Nem áldozott még le a felugró ablakok kora
Azt gondolhatnánk, hogy a felugró (pop-up/pop-under) ablakok kora lejárt a Microsoft széles körben terjesztett szervízcsomagjának és a felugró ablakokat is blokkoló Firefox böngésző terjedésének köszönhetően. Ez sajnos azonban nincs így. A hirdetési helyek értékesítői továbbra is bevételre számítanak a felugró ablakok helyeinek eladásából, ezért új módszereket találnak ki.
A felugró ablakok blokkolói a felhasználói kérésre nyitott ablakokat nem tiltják le, hiszen ezek bejelentkező ablakoktól kezdve képek nagyobb változatait megjelenítő ablakokon át sokmindent megjeleníthetnek. Ezt használják ki a hirdetők. Mindössze annyit kell elérni, hogy a felhasználó egy linkre klikkeljen az oldalon, és máris kiszolgálható neki a felugró ablak.
A ZDNet összefoglalója szerint az 'intromercial' (kb: bevezető reklám) is terjedőben van, mely egy-egy tartalom betöltésekor eltakarja a kért oldalt egy bizonyos ideig, vagy amíg a felhasználó rá nem kattint a bevezető reklám bezárást lehetővé tevő részére. Gyakorlatba ültettek olyan megoldásokat is, melyek ellenőrzik a felugró ablak blokkoló szoftver jelenlétét, és meglétekor rich media alapú hirdetést illesztenek az oldalba felugró ablak nyitása helyett.
Mindazonáltal nem mindenki tiltja le a felugró ablakokat. A hirdetésszervezők azt tapasztalták, hogy ezek a személyek jellemzőbben kattintanak a reklámokra, így a megjelenő felugró ablakok hatékonysága nőtt. Ennek köszönhetően megemelték az ilyen típusú hirdetések helyárait, és még így is van kereslet erre a formára.
■ A felugró ablakok blokkolói a felhasználói kérésre nyitott ablakokat nem tiltják le, hiszen ezek bejelentkező ablakoktól kezdve képek nagyobb változatait megjelenítő ablakokon át sokmindent megjeleníthetnek. Ezt használják ki a hirdetők. Mindössze annyit kell elérni, hogy a felhasználó egy linkre klikkeljen az oldalon, és máris kiszolgálható neki a felugró ablak.
A ZDNet összefoglalója szerint az 'intromercial' (kb: bevezető reklám) is terjedőben van, mely egy-egy tartalom betöltésekor eltakarja a kért oldalt egy bizonyos ideig, vagy amíg a felhasználó rá nem kattint a bevezető reklám bezárást lehetővé tevő részére. Gyakorlatba ültettek olyan megoldásokat is, melyek ellenőrzik a felugró ablak blokkoló szoftver jelenlétét, és meglétekor rich media alapú hirdetést illesztenek az oldalba felugró ablak nyitása helyett.
Mindazonáltal nem mindenki tiltja le a felugró ablakokat. A hirdetésszervezők azt tapasztalták, hogy ezek a személyek jellemzőbben kattintanak a reklámokra, így a megjelenő felugró ablakok hatékonysága nőtt. Ennek köszönhetően megemelték az ilyen típusú hirdetések helyárait, és még így is van kereslet erre a formára.
az 'intromercial'... na ja
Egy-két hete mikor a freemail-nél bejelentkeztem a reklám pont azt a részt takarta el, ahol az új levelek számát (vagy hogy egyáltalán jött-e) jelzi ki... :(
Sőt, néha le sem lehetett lőni, s kerülővel kellett eljutnom ahhoz, hogy elolvassam a beérkezett leveleket...
Az ilyen reklám-tipust használók nem félnek attól, hogy elpártolnak tőlük? (én már pl megtettem...)
hasznald a mozilla adblock ex
nekem frankon bevalt
ADblock...
Nem is látok reklámot már egy jó ideje.
Ha nagyon érdekel a reklám, megnézem Konquerorral az oldalt...
DHTML popup
JS kikapcs...
-boogie-
adblock
Főleg, ha...
;-) Gonosz dolog ez a reklámosdi...
Mellesleg a szájtarculat reklámfelületként való használata is terjedőben van...
Gondoljatok csak a rózsaszín (magenta) origóra, vagy a sárgában úszó gimpre...