ugrás a tartalomhoz

Nem áldozott még le a felugró ablakok kora

Hojtsy Gábor · 2004. Okt. 16. (Szo), 19.50
Azt gondolhatnánk, hogy a felugró (pop-up/pop-under) ablakok kora lejárt a Microsoft széles körben terjesztett szervízcsomagjának és a felugró ablakokat is blokkoló Firefox böngésző terjedésének köszönhetően. Ez sajnos azonban nincs így. A hirdetési helyek értékesítői továbbra is bevételre számítanak a felugró ablakok helyeinek eladásából, ezért új módszereket találnak ki.

A felugró ablakok blokkolói a felhasználói kérésre nyitott ablakokat nem tiltják le, hiszen ezek bejelentkező ablakoktól kezdve képek nagyobb változatait megjelenítő ablakokon át sokmindent megjeleníthetnek. Ezt használják ki a hirdetők. Mindössze annyit kell elérni, hogy a felhasználó egy linkre klikkeljen az oldalon, és máris kiszolgálható neki a felugró ablak.

A ZDNet összefoglalója szerint az 'intromercial' (kb: bevezető reklám) is terjedőben van, mely egy-egy tartalom betöltésekor eltakarja a kért oldalt egy bizonyos ideig, vagy amíg a felhasználó rá nem kattint a bevezető reklám bezárást lehetővé tevő részére. Gyakorlatba ültettek olyan megoldásokat is, melyek ellenőrzik a felugró ablak blokkoló szoftver jelenlétét, és meglétekor rich media alapú hirdetést illesztenek az oldalba felugró ablak nyitása helyett.

Mindazonáltal nem mindenki tiltja le a felugró ablakokat. A hirdetésszervezők azt tapasztalták, hogy ezek a személyek jellemzőbben kattintanak a reklámokra, így a megjelenő felugró ablakok hatékonysága nőtt. Ennek köszönhetően megemelték az ilyen típusú hirdetések helyárait, és még így is van kereslet erre a formára.
 
1

az 'intromercial'... na ja

Anonymous · 2004. Okt. 17. (V), 21.54
Eszméletlen milyen bosszantó tud lenni...!
Egy-két hete mikor a freemail-nél bejelentkeztem a reklám pont azt a részt takarta el, ahol az új levelek számát (vagy hogy egyáltalán jött-e) jelzi ki... :(
Sőt, néha le sem lehetett lőni, s kerülővel kellett eljutnom ahhoz, hogy elolvassam a beérkezett leveleket...

Az ilyen reklám-tipust használók nem félnek attól, hogy elpártolnak tőlük? (én már pl megtettem...)
2

hasznald a mozilla adblock ex

Anonymous · 2004. Okt. 18. (H), 00.03
hasznald a mozilla adblock extension-jet!
nekem frankon bevalt
6

ADblock...

Anonymous · 2004. Okt. 19. (K), 00.36
...vagy az Opera filtereit.
Nem is látok reklámot már egy jó ideje.
Ha nagyon érdekel a reklám, megnézem Konquerorral az oldalt...
3

DHTML popup

chx · 2004. Okt. 18. (H), 20.02
ez az igazi mocsokság, blokkolhatatlan szinte...
4

JS kikapcs...

Bártházi András · 2004. Okt. 18. (H), 21.21
Tök egyszerűen blokkolható. :) Persze arra, hogy oldalanként lehessen ki-be kapcsolni automatikusan a Javascriptet még nincsenek felkészítve a böngészők, de ha erre igény lesz, el fog készülni a megfelelő Firefox kiterjesztés, s a többi böngészőben is elterjed. ;)

-boogie-
5

adblock

Jano · 2004. Okt. 18. (H), 21.48
Sokszor lehet a megfelelo scriptfajlt az adblock-kal blokkolni. Igy az oldal hasznalhato marad csak a reklam nem mukodik!
7

Főleg, ha...

Anonymous · 2004. Okt. 19. (K), 00.42
A DHTML cuccot pedig úgy kell megcsinálni, hogy a js letiltásakor bannert jelenítsen meg helyette a banner pedig véletlenül se legyen ad, vagy banner nevű könyvtárban, a fájl neve pedig ne utaljon reklámra.
;-) Gonosz dolog ez a reklámosdi...

Mellesleg a szájtarculat reklámfelületként való használata is terjedőben van...
Gondoljatok csak a rózsaszín (magenta) origóra, vagy a sárgában úszó gimpre...