ugrás a tartalomhoz

Google hírek

Bártházi András · 2005. Ápr. 1. (P), 23.23
Körülbelül két hete nekikezdtem egy "hírsorozatnak", mely a Google-lel kapcsolatos eseményeket foglalja össze. Azóta is történt pár dolog, íme a fontosabbak. Röviden: mától "megduplázódott" a GMail kapacitása, a keresőben bevezették Gecko böngészőknél a találatok előtöltését, s a Google felvásárolt egy elemző céget. Lássuk egy kicsit részletesebben!

GMail duplázás

Egy éve azt hittük, áprilisi tréfa az 1 GB-os GMail szolgáltatás. Nos, nem volt az, s alaposan fel is rázta a "levelezőipart" a hír. Ezen felül a GMailben ugyebár nem csak a mérete, de a felülete is olyan egyedi megoldás, melyet azóta még senki sem utánzott le. A méret tekintetében a versenytársak talán - valószínűleg nem kis erőfeszítéssel - beérték. Az egy éves évfordulón azonban bejelentették: megnövelik a méretet 2 GB-ra. Ezt fokozatosan teszik, délután még "csak" 1.3 GB volt a tárhelyem mérete, most már 1.5 GB. A FAQ szerint a méretet a lehetőségeik szerint folyamatosan fogják növelni - ezzel alaposan feladják a leckét a konkurenciának.

Prefetching

A Mozilla családba tartozó böngészők (így a Firefox is), elég régóta (ha jól emlékszem a Mozilla 1.3 óta) támogatnak egy szolgáltatást, mely lehetővé teszi, hogy egy oldal instrukciói alapján a böngésző előtöltsön oldalakat, s ha egy ilyen oldalra lépünk tovább, az egyből meg tudjon jelenni, mindenfajta várakozás nélkül. A Google ennek a támogatását vezette be a napokban.

Ha valakit zavarna ez a szolgáltatás, hiszen gyakorlatilag olyan oldalak is letöltődnek, melyeket nem is látogat meg, Firefox alatt a címsorba about:config-ot írva, majd a network.prefetch-next érték False-ra állításával kikapcsolhatja ezt a funkciót.

Felvásárlás

A Google március 28-n felvásárolta a látogatottság elemzéséről híres Urchin nevű céget. A cég egy elég kellemes látogatottság megjelenítő és elemző szoftverrel rendelkezik, mely segítségével részletesen lekérdezhetők különféle információk oldalunk látogatóiról. Csoportokba sorolhatjuk őket, megtekinthetjük, hogy egy csoport mennyi hasznot hozott: az egyes oldallátogatásokhoz, eseményekhez (pl. vásárlás) pénzmutatót rendelhetünk. A csoportot kialakíthatjuk például kereső kulcsszavak, akár a Google AdWords hirdetéseinkhez rendelt szavak alapján is - ezzel megtudva, hogy melyik szó, szóösszetétel mennyi hasznot hoz a cégnek, melyekkel kell gyorsan leállnunk, s melyekre érdemes további összegeket befektetnünk. Ez csak egy ízelítő volt, érdemes megnézni a weblapon a bemutató.

Hogy mi a Google célja a céggel, az persze nem derült ki - sokminden lehet, talán belső elemzéseket szeretnének, talán szolgáltatni szeretnének hasonló információkat, ki tudja.
 
1

2 dolog

sajt · 2005. Ápr. 2. (Szo), 11.07
1. Aki nem lep be automatikusan, az lathatja, hogy hogyan novekedik a tarhely.
2. Azt nem ertem, hogy a nagy cegek, ha akarnak egy szoftvert, miert veszik meg az egesz ceget?

--
Ámon Tamás - http://amon.hu
2

exkluzivitás

Hojtsy Gábor · 2005. Ápr. 2. (Szo), 13.08
Ha az övék a cég, a profi fejlesztőket a saját vállalatuknál tudhatják, és saját céljaikra sokkal jobban alakíttathatják a szoftvert.
3

mert mi egyszerűbb és

gerzson · 2005. Ápr. 2. (Szo), 13.15
mert mi egyszerűbb és gyorsabb: megvenni egy szoftvert és utána saját erőforrást allokálni rá, betanítani/betanulni, rájönni, mi h. működik az adott termékben; vagy megvenni ez egész céget erőforrásukkal, tudásukkal miegymással együtt. Az utóbbi esetben hamarabb tudják birtokba venni a szoftver funkcionalitását, azt amiért tulajdonképpen az egészet csinálják, és a fenntartása is jobban biztosított. Szerintem ...

--
“testing can reveal the presence of errors, but never their absence.”
- Edsger Dijkstra