ugrás a tartalomhoz

Weblabor hackathon 2011

Török Gábor · 2011. Nov. 12. (Szo), 13.12

Régóta hiányolsz egy funkciót a Weblaborról? Van egy elképzelésed, amit megvalósítanál? Szívesen együtt kódolnál a közösség többi tagjaival? Csatlakoznál Tikuhoz a Weblabor 2012-es mockupjának kidolgozásában? Gyere el december 10-én, szombaton a Weblabor hackathonra!

Az egésznapos összejövetel célja, hogy a hackathon elején közösen megbeszélt célt a nap végére elérjük – legyen ez a szerkesztési elvek átgondolása, a weboldal felépítésének módosítása vagy néhány új funkció kidolgozása. Légy designer vagy fejlesztő, projekt menedzser vagy csak egy témában érdeklődő, szívesen látunk.

Tarts velünk december 10-én, szombaton, a Prezi budapesti irodájában. A résztvétel előzetes regisztrációhoz kötött. A helyszínen legfeljebb 20 jelentkezőt fogadunk, de online bárhányan bekapcsolódhattok.

Jelentkezem a Weblabor hackathonra!

Ha távolról vennél részt, a hackathon ideje alatt gyere be Freenode-on a #weblaborhu szobába.

 
1

Azért előtte egy lista kéne,

NiGGa · 2011. Nov. 12. (Szo), 14.48
Azért előtte egy lista kéne, hogy kit fogadtok ott. Pécs messze van. :)
2

Bárkit

Török Gábor · 2011. Nov. 12. (Szo), 15.03
Légy designer vagy fejlesztő, projekt menedzser vagy csak egy témában érdeklődő, szívesen látunk.

Ha van ötleted, hogy mit csináljunk, és úgy érzed, tudnál azon dolgozni, gyere. Ha nem szeretnél utazni, csatlakozz be távolról.
3

Akár lehetne egy Skype

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 12. (Szo), 15.43
Akár lehetne egy Skype konferenciát is csinálni, felhasználónként 10-15k/s a forgalom (pontosabban, amikor hárman vettünk részt egy ilyenen, és mobilnetem volt, akkor ennyit mért a szoftver).
4

Skype

Török Gábor · 2011. Nov. 12. (Szo), 15.46
Igen, a nap eleji kick-off megbeszélés rész mehet online is, Skype-pal például.
5

Na végre valami 21. századik

inf · 2011. Nov. 12. (Szo), 17.09
Na végre valami 21. századik megoldás :D Én nem tudok ott lenni, de online szívesen bekapcsolódok.
7

Like

janoszen · 2011. Nov. 12. (Szo), 19.57
Like, főleg hogy én akkor már külföldön leszek.
9

IRC

Poetro · 2011. Nov. 12. (Szo), 22.11
Mondjuk akár nyithatnánk a Freenode-on egy #weblabor csatornát is. Csak mert azt talán könnyebb elérni és managelni, mint egy Skype csatornát.
10

valami hasonló már van

Arnold Layne · 2011. Nov. 12. (Szo), 23.04
Még pár hete kerestem ott magyar csatornákat és találtam egy #weblaborhu nevűt, benne egy ChanServ-vel, meg pillanatnyilag velem.
11

irc://freenode.net/weblaborhu

tiku I tikaszvince · 2011. Nov. 13. (V), 07.36
Pár napja már elindítottam a irc://freenode.net/weblaborhu csatornát…
6

Debrecenből

tiku I tikaszvince · 2011. Nov. 12. (Szo), 18.28
Valószínűleg kocsival megyek majd Debrecenből. Tehát, ha valakinek erről a végről csak az utazás az akadály, jelentkezzen nyugodtan. 2-3 fő jöhet velem is. (Csak jelezzétek, hogy tisztába legyünk a létszámmal)
8

Ötletek

janoszen · 2011. Nov. 12. (Szo), 20.45
Szerintem, nagyon fontos lenne, hogy az az napi feladatok előre meg legyenek vitatva, különben el fog menni az idő a (hit)vitákkal. Az is fontos lenne, hogy valamilyen időbeni milestone-ok legyenek lefektetve, hogy a végén legyen is belőle valami.
12

beszélgettünk

tiku I tikaszvince · 2011. Nov. 13. (V), 13.42
Ma délelőtt pp (aka tanarurkerem), janoszen | proclub és én beszélgettünk a #weblaborhu csatornán a kitűzendő célokról, és hogy honnan kellene ehhez az egész dologhoz hozzáfogni. A résztvevők hozzájárulásával álljon itt a délelőtti beszélgetés szövege. (Két részt kihúztam, mert offtopic)

<tanarurkerem>:
szia

<tikaszvince>:
hali

<tanarurkerem>:
látom nagy a mozgolódás a weblabor körül.

<tikaszvince>:
nagyon bízok benne, hogy sikerül életet lehelni belé
 bár az eredeti célom tényleg csak annyi volt a mockup-al, hogy a használhatóságon javítsunk

<tanarurkerem>:
mint korábban is tettük, most is oktatással, tanácsadással szívesen segítjük a munkátokat, amennyiben a Drupal mellett döntötök.

<tikaszvince>:
köszönjük. NeverGone-al már beszélgettem erről, ő is azt mondta szívesen segít

<tanarurkerem>:
Török Gábor volt is Integral Vision Drupal Programozó Workshopon, ceriak nem tudott eljönni, ő csak azért nem.

<tikaszvince>:
személy szerint támogatom az ötletet, hogy maradjuk Drupal-on, bár már felmerült az az ötlet is, hogy kezdjünk saját rendszer fejlesztésébe

<tanarurkerem>:
de ha van rá igény egy napos képzéssel tudjuk támogatni a weblabort.

<tikaszvince>:
de én már fejlesztettem annyi egyedi rendszert, hogy tudjam, az egy soha véget nem érő folyamat lenne

<tanarurkerem>:
elég régóta vagyok a weblabor környékén, és az a tapasztalat, hogy az összes ilyen csináljunk saját enginet mindig elhalt.

<tikaszvince>:
akkor egyet értünk :)

<tanarurkerem>:
egy ilyen rendszert nem csak elkészíteni kell, hanem supportálni is.
 amin érdemes lenne dolgozni, az az, hogy hogyan tudnak a legkönnyebben beszálni az emberek a munkába.
 mi az amivel lehet támogatni a weblabort, és azt hogyan lehet minél egyszerűbben.

<tikaszvince>:
Dolgoztam már annyit WP-vel és Drupal-al, hogy tudja, nagyon jó dolgokat lehet velük összerakni, ha az ember egy picit is ért hozzá

<tanarurkerem>:
szerintem a Drupal attól lett igazán nagy, hogy a belépési küszöb nagyon alacsony.
 és nagyon könnyű beszálni a fejlesztésbe.
 minden agyon van dokumentálva.
--> janoszen (~janoszen##kukac##2E6B6162.dsl.pool.telekom.hu) csatlakozott a #weblaborhu csatornához

<tanarurkerem>:
pm szinten nagyon ott van Dries szerintem.

<janoszen>:
Jó reggelt all.

<tikaszvince>:
hali

<tanarurkerem>:
jó reggelt.

<tikaszvince>:
pont most beszélgetünk a Drupal vs saját fejlesztés dologról

<janoszen>:
Gondolkoztam még egy kicsit ezen a dolgon, ha gondoljátok, elmondom, mire jutottam.

<tanarurkerem>:
hallgatunk. :)
----------

<janoszen>:
Szal arra jutottam, hogy minden tiszteletem a Weblaboros közönségé, de azért tudom, hogy egy-két embernek a PHP és főleg security tudása nem feltétlenül van azon a szinten, hogy egy weblabor méretű projektet nulláról rá mernék bízni, ezért a Drupal célszerűbbnek tűnik, mivel ad valamilyen keretet. Saját fejlesztésbe csak nagyon szigorú coding standarddal és egy kis csapattal mernék belemenni.

<tanarurkerem>:
mi is ezt beszéltük éppen. :)

<janoszen>:
Ettől még nem elvetélt ötlet, 3-4 jó tudású embert össze lehet szedni, de akkor az nem egy hackathon lesz, hanem inkább egy nagyon komoly szerkesztőségi rendszer fejlesztése
 Én tudok valamennyi anyagi motivációt a dolog mögé tenni, de semmi esetre sem annyit, hogy valaki megfizetve érezze magát ezért a melóért.

<tanarurkerem>:
janoszen: nem kétséges, hogy egy tuti fejlesztőségi rendszert tudna összerakni a csapat, ami számos szempontból jobb is lenne mint a jelenlegi, a kérdés az, hogy hogyan lenne ez supportálva.
 pont ez a baj a jelenlegi rendszerrel is, szerintem, hogy nem tud senki se hozzányúlni.

<janoszen>:
Én már hozzá tudok.
 Kaptam SVN accot.
 :D

<tanarurkerem>:
fentebb írtam, hogy képzéssel, tanácsadással szívesen tudjuk segítnei a munkát.
 persze kérdés, hogy a Drupal ismeret is megvan-e hozzá.
 (nem kétlem, csak kérdezem)
 nem beszélve arról, hogy számos egyedi megoldás lehet a rendszerben.

<janoszen>:
Van is.
 A hírlevél kiküldők pl. Perlben vannak megírva.

<tanarurkerem>:
jaja, mert Bártházi ahhoz értett nagyon gondolom. :)

<janoszen>:
Engem a Perltől a hideg kiráz, de az már egyéni szoc probléma.

<tanarurkerem>:
:)

<janoszen>:
Perl kód fölött én még csak szívni láttam embereket.

<tanarurkerem>:
ez azért egy picit sarkos állítás. :)

<janoszen>:
Az. Mondjuk úgy, sokszor.
 Nade visszatérve, szerintem nincs itt az ideje egy saját fejlesztésnek, amibe sok száz munkaórát kell beletenni.

<tanarurkerem>:
Kérdés, hogy lehet-e olyan apróbb, jól definiált részekre osztani a feladatokat, hogy minél többen be tudjanak szállni a fejlesztésbe, támogatásba.

<janoszen>:
Először azt kéne ledönteni, hogy mit akarunk. Szerintem az nem járható út, hogy egy hackathon keretében ott találják ki a népek, hogy mi legyen, mert akkor nem marad idő fejleszteni

<tanarurkerem>:
janoszen: ezzel teljesen egyetértek, de ezt a fórumon is írták(tad).

<tikaszvince>:
én valahogy úgy képzelem, hogy dec.10-ig itt IRC-n, a weblabor fórumon, doodle szavazásokon keresztül ténylegesen ki kellene tűzni az irányvonalat
 kiválasztani a két legfontosabb témát
 és majd azzal foglalkozni ténylegesen
 momentán úgy látom, hogy a szoftveres kérdések jelentik a kisebb problémát a weblabor életében
 a nagyobb megoldandó probléma, hogy az írások (cikkek, blog postok) kikerülése nem elég rendszeres

<tikaszvince>:
a fórumon a téma kb abban merül ki, hogy naponta valaki felteszi ugyanazt a kérdést, amit már előtte száz alkalommal feltett valaki

<tanarurkerem>:
tikaszvince: a fórum az mindig is ilyen lesz, hacsak nem dob fel izgalmasabb kérdéseket.

<tanarurkerem>:
de ez utóbbira is van jó pár példa szerintem.

<tikaszvince>:
aztán 4-5 havonta felröppen az ötlet, hogy statáriális moderálási elveket és módszereket kell bevezetni

<tanarurkerem>:
dob fel -> dob fel valaki

<tikaszvince>:
na és akkor itt érkezünk vissza az írások fontosságához

<tanarurkerem>:
ez egy olyan tipikus probéma, amit a dh-n úgy kezelünk, hogy akinek ez nem tetszik az ne olvassa el a kérdéseket.
 igen.

<janoszen>:
Sztem ide egy erős kezű oldaltulajdonos kellene, aki eldönti, hogy mi lesz. A demokrácia szép és jó, de sose lesz igazán jó senkinek. Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.

<tanarurkerem>:
https://www.google.com/search?client=ubuntu&channel=fs&q=sok+a+kezd%C5%91&ie=utf-8&oe=utf-8
 csak nálam én vagyok az első, vagy nálatok is?

<janoszen>:
Az meg a másik, hogy én pl. nem fogok azért cikket írni, hogy utána a saját cikkeimet is csak fél óra guglizással tudjam megtaláni
 Első vagy.

<tanarurkerem>:
itt éppen erről írok.
---------

<tikaszvince>:
szóval a tartalom problémára visszatérve: szerintem az első és legfontosabb megoldandó probléma

<janoszen>:
Sztem a Weblabort is valahol usability szempontból kellene megfogni, nem onnan, hogy milyen műszaki problémáink vannak. Ergó: mit akar a felhasználó?
 Tartalmat gyártok szívesen, ha nem teljesen fölösleges.
 Most a blogbejegyzések dominálnak és ez nem jó.

<tikaszvince>:
zárójeles megjegyzés: már nem érzem igazán indokoltnak a cikk/blog elválasztást
 szóval csak leírom, amit akartam: szóval két új írás publikáls közötti idő drasztikus visszavágásával sikerülhetne tematizálni akár a fórumot is

<janoszen>:
Persze, hogy lehetne. De én nem fogok írni, mert azt látom, hogy kínlódás az egész. Szenvedek vele két-három hetet, mire mindenkinek megfelel, utána 2 hónap amíg kikerül és 3 nap alatt lepörög a címlapról és a kutya nem nézi meg többet.

<tikaszvince>:
ha azt látná a "beeső" látogató, hogy itt azért komolyabb témák vannak, akkor nem biztos, hogy a weblabor fórum az ezer hogy csatlakozzak mysql_* függvényekkel a Zadatbázisho' kérdés fóruma lenne
 pont erről beszélek
 a weblabor mögül épp a humán erőforrás hiányzik

<janoszen>:
Lenne ott humán erőforrás, csak nagyon sokáig az volt Joó Ádám álláspontja, hogy senki ne nyúljon hozzá, majd ő csinál neki új szerkesztőségi rendszert, stb. és akkor jó lesz.

<tikaszvince>:
ha megvannak az emberek, akik kiengedik a publikációkat, akkor nem 2-3 hét mire kikerül egy-egy írás
 na ezt én nem tudtam
 akkor itt az első feladat, Ádámmal elhitetni, hogy sajnos ez nem egy egyemberes projekt

<janoszen>:
,
 Sztem már rájött.

<tikaszvince>:
legalábbis amire nekünk igényünk lenne, azt nem lehet ilyen formában futtatni

<tanarurkerem>:
drupal.hu-n ennek az lett a megoldása, hogy létrehoztuk a planet-et.

<tanarurkerem>:
ide bekötöttük a drupal-ban publikáló aktív tagokat és mindenfajta előzetes kontroll nélkül megjelentek itt az írások.
 ami jó volt azt kiemeltük a főoldalra, aki hülyeségeket csinált azt figyelmeztettük, majd kizártuk. (ez utóbbira nem volt példa)
 így a káposzta is megmarad(csak színvonalas írások a drupal.hu-n) és a kecske is jóllakot (nem kellett várni két három hetet a publikációra)

<tanarurkerem>:
a kézikőnyvet meg egyszerűen wikivé alakítottok (mindenki kapot rá írási jogot) és hajrá.
 (nem is ír bele senki se, de legalább nem kellett vele heteket szórakozni, hogy felállítsunk és bekonfiguráljunk egy wikit)

<tanarurkerem>:
azóta tök jó bejegyzések jelennek meg a különböző tagok tollából.
 és nem kell várni a jóváhagyásra.

<tikaszvince>:
ez a planet dolog már felmerült, ha jól rémlik pont én dobtam fel, csak a planet.ubuntu.hu-t hoztam példának

<tanarurkerem>:
(ráadásul azóta a főoldal is megszűnt, tehát kiemelni se kell semmit se sehova...:( )
 planet.ubuntu.hu-val az a probléma, hogy ott minden bejegyzést megjelenítenek.
 oda a blogom teljes feedje megy, míg a drupal.hu-ra csak a Planet Drupal.hu címkével ellátott bejegyzések.
 szakmai oldalon én ezt tartanám jónak.

<tikaszvince>:
nyilván valami logika mentén kellene beengedni a postokat

<tanarurkerem>:
lásd twitter, ahol a megfelelő hashtaggal mennek a bejegyzések.

<tanarurkerem>:
tikaszvince: a feedek továbbra is jóváhagyással kerülhetnének csak be.

<tanarurkerem>:
aki spammol, vagy hülyeségeket írogat, azt figyelmezteted, majd kirugúd és törlöd a bejegyzéseit.
 (vagy nem törlöd, csak elrejted eleinte, így nem jön létre újra és újra)

<janoszen>:
Azt ki kéne kötni, hogy csak szakmai cikkek

<tanarurkerem>:
janoszen: világos
 sőt akár azt is, hogy webes témához kapcsolódjon.
 tehát a hogyan írtam billiárdklub számlázó programot c-ben nem kerülne ki. :)

<tikaszvince>:
azt értem, hogy egy feedet valakinek be kell engedni a planet-re. kérés vagy ajánlás útján gondolom
 ha egy feed benn van, akkor onnantól utólagos moderáció lép életbe?

<janoszen>:
Why not?

<tanarurkerem>:
tikaszvince: igen.

<tanarurkerem>:
ezek a weblabor egy elkülönített részén lennének, jelezve, hogy ez nem szerkesztőségi tartalom.
 ha olyan jó a bejegyzés akkor meg kiemeled a főoldalra és kész.

<tikaszvince>:
nekem ez a megoldás tetszik
 mert a publikálás szerkesztőségi oldalról szükséges humán igényét erősen csökkenti
 amit még nem tudok, hogy hogyan lehetne a kereshetőséget javítani
 mert az már-már axiómának számít, hogy a weblaboron a google kereső nem jó

<tanarurkerem>:
apache solr?

<tikaszvince>:
és tényleg, ha az ember nem tudja pontosan mit is keres, akkor kínkeserves megtalálni amit akar

<tanarurkerem>:
minta: http://drupal.hu/search/node/weblabor
 jobb oldalsávban a szűrők.

<tikaszvince>:
nem vagyok tisztába a weblabor mögötti kiszolgáló környezettel
 kb lövésem nincs, hogy megoldható-e nálunk ez
 janoszen: ?

<tanarurkerem>:
solr akár külső szerver is lehet, tehát nem fontos, hogy azonos gépen fusson. (mondjuk azért nem árt, ha a közelben van. :D)

<janoszen>:
Sztem mindegy, a Drupalnak szinte biztos, hogy van mindenhez pluginje

<tikaszvince>:
és tényleg: http://drupal.org/project/apachesolr

<tanarurkerem>:
tikaszvince: inkább a http://drupal.org/project/search_api és http://drupal.org/project/search_api_solr
13

github

Greg · 2011. Nov. 13. (V), 14.39
szerintem, ha szeretnetek rendes kollaboraciot, akkor fel kell tenni github-ra a forrast, mert ott barki konnyeden kozre tud mukodni.
22

<janoszen>: Sztem ide egy

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 13. (V), 22.27
<janoszen>:
Sztem ide egy erős kezű oldaltulajdonos kellene, aki eldönti, hogy mi lesz. A demokrácia szép és jó, de sose lesz igazán jó senkinek. Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.
Offtopic: A múlt héten gondolkoztam pont erről a demokrácia-dologról, és arra jutottam, hogy bár egy erőskezű vezető valóban jobb eredményt tud elérni, viszont az utódláson áll vagy bukik minden, hogy az illető mennyire önző vagy mennyire a vezetettjei érdekeit nézi. Ha nincs méltó utódja, minden elveszhet, amit addig fölépített, épp ennek vagyunk most szemtanúi a weblaboron.

Demokráciában viszont az emberek, a választók aktívabban részt vesznek az irányításban, jobban megért(het)ik és megtanul(hat)ják, hogyan kell jó döntéseket hozni, ezért felelősebbek lesznek/lehetnek hosszabb távon.

On: Szerintem ki lehet szolgálni mind a kezdőket, mind pedig a haladókat, az előbbieket azzal, hogy ha megvalósulna például az, amit javasoltam, miszerint legyen egy struktúrált cikk- és linkgyűjtemény, ahol a tartalmakat mondjuk meg lehetne jelölni mondjuk csillagozással, hogy milyen tudást feltételez. Emellett a weblabor tagok is megjelölhetnék, hogy mihez és mennyire értenek, esetleg a moderátorok pedig az adott fórumtémát, így a kettő Descartes-szorzatából ki lehetne számolni, hogy hova is tartozik a kérdés (kezdő vagy haladó).
23

A kérdés persze az, hogy egy

pp · 2011. Nov. 13. (V), 23.09
A kérdés persze az, hogy egy node.js kérdés az kezdő avagy haladó egy olyan ember szájából aki éppen most kezd el ismerkedni a node.js-el, de már másik x webes környezetben már vérprofi. Avagy, ha jön egy új eddig még ismeretlen technológia akkor az a téma kezdő lesz avagy haladó? Esetleg egy kérdés ami haladó, harmadszor feltéve is haladó-e, avagy akkor már kezdő, esetleg RTFM?

Kérdés, hogy szükség van-e erre? (igény az van rá, de biztos, hogy erre van igény? nem lehet, hogy nem az okot, hanem a jelenséget akarja valaki megszüntetni?)

Ha én elmegyek egy közösségbe ahol uncsi témák vannak, akkor a legegyszerűbb az, hogy elmegyek onnan. Megpróbálhatok esetleg egy számomra érdekes témát feldobni, hátha ráharapnak.

Ha jól tudom itt a weblaboron bárki indíthat fórum témát, vagy nem? Próbáljuk ki egy hónapig, hogy számunkra érdekes témákat vessünk fel és nézzük meg mi lesz. Nos?

„Sztem nem nagyon lehet egyszerre kiszolgálni a kezdő és a haladó célközönséget.”

Szerintem meg nem lehet ezt eldönteni. Tapasztalatom szerint egy-egy haladóknak szóló írás nagyon sokat segített egy-egy kezdőnek és volt olyan is, amikor egy totál kezdő írás miatt hálálkodott egy általam vérprofinak tartott ember, mert végre helyére kerültek a dolgok.

off:
Az erős kezű vezető és a demokrácia teljesen megfér egymás mellett. Ahol nincs vezető az az anarchia, ahol pedig van vezető de nincs demokrácia az meg a királyság.(bár ugye van arra is példa, hogy király is van és demokrácia is. :D)

Én nem keverném a kettőt.

De azzal mélységesen egyetértek, hogy kell egy ember/oldaltulajdonos aki meghoz döntéseket, de ez az ember az akié a felelősség is. Ez utóbbiból kell többet vállalnia, mert a legtöbb döntés meghozatalában és annak előkészítésében nagy segítsége tud lenni a közösség. Akikre támaszkodnia kell, hisz nem magának fogja készíteni az oldalt.

A méltó utód kiválasztása, kinevelése pedig engem is érdekelne, hogy hogyan lehetséges. Tapasztalataimat(hibákat, eredményeket a téren) szívesen megosztom egy sörözés alkalmával. Ez is egy olyan pont ami nagyon fontos. Én – sajnos – még csak nagyon homályosan látom a hogyant e téren. Szóval, ha van jó ötlet mondjátok. :)

pp
30

Sörözés már nekem is jutott

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 17. (Cs), 18.26
Sörözés már nekem is jutott eszembe, december elején valamelyik este?
24

tetszik a beszélgetés, jó

szabo.b.gabor · 2011. Nov. 13. (V), 23.11
tetszik a beszélgetés, jó hogy beraktátok.

nekem régóta dédelgetett vágyam egy n+1-edik cms rendszer (inkább web application framework) létrehozása. örülnék ha találnék pár őrültet magam mellé akikkel hasonló a vallásunk (nekem KISS, sőt KIFSS) és létrejönne valami. nekem sem drupal, sem joomla, sem zend, sem semmi nem jött be eddig, és nem akarok még 50 framework-öt megismerni. van már egy-két alkotóelemem, de azt is tudom, hogy egyedül ezt nem lehet, nem érdemes, stb.

viszont az is nyilvánvaló számomra, hogy egy ilyen framework létrehozásának semmi köze a weblabor megújulásához. abból kell kiindulni ami van, fel kell mérni az igényeket, leprogramozni, aztán pedig használni.

a leghasználhatóbb része a weblabornak a fórum. az összes többi egy kalap szar, annak ellenére, hogy az értékes tartalmak nem a fórumban jelennek meg. a fórum kategorizálva van, megjelennek az aktív fórumtémák a felületen. ez sem sok, de a többi részen még ennyi sincs.

címkefelhő. tök jó lenne, ha nem csak egy címkére tudnék keresni. így semmi értelme. kiválasztom, hogy css és mi történik. nem találok semmit, annyi minden van. szerintem úgy lehetne értelmes a dolog, hogy kijön az a tíz húsz címke, aminek ki kell jönnie, vagy akár már a legelső szinten is van valami 'livesearch' szerű dolog, ahol lehet az összes címkében keresni (így nem veszik el egy sem), és miután kiválasztottam egy címkét, utána még lehessen keresni az összes olyan címkék között, amik a kiválasztott címkével együtt szerepelnek valahol. és ezzel a módszerrel annyi címkét választhatok ki amennyit akarok. így már egy igen jól használható rendszer jönne létre szerintem. ezt az összes elemnél be lehetne vezetni.

cikkek kategorizálása. nagyon kellene valami, ami rendezi a cikkeket. simán össze lehetne gyűjteni azokat a pontokat aminek mentén mindenki könnyebben megtalálhatná amit keres (ha esetleg nem tudja, hogy milyen címkékre keressen). valami tematikát kellene összeállítani, koncentrálva a kezdőkre talán, de mindenképpen kiemelt helyen kezelve őket.

hozzászólások, cikkek értékelése. esetleg a felhasználók kategorizálása (respect pontok, vagy akármi) ez alapján lehetne akár egyéb jogokat is osztani (moderálhat, élesíthet cikket, stb.). a cikkek értékelésénél pedig lehetne akár 'rang' szerinti pontérték összesítés. pl kezdők imádják, öregrókák is zabálják. (kis mókusok kenyérre is kenhetik, nagy mókusok.. :D)

friss (élő fórumú) tartalmak jelenjenek meg, ne csak a fórumokra legyen ez igaz.

szerintem ezen funkciók mentén kellene elindulni egy szebb weblaborhoz vezető úton :D
25

Jók az ötleteid.

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 13. (V), 23.29
Jók az ötleteid.
14

A brainstorming oldalon 3

inf · 2011. Nov. 13. (V), 14.59
A brainstorming oldalon 3 dolog volt, ami kiemelkedően sok szavazatot kapott:
  • Legyen "jegyezzen meg" checkbox a bejelentkezéshez. (10)
  • Legyen állás rovat. (10,9)
  • Legyen saját keresője az oldalnak a google keresője helyett. (8)

Szerintem ezekkel először foglalkozni.
15

Ezt nem igazán értem: Legyen

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 13. (V), 16.49
Ezt nem igazán értem: Legyen "jegyezzen meg" checkbox a bejelentkezéshez.

Ez jelenleg is működik, nekem általában havonta kell bejelentkeznem, ennyit ki lehet bírni, nem?
16

Ki

janoszen · 2011. Nov. 13. (V), 18.13
Az a baj vele, hogy a Drupal jelenlegi cachelése kissé butácska, ha nem vagy bejelentkezve, nem mutatja a legújabb tartalmakat. Az kijelentkezett állapotodat meg csak akkor veszed észre, ha kommentelni akarsz.

Egyébként meg SSL auth FTW. :D
17

Ehhez nem kéne túl nagy fejlesztés.

pp · 2011. Nov. 13. (V), 18.55
Ha megnézed a forrást akkor a body-n ott van a „not-logged-in” és a „logged-in” class attól függően, hogy be vagy-e jelentkezve avagy sem. Tehát csak egy apró css szabállyal meg lehetne oldani ezt a „súlyos” problémát még a sablonba se kéne belenyúlni, nem hogy a forrásba.

Elmondod mitől lesz okos a cachelés? (lehet, csak beállítás kérdése a dolog)

pp
(css és js aggregálás direkt nincs bekapcsolva?)
18

Passz

janoszen · 2011. Nov. 13. (V), 19.48
Lövésem nincs, Drupalhoz annyi közöm van, hogy föltettem, megnéztem és úgy ítéltem, túl sok energia lenne a saját szájam ízére szabni.
19

Az érdekelne, hogy Te mit

pp · 2011. Nov. 13. (V), 20.11
Az érdekelne, hogy Te mit értesz okos cachelés alatt. Tehát mi lenne az az elvárt működés amit okosnak találnál (a Drupaltól függetlenül). Épp azért kérdem, hátha meg lehet azt oldani valahogyan, amiben viszont segíthetek. :)

pp
20

Usability

janoszen · 2011. Nov. 13. (V), 20.56
Én azt gondolom, hogy bejelentkezett és nem bejelentkezett felhasználóként lássam ugyanazt a tartalmat, ergó az "anoním" cache ne legyen erősebb a másiknál.
21

Ha a gyorstárnak élettartam

pp · 2011. Nov. 13. (V), 21.23
Ha a gyorstárnak élettartam be van állítva akkor az okozhatja azt a problémát, hogy az anonymous felhasználó elavult tartalmat nézeget. Pl., ha ez 2 hétre van állítva akkor a névtelen felhasználó két héttel ezelőtti állapotot lát. Ezt igen nagy forgalmú oldalaknál lenne értelme bekapcsolni, csak ott tök más és jobb megoldások vannak erre a problémára.

Meg kéne nézni ezt a beállítást, simán lehet valaki jó szándékból bekapcsolta. Annyit kéne tenni, hogy a gyorstár élettartamát leveszitek nullára. (ettől még gyorstárazni fogja a dolgokat és csak akkor frissíti, ha változott, de akkor frissíti és nem vár semeddig se)

pp
26

Nem véletlenül van más

inf · 2011. Nov. 14. (H), 01.14
Nem véletlenül van más oldalakon is ilyen checkbox. Ha nem akarom, hogy megjegyezzen, akkor ne jegyezzen meg...
27

Á, így már világos, köszi.

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 14. (H), 08.56
Á, így már világos, köszi.
28

Egyébként lehet továbbra is

inf · 2011. Nov. 14. (H), 13.42
Egyébként lehet továbbra is brainstormolni, ha jól tudom bárki tehet fel új ötletet regisztráció nélkül, illetve szavazni is lehet regisztráció nélkül...

Szerintem fel kéne osztani témakörökre ezt az egész projektet, hogy egy kicsit tisztábban lássunk.

Felhasználók azonosítása, szerzői jog:
  • milyen legyen a beléptető rendszer, regisztráció (permanent cookie checkbox, google vagy facebook accountos regisztráció, stb...)
  • szerzői jogokkal is kéne valamit kezdeni, és regisztrációnál, vagy tartalom beküldésnél tájékoztatni a felhasználót

Jogkörök:
  • kinek legyen a felelőssége a spamért vagy offolásért jogokat elvenni, esetleg bannolni, illetve kinek legyen a felelőssége admin jogot adni, ha megérdemli az illető
  • ki bírálja el, hogy egy hosszabb cikk kikerülhet e, és ki az aki belejavíthat
  • ha csinálunk rss feed gyűjtőt, akkor ki bírálja el, hogy egy-egy feed bekerülhet e a listánkba

Keresés:
  • saját kereső rendszer kell e (erre igen válasz jött)
  • mi alapján legyen kereshető a tartalom

Tartalom szerkesztése:
  • milyen tartalom szerkesztő legyen
  • hogyan kódolja a tartalmat (értsd: bbcode stb..)

Külső tartalom importálása:
  • importáljunk e külső tartalmat (rss feedekre gondolok)
  • ha jól tudom rss-nél nem kell engedélyt kérni a szerzőtől, de érdemes ennek is utánanézni

Menüpontok,kategóriák,szolgáltatások
  • mik legyenek ezek? (állás rovat, webfejlesztős wiki, stb...)


Gondolom még ti is hozzá tudnátok tenni ehhez a listához, nekem egyelőre ennyi jutott eszembe. Én úgy gondolom, hogy érdemes megcsinálni ezt a listát, aztán a brainstorming megszavazott ötleteivel kitölteni az egyes pontjait... Esetleg van aki máshogy gondolja? :-P
29

sajnos nem lehet mindenki kedvére tenni

nevergone · 2011. Nov. 15. (K), 22.12
Nagyon érdekelt volna és Drupalistaként szerintem a segítségetekre tudtam volna lenni, de nem lehet mindenki kedvére tenni, engem pedig már elraboltak arra a napra… :S
31

Nem tudom, mások hogy vannak

Hidvégi Gábor · 2011. Nov. 17. (Cs), 18.29
Nem tudom, mások hogy vannak vele, de engem pl. zavar, hogy meg kell/kéne adni egy fórumhozzászólás címét. Ha megoldható, ne írja ki a rendszer a címet, ha nem írtam be oda semmit, vagy egyszerűen ne is legyen ilyen mező.
32

Követő

Poetro · 2011. Nov. 17. (Cs), 18.32
Azért a követőben (Friss) nagyon hasznos, ha látok ott valami értelmeset. De talán a magánál a tartalomnál már kevésbé lényeges. Talán egy probléma van vele, hogy a Drupal emlékeim szerint kitölti mentés esetén valamivel a tárgyat (és ezt el is menti az adatbázisba), ezért elég nehéz detektálni, hogy te adtál-e meg valamit, vagy nem.
33

Már rettentő régi vágyam,

pp · 2011. Nov. 17. (Cs), 19.56
Már rettentő régi vágyam, hogy a hozzászólás tárgyát a hozzászólás szövege alá tegyük. Talán még jaanoo vetette fel... (rá kéne keresni). Ekkor az ember már megfogalmazta a problémáját, és nem okoz neki gondot egy összefoglaló lényegi mondat megfogalmazása. Szembe a mostanival, ahol már az elején kényszert érez rá, hogy beírjon oda valamit.

pp
34

támogatom

nevergone · 2011. Nov. 17. (Cs), 23.00
Támogatom.
Egy ilyen kis apróság sokat tud segíteni.
39

Ezzel nem értek egyet

H.Z. v2 · 2011. Dec. 6. (K), 09.54
Ha nem tudod, mit akarsz írni, akkor minek rábökni a válasz gombra?
Logikusan meg előre jön a cím, utána a hozzátartozó szöveg. ;-)
41

ha belegondolsz van értelme,

szabo.b.gabor · 2011. Dec. 6. (K), 14.15
ha belegondolsz van értelme, én sose töltöm ki, mert nincs kedvem azon agyalni, hogy mi lenne a megfelelő cím. miután leírom amit akartam, könnyebb volna címet adni neki, de tulajdonképpen akkor sem biztos, hogy adnék címet a hozzászólásaimnak, ha utána volna a form. nem vers ez.. mindenesetre könnyebb volna.

amúgy nem tűnik egy túl bonyolult dolognak a megvalósítása (:
35

néhány konkrétumot szívesen

szabo.b.gabor · 2011. Dec. 5. (H), 21.10
néhány konkrétumot szívesen látnék lassacskán az eseménnyel kapcsolatban. győrből jön valaki?
36

Napirend vázlat

tiku I tikaszvince · 2011. Dec. 5. (H), 21.40
Hogy legalább körvonalakban látszódjon, milyen témákat kellene érintenünk, elindítottam Google Docs-ban egy dokumentumot: Weblabor hackathon 2011. Publikus, bárki szerkesztheti.

Az eddig felmerült kérdéskörök közül a szerintem legfontosabbakat már felvettem.
37

a bárki szerkesztheti dolog,

szabo.b.gabor · 2011. Dec. 6. (K), 09.38
a bárki szerkesztheti dolog, egyenlőre nem igaz..
38

Google Account

tiku I tikaszvince · 2011. Dec. 6. (K), 09.43
nyilván kell egy Google account

Szerk
mea culpa: igazad van. Eddig tényleg nem tudta mindenki szerkeszteni. Eddig.
40

mostmár jó. elkezdtem

szabo.b.gabor · 2011. Dec. 6. (K), 14.11
mostmár jó. elkezdtem gondolkodni, hogy mit írhatnék hozzá. aztán arra jutottam, hogy jó a lista, csak nem a hétvégi eseményhez kapcsolódik.

elsődleges cél valószínűleg az, hogy a hétvégének legyen kézzel fogható eredménye, épp ezért egy csomó pont 'irreleváns', azaz ha ezek megbeszélésébe bonyolódunk, ami megtehető online módon is, akkor sokat kódolni nem fogunk.

tehát a kérdés az, hogy a mostani alapokra miket építsünk, amik jobbá teszik az oldalt. drupal upgrade megfontolandó, kérdés hogy ezt hány ember tudja párhuzamosan csinálni? a többiek munkáját ez mennyire befolyásolja? nekem mondjuk tök mindegy milyen drupal verzió van, mert kapcsolatom vele igen rövid volt (:

jelentkezős google formban volt kérdés, hogy ki mivel foglalkozna szívesen, erről ki mit tud?

sztem a napirend vmi ilyesmi lenne:

előkészületek (szombat előttig)
-feladatok kiválasztása, személyhez rendelése
-dev környezet kialakítása howto, 'telepíthető' csomag összeállítása
-online rendszer backup :)
-terv a változások kirakására
-terv a változások visszavonására

szombati napi programterv
-megérkezés
-drupal alapok, modul létrehozás, használható komponensek bemutatása (db, template, egyebek)
-kód követelmények (külalak, kommentek, stb..)
-programozás
-egymás kódjának ellenőrzése
-tesztelés

-online rakás
-izgulás, örülés

ez nem biztos, hogy mindenkire igaz. valószínűleg az UX designhoz kell, hogy legyen közös brainstorming, viszont új funkciók fejlesztéséhez szerintem passzol egy ilyesmi napirend.

holnap már csütörtök. lépni kellene, hogy ne érezze senki úgy, hogy feleslegesen áldozta fel a szabadidejét.
42

valahogy talán azt kellene

szabo.b.gabor · 2011. Dec. 6. (K), 14.18
valahogy talán azt kellene kitalálni, hogy mik azok a modulok amik megfelelő paraméterezéssel el bírják látni a listádra adott válaszok megvalósítását.
43

Úgy gondolom, hogy jó Tiku

Hidvégi Gábor · 2011. Dec. 6. (K), 15.43
Úgy gondolom, hogy jó Tiku listája, előbb az elméletet kell tisztába tenni, utána jöhet csak a gyakorlat.
44

Abszolút +1, nem gondolom,

deejayy · 2011. Dec. 7. (Sze), 09.37
Abszolút +1, nem gondolom, hogy egyből a kódolással kellene kezdeni, ha még azt sem tudjuk, ki tartja kézben a projektet, meg hogy egyáltalán mit kell kódolni.

Tipikus rendszertervezési feladat, ahogy az egyetemen tanították: logikai, aztán fizikai. Ne térjünk el, jól bevált gyakorlat ez.
45

Roadmap

Török Gábor · 2011. Dec. 7. (Sze), 17.11
A hackathon elején fél órát arra szánunk, hogy megbeszéljük, mit csinálunk az nap. A létszámtól függően több dolgot is megcsinálhatunk, 10-en egyszerre nyilván nem fogunk egy dolgot kódolni. Egy alkalommal nem lehet világot megváltani, viszont azt a néhány dolgot, amit megbeszélünk, megtudjuk csinálni. És a közeljövőben bármikor szervezhetünk újra Weblabor hackathont.
46

Amit én szívesen látnék /

tgr · 2011. Dec. 9. (P), 00.17
Amit én szívesen látnék / szívesen dolgoznék rajta:

- twitter oszlop felszámolása/beolasztása a blogmarkokba. Én főleg a friss hrek követésére használom a weblabort (fórumozásra ritkán jut időm), az, hogy ezen a téren a fókusz átkerült a blogmarkokról a tweetekre, kimondottan frusztráló. Rövid (az utolsó öt szinte biztosan nem elég ahhoz, hogy ha minden nap megnézem mondjuk reggel meg este, akkor nem maradjak le semmiről), redundáns (van hogy az öt tweetből négy ugyanannak a retweetje), nincs archívuma (magának a Twitternek se, úgyhogy ha mondjuk egy hétig nem érek rá követni, így jártam), nem lehet kommentelni, tehát kimondottan áttolja az interaktivitásra vágyó olvasót a weblaborról a twitterre, és nem lehet látni, hogy hova vezetnek a linkek. Inkább ki kéne szedni az URL-eket a twitter feedből, lekérni hozzájuk a title-t, és beolvasztani a blogmarkok közé, és a blogmarkoknál valódi linkeket tenni ki a tracker URL-re mutatók helyett. (Ha használná bárki bármire a statisztikát, amit kétlek, akkor onclick eseményből lehetne logolni - mondjuk piwikkel - a szerveroldali átirányítás helyett.)

- ne kelljen állandóan újra bejelentkezni, legyen hosszú időre megmaradó süti + openid támogatás, ajax login (kevesebb újratöltéssel, helyben bejelentkezés ahelyett, hogy a teljesen haszontalan user oldalon kötnék ki).

- személyre szabottabb tartalom: dugja az oldal az orrom alá, ha válaszoltak nekem (akár levelet is küldhetne), tudjam hozzászólás nélkül is követni a témákat, akár a követés oldal tartalmát (btw van valami különbség a koveto/XXX és a tagok/XXX/kovetes oldal között a kicsit eltérő designon kívül?) ki is lehetne tenni a bejelentkezett usereknek a kezdőlapra, a twitter helyére, ha nem eszik túl sok erőforrást.

- jobb szerkesztőfelület: bbcode helyett valami kényelmes és elegáns markup nyelv (markdown, például), tárgy mező kiirtása, kötelező előnézet kiirtása (helyette valós idejű javascript előnézet + saját kommentek szerkeszthetősége pár percig), valami ajaxos helyben válaszolós megoldás az "elrejtjük a threadet és mutatunk 1db kommentet meg egy űrlapot" helyett.

- fórumozni, mint mondtam, nem nagyon szoktam, de látatlanban a szakértelem/érdeklődési kör szerinti taggelést próbálnám meg rögzített szótárral, lehessen bejelölni, hogy mik érdekelnek, és a kezdőlapos fórumajánlóban azokat mutassa (az értelmetlen és helypazarló aktív/új bontás helyett).
47

Nem biztos, hogy twitter

Hidvégi Gábor · 2011. Dec. 9. (P), 09.00
Nem biztos, hogy twitter oszlop blogmarkok közé való olvasztása jó lenne: a legfőbb csiripgyáros Tiku, és saját bevallása szerint is mindent feltesz oda, amit lát, tehát ez így szűretlen, amiben lehetnek hasznos tartalmak, de ugyanúgy haszontalanok is. A blogmarkok ezzel szemben moderáltak, azaz inkább minőségi írásokat fogunk ott találni, ráadásul, ha a kettőt kevernénk, túl gyorsan eltűnne a süllyesztőben sokminden.

A többi ötleted támogatom.
48

Off

Török Gábor · 2011. Dec. 10. (Szo), 08.24
Gábor, nem lehet neked levelet küldeni.

Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 554 554 5.7.1 Service unavailable; Client host [74.125.82.47] blocked using dnsbl.sorbs.net; Currently Sending Spam See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?74.125.82.47 (state 14).
49

74.125.82.47 =

Hidvégi Gábor · 2011. Dec. 10. (Szo), 15.53
74.125.82.47 = mail-ww0-f47.google.com (gmail). Ez a cím felkerült a sorbs.net nyilvános listájára mint spamforrás, emiatt nem fogadja a levelező-kiszolgálóm. Jobb híján átírom az e-mail címem egy másikra.
50

Januárra és kéne szervezni

Hidvégi Gábor · 2011. Dec. 21. (Sze), 11.24
Januárra és kéne szervezni egy találkozót, hátha többen eljönnek.