A web használhatóság guru tippjei tervezői szemmel
Jakob Nielsen régóta ontja az igét a useit.com oldalon a web használhatóságról, de a webhely annyira alap technológiákkal készül, hogy ezért sokan bírálták, illetve rendeztek már újratervezési versenyt is oldala számára. Most egy kivételesen alapos újratervezésnek lehetünk tanúi, amely ugyan csak az aktuális Alertbox tartalmát vette alapul, de több kiváló szakember együtt gondolkodását, ötletelését kísérhetjük végig a leírásában.
Adott Jakob aktuális alterbox ajánlása, mely a linkek vizuális megjelenésének fontosságára hívja fel a figyelmet. Ezt vette alapul a The Design Fab Five fantázianevű csapat, mly olyan profi szakértőkből áll, mint Didier Hilhorst (Superfluous Banter), Keith Robinson (Asterisk*), Cameron Moll (Authentic Boredom) és Greg Storey (Airbag).
Alapos leírásukban először is javítottak a kommunikált tartalmon, azaz egyértelműbbé tették az üzeneteket, majd illusztrációkkal látták el az egyes pontokat. Ezt követően átalakították a HTML 4-es kódot XHTML 1.0 Strict szabványra, majd esztétikailag is javítottak a megjelenésen. Ezt a nyomtatható referencia kártya formátum és az interaktív flash animáció elkészítése követte, melyek teljesen új dimenziókat nyitnak meg Jakob üzenetének.
Végülis elmondható, hogy az önmagában igen unalmasnak ható kiinduló oldal hasznos tartalmát olyan formákban jelenítették meg, amely kifejezetten élvezetessé teszi a javaslatok megismerését, és ezáltal sokkal inkább alkalmas az oktatásra is. Kétségtelennek tűnik, hogy az így leírt tanácsokat sokkal többen követnék. Ez az újratervezés azt is kiválóan bizonyítja, hogy ha szakemberek foglalkoznak a jól elkészített tartalom megjelenésének tervezésével, akkor az sokkal nagyobb hatást tud elérni, mint az értékes tartalom önmagában.
■ Adott Jakob aktuális alterbox ajánlása, mely a linkek vizuális megjelenésének fontosságára hívja fel a figyelmet. Ezt vette alapul a The Design Fab Five fantázianevű csapat, mly olyan profi szakértőkből áll, mint Didier Hilhorst (Superfluous Banter), Keith Robinson (Asterisk*), Cameron Moll (Authentic Boredom) és Greg Storey (Airbag).
Alapos leírásukban először is javítottak a kommunikált tartalmon, azaz egyértelműbbé tették az üzeneteket, majd illusztrációkkal látták el az egyes pontokat. Ezt követően átalakították a HTML 4-es kódot XHTML 1.0 Strict szabványra, majd esztétikailag is javítottak a megjelenésen. Ezt a nyomtatható referencia kártya formátum és az interaktív flash animáció elkészítése követte, melyek teljesen új dimenziókat nyitnak meg Jakob üzenetének.
Végülis elmondható, hogy az önmagában igen unalmasnak ható kiinduló oldal hasznos tartalmát olyan formákban jelenítették meg, amely kifejezetten élvezetessé teszi a javaslatok megismerését, és ezáltal sokkal inkább alkalmas az oktatásra is. Kétségtelennek tűnik, hogy az így leírt tanácsokat sokkal többen követnék. Ez az újratervezés azt is kiválóan bizonyítja, hogy ha szakemberek foglalkoznak a jól elkészített tartalom megjelenésének tervezésével, akkor az sokkal nagyobb hatást tud elérni, mint az értékes tartalom önmagában.