Színváltós festék
Régi játékosok előnyben: kinek mond valamit a színkeringetés (color cycling)? A 8-bites érában a videójátékok 256 elemű, előre válogatott színpalettával dolgoztak – azonban a palettát menet közben is lehetett cserélni. A színkeringetés néven elterjedt technikával a megjelenített színek száma sokszorosára emelhetővé vált, miközben egészen elképesztő vizuális hatásokat lehetett elérni, szinte a teljesítményre gyakorolt hatás nélkül.
Ezen időket elevenítette fel Joe Huckaby, aki Mark Ferrari klasszikus képeibe lehelt életet ezúttal HTML5 alapon.
Jungle Waterfall
A bemutató oldalon Mark harmincöt 640×480-as képe tekinthető meg, különböző napszakokban és időjárási körülmények közt, hozzáillő aláfestőzenével. Érdemes megjeleníteni a beállításokat, itt állítható a sebesség, és megfigyelhető a paletta változása is.
Mivel egy 640×480-as kép azt jelenti, hogy kockánként egy 307 200 pixelt nyilvántartó tömböt kell bejárni, a gyakorlati megvalósítás során szükség volt egy kis csalásra: Joe a betöltéskor minden képet feldolgoz, egy kisebb tömbbe csak a változó képpontok koordinátáit emelve ki. Ezeket frissítve a teljesítmény annyival javul, hogy már egy iPhone-on is gond nélkül fut az animáció.
A másik újdonság, melyet bevezet az általa BlendShift Cyclingnak nevezett eljárás, amivel még finomabb színátmeneteket valósít meg. A bemutatón ez külön kapcsolható.
Az eredeti, DOS-on Deluxe Painttel készült képek egy C++ programmal lettek átalakítva ILBM formátumból JSON-ba, méretük 100K körül van. Internet Exploreren kívül minden böngészőben működik, a forráskód LGPL alatt elérhető.
■
Off
data uri
Lehet