ugrás a tartalomhoz

A webet böngészők egy szempillantás alatt döntenek

Hojtsy Gábor · 2006. Jan. 15. (V), 10.16
A Nature.com hívja fel a figyelmet az ottawai Carleton University kutatási eredményére, melyben arra a megdöbbentő következtetésre jutottak, hogy az első 50 milliszekundum elegendő a webet használók számára, hogy egy webhelyről ítéletet mondjanak. A kutatást vezető Gitte Lindgaard szerint ebben a legnagyobb szerepe a kognitív részrehajlásunknak van, mely azt jelenti, hogy első döntésünket kívánjuk megerősíteni, tehát egy rögtön megtetsző oldalhoz jobban ragaszkodunk. Célszerű tehát már csak ezért is gyorsan letöltődő oldalt készíteni, és a keresett információ megszerzésére azonnal szimpatikusnak mutatkozó felületet kialakítani.
 
1

Szubjektivitás

mefi · 2006. Jan. 15. (V), 13.08
Ez teljesen igaz, bár nem minden esetben elfogadható. Ha egy lap nagyon elviselhetetlenül néz ki, azt persze rögtön leszűri a látogató. De azért kicsit tovább kéne nézelődni, mert sokan elfelejtik azt, hogy ami valakinek nem tetszik, az lehet, hogy másoknak igen. És még többen feledik el azt, hogy azzal a bizonyos oldallal valaki, vagy valakik dolgoztak.

mefi
http://mefi.be
2

Rossz következtetés

Jano · 2006. Jan. 15. (V), 13.52
Ha jól értem a vizsgálatban nagyon rövid ideg mutattak oldalakat és ez alapján kellett vélemény mondani. Én úgy fogalmaznék, hogy az erdemény azt állapítja meg, hogy ennyi idő is elég az embernek, hogy vélemény mondjon. DE! Valós helyzetben egy site-nak több ideje van bizonyítani. Az, hogy 50 vagy 500ms alatt is tudunk döntést hozni nem azt jelenti, hogy mindig ugyanennyi idő alatt is tesszük ezt.

Az, hogy egy oldalt jónak vagy rossznak találok nem csak azt jelenti, hogy kinézetre szép vagy csúnya. Ha egy rettentő ronda oldalon megtalálom azt a terméket nagyon olcsón amit kerestem akkor arról az oldalról pozítiv véleménnyel leszek.
3

nem rondaság

Hojtsy Gábor · 2006. Jan. 15. (V), 14.02
Én úgy értem a vizsgálat eredményeit, hogy nem döntöttek másképp, ha hosszabb ideig mutatták nekik a weblapokat, ami azt jelenti, hogy a weblapoknál is nagyon fontos az első benyomás. A cikkben azt is első helyen javasolják persze, hogy a lényeges tartalomátadásra törekedjen a weblap, amellett, hogy ezt igényes küllemmel teszi. A kutatás ebből a szempontból valószínű csalóka, legalábbis én felteszem, hogy nem konkrét célokat kellett elérni a weblapok segítségével (ennyi idő alatt :), hanem csak véleményt alkotni.
4

Konkrét cél

Jano · 2006. Jan. 15. (V), 14.23
Ez az! Nagyon jól mondod, a konkrét cél esetén a cél elérése a feladat és ami azt segíti az pozitív megitélésű, ami pedig hátráltatja az negatív. Ugyanaz az elem más célok esetén kaphat pozítiv vagy negativ megitélést is!
5

máshol is

ballor · 2006. Jan. 17. (K), 07.50
olvassák a WL-t, vagy csak a véletlen? :D index hír

:: ballor
6

Részben régóta ismert

toro · 2006. Jan. 17. (K), 10.40
A dolog reszben mar regota ismert. Jacob Nielsen mar 98ban hangsulyozta, hogy az elso benyomas milyen fontos.
En meg a dialup korszakban 7 masodpercet kaptam arra, hogy a lap megjelenjen. Azt mondtak, hogy egy oldal teljes merete 70 kB-nal nem lehet nagyobb, egy kezdo oldal pedig ennel is kisebb legyen.
Erdekes modon a szeles sav, elterjedesevel ez a szabaly elveszni latszik. Ez a kutatas arra vilagit ra, hogy ha maradnank a 70k mellett a villam bongeszest kivaloan ki lehetne szolgalni.

Nagyon erdekes volt az elvarasra vonatkozo megallapitas. Nezetem szerint az nem csak rovid tavra, hanem hosszu tavra is igaz, hogy elvarasainkat ravetitjuk olvasott oldalra es pozitiv elvaras eseten sokkal toleransabban fogadjuk. Pelda erre a Depo.hu, amit a redesign utan hasznalhatatlanna tettek, megis, a korabbi pozitiv tapasztalatok alapjan turelmesen kattingatok - addig amig egy jobbat nem talalok.