ugrás a tartalomhoz

Az RSS terjedése és interjú népszerű olvasóprogramok szerzőivel

Hojtsy Gábor · 2004. Okt. 18. (H), 23.48
Két érdekes cikkre akadtam a minap. A Topix.net tematizált, automatikusan felépülő híroldal fejlesztői arról panaszkodnak, hogy az általuk figyelt webhelyek 7%-a biztosít csak XML formátumú csatornákat, és ezen oldalak sem kezelik túl nagy prioritással ezt a szolgáltatást. Sokszor előfordul, hogy az RSS-ek elromlanak, vagy nem követik az emberek számára publikált tartalmakat. Ezért a tartalmakat és az XML csatornákat is indexelik, és ezekből állítják össze az újdonságokról alkotott adatbázisukat.

A DrunkenBlog szerzője azok közé tartozik, akik saját bőrükön érzik az RSS körüli felhajtást, és a hírcsatornák általános értelemben vett szűk elterjedtsége ellenére meglepetésként dolgozza fel, hogy számos komoly hírolvasó érhető el MacOS X rendszerre. Úgy döntött, hogy interjút készít a komolyabb olvasóprogramok fejlesztőivel, és így terítékre kerül Brent Simmons (Netnewswire), David Watanabe (Newsfire), Rory Prior (Newsmac), Erik J. Barzeski (Publification) és Graham Parks (Shrook). A szerzők olyan kérdésekre válaszolnak, melyek többek között az RSS skálázhatóságát, az Atom és az RSS különböző verziói közötti harcot és a Safari új RSS támogatását feszegetik.
 
1

itthon még rosszabb a helyzet

Anonymous · 2004. Okt. 19. (K), 11.02
szerintetek lehetne valamit tenni, hogy a magyar online újságok használjanak hírcsatornákat? s lehetőleg ne Register/prog.hu féléket...
2

hogyan

Jano · 2004. Okt. 19. (K), 14.49
Kene irni egy hogyant, illetve leirni elonyoket.
Bar en attol felek, hogy sok portal oldal meg mindig azert tartozkodik ettol mert a nyito oldalara akarja a latogatokat vezetni, mert ott vannak a legertekesebb reklamok.

Tehat kene valami meres, hogy a nyitolap kihagyasa mellett mennyivel no a belso oldalak latogatottsaga ezzel. Illetve hany szazelek hasznal ilyet, mennyivel csokken abszolut nyitol lap nezettsege.
3

Minden lap nyitólap

Hojtsy Gábor · 2004. Okt. 19. (K), 15.48
A web elve már nagyon régen az, hogy "minden lap nyitólap". Minden eszköz adott arra, hogy kövessék a drága felhasználót, és elegendő biztonsággal megállapítsák, hogy az adott felhasználó számára egy adott oldal "nyitólap"-e (azaz a webhelyen az utóbbi időben azt látta először). Így a reklámok pozícionálása is jelentősen javítható. Elavult megoldásokat takargatnak mostani magatartásukkal.