Az eddigi legdrágább nyílt forrású szoftver hirdetés: Firefox a NY Timesban
A mai napon jelent meg az eddigi legdrágább, nyílt forráskódú szoftvert hirdető reklám: a Firefox böngésző két oldalas hirdetése a New York Times-ban. A hirdetés megjelenését közösségi összefogás és felajánlások tették lehetővé.
A fekete-fehér, két oldalas hirdetéshez az összeg kis adományokból jött létre, s az adományozók ezért cserébe szerepelhetnek is a reklámban: mind a tízezer körüli adományozó neve olvasható méretben felkerült rá. A nevek kezelése nem volt túl egyszerű: ezres nagyságrendben voltak, akik hibásan adták meg adataikat. Ezeket az utolsó napokban is javították (érdekesség, hogy egy név javítása 15 percnyi számítást igényelt a PDF komplexitása miatt), de pár hiba így is becsúszott a legfrissebb hírek szerint (nevek elő- és utótagjának felcserélése). Ezekért az Alapítvány egy javított, dedikált poszterrel kér bocsánatot.
A Mozilla Alapítvány, konkrétabban a SpreadFirefox.com közösségi oldal sikere megmutatta, hogy milyen erők rejtőznek a szabad szoftverekben. A jövőben biztosan nem fognak gomba mód megszaporodni az ilyen jellegű hirdetések, de a szervezők lelkesítésből minden bizonnyal példát mutattak. Nem csak a hirdetés, hanem maga az is példa értékű lehet, hogy egy non-profit, nyílt forráskódú szoftver készítő Alapítványt, kevés fizetett és sok önkéntes fejlesztővel idáig tudott eljutni, s e mellett maga a Firefox is erőteljes terjedésnek indult az utóbbi időben (olyan 5% lehet a részesedése, az 1.0-s verzióból több, mint 11 millió letöltést regisztráltak). Ez a lépés minden bizonnyal feladja a leckét azok számára, akik eddig a zárt forráskódot tartották az egyetlen működő útnak.
A hír beküldéséért köszönet Jano-nak!
■ Firefox hirdetés a New York Timesban
A fekete-fehér, két oldalas hirdetéshez az összeg kis adományokból jött létre, s az adományozók ezért cserébe szerepelhetnek is a reklámban: mind a tízezer körüli adományozó neve olvasható méretben felkerült rá. A nevek kezelése nem volt túl egyszerű: ezres nagyságrendben voltak, akik hibásan adták meg adataikat. Ezeket az utolsó napokban is javították (érdekesség, hogy egy név javítása 15 percnyi számítást igényelt a PDF komplexitása miatt), de pár hiba így is becsúszott a legfrissebb hírek szerint (nevek elő- és utótagjának felcserélése). Ezekért az Alapítvány egy javított, dedikált poszterrel kér bocsánatot.
A Mozilla Alapítvány, konkrétabban a SpreadFirefox.com közösségi oldal sikere megmutatta, hogy milyen erők rejtőznek a szabad szoftverekben. A jövőben biztosan nem fognak gomba mód megszaporodni az ilyen jellegű hirdetések, de a szervezők lelkesítésből minden bizonnyal példát mutattak. Nem csak a hirdetés, hanem maga az is példa értékű lehet, hogy egy non-profit, nyílt forráskódú szoftver készítő Alapítványt, kevés fizetett és sok önkéntes fejlesztővel idáig tudott eljutni, s e mellett maga a Firefox is erőteljes terjedésnek indult az utóbbi időben (olyan 5% lehet a részesedése, az 1.0-s verzióból több, mint 11 millió letöltést regisztráltak). Ez a lépés minden bizonnyal feladja a leckét azok számára, akik eddig a zárt forráskódot tartották az egyetlen működő útnak.
A hír beküldéséért köszönet Jano-nak!
mekkora a lapformátuma a nyt
B4?
-boogie-
nem nagyobb?
De biztos igazad van..
Maat
Utánanéztem kicsit: 13×21 inches egy oldal (legalábbis a pdf akkora), tehát egy lap 26*21
13×21"= 330×533
tehát a b3-nál kicsit nagyobb egy oldal, és a lap ~b2-es.
Lapméret
A lényeg inkább a felajánlók neve, hihetetlen jó "reklámhúzás", nagyon jól szemlélteti, hogy itt nem egy "nagy cég" zsebpénzéről van szó, hanem igazi felhasználói elégedettségről, melyért még pénzt is áldoznak. Ez egy egészen új marketing-modell, ha belegondoltok.
Ti mikor adnátok pénzt egy M$ progi hirdetésére??? :-D
soha.
PDF
poszter ingyé'
Maat
Nem mondod