Megszűnik a .hu várólista június 1-től
A .hu regisztrátorok tegnap délután kapták meg a hírt az Internet Szolgáltatók Tanácsától miszerint június elsejétől átalakul a .hu domain regisztrációs szabályzat, ennek értelmében változik a domain regisztráció menete.
Főbb változások:
- Megszűnik a védjegy alapú és cégnév alapú prioritásos regisztráció
- Megszűnik a 14 napos várólista
- Minden új megrendelés technikai és adminisztrátori ellenőrzés után Feltételes használatba adás státuszba kerül 8 napra. A domain név ekkor már technikailag használható.
- Az említett 8 napig a domain.hu-n elérhető publikus listára kerül fel a domain név (hasonlóan a mostani várólistához)
- Ha a 8 nap alatt senki nem támadja meg TT eljárás keretében a regisztrációt, akkor a domain név „véglegesen” delegálásra kerül, bejegyzetté válik
A fentiek értelmében megszűnik az ugyanazon domain névre több igénylő sorban állása és a várólistás igény megelőzése prioritásos regisztrációval esete. E helyett csak a TT eljárás keretében történő megtámadás marad. Az adminisztrátori ellenőrzés megmarad, azaz a személynevek, cégnevek, védjegyek, megtévesztő nevek továbbra sem lesznek regisztrálhatóak a .hu névtérben, írásos engedély vagy igazolás nélkül. A DotRollnál már most elkezdjük az automata rendszerünk áttervezését és kiépítését, hogy az új szabályoknak megfelelően továbbra is a leggyorsabban továbbítsuk az online megrendeléseket a központi .hu rendszerbe.
■
Halleluja! Ez a várólistás
egyetertek. plane ugy, hogy
plane ugy, hogy jogilag utolag is megvan a lehetoseg, hogy valakitol visszavegyek vagy masnak atruhazzak a domaint, amennyiben szukseges.
http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/szabalyzat.pdf
lasd 6.2, 7 illetve 2.3.5 -es pontok.
szerk: kozben rajottem, hogy mar belinkeltem.
kicsit mar pentek van. :/
Tyrael
És a papír?
Nem
Segond, már ettől is félig a
papír én még megértem
A kinyomatjuk, kitöltjük, szkennerjük, elküldjük azért nem egy akkora macera.
Talán egy ügyfélkapus hitelesítés lenne a legjobb. (viszont ügyfélkapuja se soknak van..)
mindenfele termeket es
jelenlegi formajaban ertelmetlen.
mikor utoljara vasaroltam nem kellett semmi csak nev alairas szg szam, 2 tanu alairasa.
semmi olyan, amit ne tudnek hamisitani, vagy amit ellenorizni tudna a szolgaltato.
AFAIK semmivel sem jobb, biztonsagosabb, visszakovethetobb, mint ha csak online adnam meg akar ugyanezeket az adatokat.
Tyrael
Offline
"Ennyi erővel offline is
persze, hiszen pont ezt irtam.
semmivel sem lenne kevesbe biztonsagos, ha kinyomtatas/alairas/scanneles nelkul menne a szerzodeskotes.
multkor vamnyilatkozatot inteztem emailben a kindle rendeles kapcsan.
word doksi megnyit, alahuzott reszt kitolt, elment, visszakuld, nem volt semmi problema.
"Jogilag sajnos nincs kielégítően rendezve az online szerződéskötés működése."
jogilag rendezve van, hiszen lehet online szerzodeskotni.
az hogy Magyarorszagon az ISZT-nel a nagyszakallu emberke(k) hogyan iranyitjak a dolgokat, az egy masik tortenet.
digit certek terjedese is segitene a probleman:
"Az Igénylőlap legalább olyan fokozott biztonságú, elektronikus
aláírással ellátott elektronikus okiratban is elküldhető, amely meggyőzően bizonyítja az aláíró
személyazonosságát."
szoval ugyfelkapus digitalis alairas szerzodes szerint pl. eleg lehetne.
Tyrael
nagyrészt igazad van..
És igen az aláírás vagy akár pecsét se ér semmit... de a szememben egy fokkal még mindig jobb/biztonságosabb mint a megadom a nevem, címem, személyiszámok, és megrendelem gombra kattintok.. (de csak egy fokkal)
de írtam is az ügyfélkaput, mert oda legalább egyszer be kell menni és igazolni kell hogy te te vagy.
Egyébként miért nincs kielégítően rendezve online szerződéskötés? - csak mert tényleg van rá működő példa