várni a jóváhagyásra.
<tikaszvince>:
ez a planet dolog már felmerült, ha jól rémlik pont én dobtam fel, csak a planet.ubuntu.hu-t hoztam példának
<tanarurkerem>:
(ráadásul azóta a főoldal is megszűnt, tehát kiemelni se kell semmit se sehova...:( )
planet.ubuntu.hu-val az a probléma, hogy ott minden bejegyzést megjelenítenek.
oda a blogom teljes feedje megy, míg a drupal.hu-ra csak a Planet Drupal.hu címkével ellátott bejegyzések.
szakmai oldalon én ezt tartanám jónak.
<tikaszvince>:
nyilván valami logika mentén kellene beengedni a postokat
<tanarurkerem>:
lásd twitter, ahol a megfelelő hashtaggal mennek a bejegyzések.
<tanarurkerem>:
tikaszvince: a feedek továbbra is jóváhagyással kerülhetnének csak be.
<tanarurkerem>:
aki spammol, vagy hülyeségeket írogat, azt figyelmezteted, majd kirugúd és törlöd a bejegyzéseit.
(vagy nem törlöd, csak elrejted eleinte, így nem jön létre újra és újra)
<janoszen>:
Azt ki kéne kötni, hogy csak szakmai cikkek
<tanarurkerem>:
janoszen: világos
sőt akár azt is, hogy webes témához kapcsolódjon.
tehát a hogyan írtam billiárdklub számlázó programot c-ben nem kerülne ki. :)
<tikaszvince>:
azt értem, hogy egy feedet valakinek be kell engedni a planet-re. kérés vagy ajánlás útján gondolom
ha egy feed benn van, akkor onnantól utólagos moderáció lép életbe?
<janoszen>:
Why not?
<tanarurkerem>:
tikaszvince: igen.
<tanarurkerem>:
ezek a weblabor egy elkülönített részén lennének, jelezve, hogy ez nem szerkesztőségi tartalom.
ha olyan jó a bejegyzés akkor meg kiemeled a főoldalra és kész.
<tikaszvince>:
nekem ez a megoldás tetszik
mert a publikálás szerkesztőségi oldalról szükséges humán igényét erősen csökkenti
amit még nem tudok, hogy hogyan lehetne a kereshetőséget javítani
mert az már-már axiómának számít, hogy a weblaboron a google kereső nem jó
<tanarurkerem>:
apache solr?
<tikaszvince>:
és tényleg, ha az ember nem tudja pontosan mit is keres, akkor kínkeserves megtalálni amit akar
<tanarurkerem>:
minta: http://drupal.hu/search/node/weblabor
jobb oldalsávban a szűrők.
<tikaszvince>:
nem vagyok tisztába a weblabor mögötti kiszolgáló környezettel
kb lövésem nincs, hogy megoldható-e nálunk ez
janoszen: ?
<tanarurkerem>:
solr akár külső szerver is lehet, tehát nem fontos, hogy azonos gépen fusson. (mondjuk azért nem árt, ha a közelben van. :D)
<janoszen>:
Sztem mindegy, a Drupalnak szinte biztos, hogy van mindenhez pluginje
<tikaszvince>:
és tényleg: http://drupal.org/project/apachesolr
<tanarurkerem>:
tikaszvince: inkább a http://drupal.org/project/search_api és http://drupal.org/project/search_api_solr
github
<janoszen>: Sztem ide egy
Sztem ide egy erős kezű oldaltulajdonos kellene, aki eldönti, hogy mi lesz. A demokrácia szép és jó, de sose lesz igazán jó senkinek. Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.
Demokráciában viszont az emberek, a választók aktívabban részt vesznek az irányításban, jobban megért(het)ik és megtanul(hat)ják, hogyan kell jó döntéseket hozni, ezért felelősebbek lesznek/lehetnek hosszabb távon.
On: Szerintem ki lehet szolgálni mind a kezdőket, mind pedig a haladókat, az előbbieket azzal, hogy ha megvalósulna például az, amit javasoltam, miszerint legyen egy struktúrált cikk- és linkgyűjtemény, ahol a tartalmakat mondjuk meg lehetne jelölni mondjuk csillagozással, hogy milyen tudást feltételez. Emellett a weblabor tagok is megjelölhetnék, hogy mihez és mennyire értenek, esetleg a moderátorok pedig az adott fórumtémát, így a kettő Descartes-szorzatából ki lehetne számolni, hogy hova is tartozik a kérdés (kezdő vagy haladó).
A kérdés persze az, hogy egy
Kérdés, hogy szükség van-e erre? (igény az van rá, de biztos, hogy erre van igény? nem lehet, hogy nem az okot, hanem a jelenséget akarja valaki megszüntetni?)
Ha én elmegyek egy közösségbe ahol uncsi témák vannak, akkor a legegyszerűbb az, hogy elmegyek onnan. Megpróbálhatok esetleg egy számomra érdekes témát feldobni, hátha ráharapnak.
Ha jól tudom itt a weblaboron bárki indíthat fórum témát, vagy nem? Próbáljuk ki egy hónapig, hogy számunkra érdekes témákat vessünk fel és nézzük meg mi lesz. Nos?
„Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.”
Szerintem meg nem lehet ezt eldönteni. Tapasztalatom szerint egy-egy haladóknak szóló írás nagyon sokat segített egy-egy kezdőnek és volt olyan is, amikor egy totál kezdő írás miatt hálálkodott egy általam vérprofinak tartott ember, mert végre helyére kerültek a dolgok.
off:
Az erős kezű vezető és a demokrácia teljesen megfér egymás mellett. Ahol nincs vezető az az anarchia, ahol pedig van vezető de nincs demokrácia az meg a királyság.(bár ugye van arra is példa, hogy király is van és demokrácia is. :D)
Én nem keverném a kettőt.
De azzal mélységesen egyetértek, hogy kell egy ember/oldaltulajdonos aki meghoz döntéseket, de ez az ember az akié a felelősség is. Ez utóbbiból kell többet vállalnia, mert a legtöbb döntés meghozatalában és annak előkészítésében nagy segítsége tud lenni a közösség. Akikre támaszkodnia kell, hisz nem magának fogja készíteni az oldalt.
A méltó utód kiválasztása, kinevelése pedig engem is érdekelne, hogy hogyan lehetséges. Tapasztalataimat(hibákat, eredményeket a téren) szívesen megosztom egy sörözés alkalmával. Ez is egy olyan pont ami nagyon fontos. Én – sajnos – még csak nagyon homályosan látom a hogyant e téren. Szóval, ha van jó ötlet mondjátok. :)
pp
Sörözés már nekem is jutott
tetszik a beszélgetés, jó
nekem régóta dédelgetett vágyam egy n+1-edik cms rendszer (inkább web application framework) létrehozása. örülnék ha találnék pár őrültet magam mellé akikkel hasonló a vallásunk (nekem KISS, sőt KIFSS) és létrejönne valami. nekem sem drupal, sem joomla, sem zend, sem semmi nem jött be eddig, és nem akarok még 50 framework-öt megismerni. van már egy-két alkotóelemem, de azt is tudom, hogy egyedül ezt nem lehet, nem érdemes, stb.
viszont az is nyilvánvaló számomra, hogy egy ilyen framework létrehozásának semmi köze a weblabor megújulásához. abból kell kiindulni ami van, fel kell mérni az igényeket, leprogramozni, aztán pedig használni.
a leghasználhatóbb része a weblabornak a fórum. az összes többi egy kalap szar, annak ellenére, hogy az értékes tartalmak nem a fórumban jelennek meg. a fórum kategorizálva van, megjelennek az aktív fórumtémák a felületen. ez sem sok, de a többi részen még ennyi sincs.
címkefelhő. tök jó lenne, ha nem csak egy címkére tudnék keresni. így semmi értelme. kiválasztom, hogy css és mi történik. nem találok semmit, annyi minden van. szerintem úgy lehetne értelmes a dolog, hogy kijön az a tíz húsz címke, aminek ki kell jönnie, vagy akár már a legelső szinten is van valami 'livesearch' szerű dolog, ahol lehet az összes címkében keresni (így nem veszik el egy sem), és miután kiválasztottam egy címkét, utána még lehessen keresni az összes olyan címkék között, amik a kiválasztott címkével együtt szerepelnek valahol. és ezzel a módszerrel annyi címkét választhatok ki amennyit akarok. így már egy igen jól használható rendszer jönne létre szerintem. ezt az összes elemnél be lehetne vezetni.
cikkek kategorizálása. nagyon kellene valami, ami rendezi a cikkeket. simán össze lehetne gyűjteni azokat a pontokat aminek mentén mindenki könnyebben megtalálhatná amit keres (ha esetleg nem tudja, hogy milyen címkékre keressen). valami tematikát kellene összeállítani, koncentrálva a kezdőkre talán, de mindenképpen kiemelt helyen kezelve őket.
hozzászólások, cikkek értékelése. esetleg a felhasználók kategorizálása (respect pontok, vagy akármi) ez alapján lehetne akár egyéb jogokat is osztani (moderálhat, élesíthet cikket, stb.). a cikkek értékelésénél pedig lehetne akár 'rang' szerinti pontérték összesítés. pl kezdők imádják, öregrókák is zabálják. (kis mókusok kenyérre is kenhetik, nagy mókusok.. :D)
friss (élő fórumú) tartalmak jelenjenek meg, ne csak a fórumokra legyen ez igaz.
szerintem ezen funkciók mentén kellene elindulni egy szebb weblaborhoz vezető úton :D
Jók az ötleteid.
A brainstorming oldalon 3
Szerintem ezekkel először foglalkozni.
Ezt nem igazán értem: Legyen
Ez jelenleg is működik, nekem általában havonta kell bejelentkeznem, ennyit ki lehet bírni, nem?
Ki
Egyébként meg SSL auth FTW. :D
Ehhez nem kéne túl nagy fejlesztés.
Elmondod mitől lesz okos a cachelés? (lehet, csak beállítás kérdése a dolog)
pp
(css és js aggregálás direkt nincs bekapcsolva?)
Passz
Az érdekelne, hogy Te mit
pp
Usability
Ha a gyorstárnak élettartam
Meg kéne nézni ezt a beállítást, simán lehet valaki jó szándékból bekapcsolta. Annyit kéne tenni, hogy a gyorstár élettartamát leveszitek nullára. (ettől még gyorstárazni fogja a dolgokat és csak akkor frissíti, ha változott, de akkor frissíti és nem vár semeddig se)
pp
Nem véletlenül van más
Á, így már világos, köszi.
Egyébként lehet továbbra is
Szerintem fel kéne osztani témakörökre ezt az egész projektet, hogy egy kicsit tisztábban lássunk.
Felhasználók azonosítása, szerzői jog:
Jogkörök:
Keresés:
Tartalom szerkesztése:
Külső tartalom importálása:
Menüpontok,kategóriák,szolgáltatások
Gondolom még ti is hozzá tudnátok tenni ehhez a listához, nekem egyelőre ennyi jutott eszembe. Én úgy gondolom, hogy érdemes megcsinálni ezt a listát, aztán a brainstorming megszavazott ötleteivel kitölteni az egyes pontjait... Esetleg van aki máshogy gondolja? :-P
sajnos nem lehet mindenki kedvére tenni
Nem tudom, mások hogy vannak
Követő
Már rettentő régi vágyam,
pp
támogatom
Egy ilyen kis apróság sokat tud segíteni.
Ezzel nem értek egyet
Logikusan meg előre jön a cím, utána a hozzátartozó szöveg. ;-)
ha belegondolsz van értelme,
amúgy nem tűnik egy túl bonyolult dolognak a megvalósítása (:
néhány konkrétumot szívesen
Napirend vázlat
Az eddig felmerült kérdéskörök közül a szerintem legfontosabbakat már felvettem.
a bárki szerkesztheti dolog,
Google Account
Szerk
mea culpa: igazad van. Eddig tényleg nem tudta mindenki szerkeszteni. Eddig.
mostmár jó. elkezdtem
elsődleges cél valószínűleg az, hogy a hétvégének legyen kézzel fogható eredménye, épp ezért egy csomó pont 'irreleváns', azaz ha ezek megbeszélésébe bonyolódunk, ami megtehető online módon is, akkor sokat kódolni nem fogunk.
tehát a kérdés az, hogy a mostani alapokra miket építsünk, amik jobbá teszik az oldalt. drupal upgrade megfontolandó, kérdés hogy ezt hány ember tudja párhuzamosan csinálni? a többiek munkáját ez mennyire befolyásolja? nekem mondjuk tök mindegy milyen drupal verzió van, mert kapcsolatom vele igen rövid volt (:
jelentkezős google formban volt kérdés, hogy ki mivel foglalkozna szívesen, erről ki mit tud?
sztem a napirend vmi ilyesmi lenne:
előkészületek (szombat előttig)
-feladatok kiválasztása, személyhez rendelése
-dev környezet kialakítása howto, 'telepíthető' csomag összeállítása
-online rendszer backup :)
-terv a változások kirakására
-terv a változások visszavonására
szombati napi programterv
-megérkezés
-drupal alapok, modul létrehozás, használható komponensek bemutatása (db, template, egyebek)
-kód követelmények (külalak, kommentek, stb..)
-programozás
-egymás kódjának ellenőrzése
-tesztelés
-online rakás
-izgulás, örülés
ez nem biztos, hogy mindenkire igaz. valószínűleg az UX designhoz kell, hogy legyen közös brainstorming, viszont új funkciók fejlesztéséhez szerintem passzol egy ilyesmi napirend.
holnap már csütörtök. lépni kellene, hogy ne érezze senki úgy, hogy feleslegesen áldozta fel a szabadidejét.
valahogy talán azt kellene
Úgy gondolom, hogy jó Tiku
Abszolút +1, nem gondolom,
Tipikus rendszertervezési feladat, ahogy az egyetemen tanították: logikai, aztán fizikai. Ne térjünk el, jól bevált gyakorlat ez.
Roadmap
Amit én szívesen látnék /
- twitter oszlop felszámolása/beolasztása a blogmarkokba. Én főleg a friss hrek követésére használom a weblabort (fórumozásra ritkán jut időm), az, hogy ezen a téren a fókusz átkerült a blogmarkokról a tweetekre, kimondottan frusztráló. Rövid (az utolsó öt szinte biztosan nem elég ahhoz, hogy ha minden nap megnézem mondjuk reggel meg este, akkor nem maradjak le semmiről), redundáns (van hogy az öt tweetből négy ugyanannak a retweetje), nincs archívuma (magának a Twitternek se, úgyhogy ha mondjuk egy hétig nem érek rá követni, így jártam), nem lehet kommentelni, tehát kimondottan áttolja az interaktivitásra vágyó olvasót a weblaborról a twitterre, és nem lehet látni, hogy hova vezetnek a linkek. Inkább ki kéne szedni az URL-eket a twitter feedből, lekérni hozzájuk a title-t, és beolvasztani a blogmarkok közé, és a blogmarkoknál valódi linkeket tenni ki a tracker URL-re mutatók helyett. (Ha használná bárki bármire a statisztikát, amit kétlek, akkor onclick eseményből lehetne logolni - mondjuk piwikkel - a szerveroldali átirányítás helyett.)
- ne kelljen állandóan újra bejelentkezni, legyen hosszú időre megmaradó süti + openid támogatás, ajax login (kevesebb újratöltéssel, helyben bejelentkezés ahelyett, hogy a teljesen haszontalan user oldalon kötnék ki).
- személyre szabottabb tartalom: dugja az oldal az orrom alá, ha válaszoltak nekem (akár levelet is küldhetne), tudjam hozzászólás nélkül is követni a témákat, akár a követés oldal tartalmát (btw van valami különbség a koveto/XXX és a tagok/XXX/kovetes oldal között a kicsit eltérő designon kívül?) ki is lehetne tenni a bejelentkezett usereknek a kezdőlapra, a twitter helyére, ha nem eszik túl sok erőforrást.
- jobb szerkesztőfelület: bbcode helyett valami kényelmes és elegáns markup nyelv (markdown, például), tárgy mező kiirtása, kötelező előnézet kiirtása (helyette valós idejű javascript előnézet + saját kommentek szerkeszthetősége pár percig), valami ajaxos helyben válaszolós megoldás az "elrejtjük a threadet és mutatunk 1db kommentet meg egy űrlapot" helyett.
- fórumozni, mint mondtam, nem nagyon szoktam, de látatlanban a szakértelem/érdeklődési kör szerinti taggelést próbálnám meg rögzített szótárral, lehessen bejelölni, hogy mik érdekelnek, és a kezdőlapos fórumajánlóban azokat mutassa (az értelmetlen és helypazarló aktív/új bontás helyett).
Nem biztos, hogy twitter
A többi ötleted támogatom.
Off
74.125.82.47 =
Januárra és kéne szervezni