ugrás a tartalomhoz

Azt hittem...

mahoo · 2016. Már. 5. (Szo), 17.27
Azt hittem, hogy ha valami ingyen van és talán segíthet is vele magán az ember, akkor arra az emberek nyitottak. De túlságosan naiv voltam...

Elkészült egy vendéglátós gyűjtőoldal ahol szerintem van egy pár olyan funkció, ami hasonló oldalakon nincs, és gondoltam megpróbálom személyesen felkeresni a vendéglátókat, hogy megkérdezzem őket, hogy beregisztrálhatom-e őket.

Nem vagyok üzletkötő, talán ez a baj... nem tudom, de az olyan érveket, hogy:
- nekünk már annyi vendégünk...
- a tulajdonos nem akar fizetni reklámért (ingyenes)
- úgyis megbuktok vele, stb.

nehezen tudom megemészteni. De ez van. Sajnos.

Most (nem) kicsit le vagyok törve, és nem tudom, dobjam ki az egészet, vagy mit csináljak vele.

Véleményeket szívesen olvasok.
 
1

Mielőtt belefogsz egy

smokey · 2016. Már. 5. (Szo), 18.33
Mielőtt belefogsz egy projektbe, az előtt érdemes utána járni, hogy tényleg szükség van-e arra, amit csinálsz, és eldönteni, hogy ez egy "Must to have", vagy "Nice to have" projekt. Véleményem szerint mindig kell egy olyan hozzáadott érték, amiért téged fognak választani, és ezt a hozzáadott értéket kellene sugallni már az első benyomással.

Szerintem semmikép nem dobd ki! Találj ki valamit, amitől egy picit több, vagy más lesz (nem a keresési lehetőségek gyarapítására, és a hasonló pluszokra gondolok), mint a hasonló oldalak. Esetleg a landing page-t (nyitó oldalt) egy kicsit modernizálnám, személy szerint engem nem fog meg. Egyébként az ötlet nem rossz.

Még egy vélemény, hogy használják vagy sem, azt szerintem nem az dönti el, hogy ingyen, vagy pénzért adsz valamit. Ha tudsz mutatni olyan lehetőséget, amit más tényleg nem, és azzal az ügyfeled is nagyon jól jár és látja, hogy ettől tényleg jobb lesz neki, akkor fizetni is fog érte. Egyébként még érdemes kideríteni azt is, hogy egy adott ügyfélnek (jelen esetben vendéglátó hely), mi a problémája. Lehet, hogy nem is az a gond, hogy kevés a vendége, mert nem jelenik meg elég felületen a szolgáltatása, hanem az, hogy a recepciós nem okos.
2

Köszönöm, hogy írtál! 1.

mahoo · 2016. Már. 5. (Szo), 19.58
Köszönöm, hogy írtál!

1. bekezdés
Talán az akció-és eseménynaptárra gondoltam, hogy az egyedi lesz. Keresni lehessen benne normálisan, ne csak megjelenjen. Az magyar emberek úgy is szeretik az akciókat :).

2.
Hát igen, teljes egészében az én és a párom munkája a weboldal, és egyikünk sem dolgozik hivatásszerűen olyan területen ami egy ilyen webes projekt beindításához szükséges. Csak gondoltunk egy nagyot és ez lett belőle...

3.
Sajnos nincs vendéglátós kapcsolatunk így saját megérzésből készült az oldal és annak funkciói. Információt így meg nem tud(t)unk gyűjteni.


Igen, kidobni talán nem kéne... de jelenleg ötletünk sincs hogy hogyan tovább.
6

A kérdőívezés pl tök hasznos

smokey · 2016. Már. 5. (Szo), 21.49
A kérdőívezés pl tök hasznos dolog, cserébe nagyon nehéz rávenni az embereket arra, hogy töltsék ki. Egy jól összeválogatott 2-3 kérdésből álló kérdőív viszont már elég lehet ahhoz, hogy kideríts valamit. Ha túl sok a kérdés, akkor érdemes szétválogatni több kérdőívre, és ha keletkezett "n" darab kérdőíved, akkor "összes címzett / n" csoportnak ki lehet küldeni egy-egy kérdőívet. Így talán mindenre kaphatsz választ, viszont ha a külön kérdőíveken szereplő kérdések között összefüggések vannak, akkor nem fogsz tudni következtetést levonni. Ami fontos még, hogy érdemes kerülni a "Kérem, töltse ki" típusú mezőket, inkább a "Kérem, jelöljön ki" útvonalat érdemes követni, mert akkor nem kell gondolkodnia a kitöltőnek...

Lehetséges eszközök:
- MailChimp (van más is, de ezt ismerem)
- Surveymonkey vagy Google Forms

A MailChimp az azért jó, mert viszonylag sok címzettet tudsz kezelni, mint hírlevél feliratkozó, és olyan leveleket tudsz neki küldeni a rendszerrel, amik nem a spamek között landolnak. Tudsz e-mail kampányokat csinálni, meg mindenféle következtetéseket tudsz levonni a felhasználók reakcióiból.

Lévén, hogy ingyenes eszközökről van szó, nincs másra szükség, mint idő... Az e-mail címeket is össze lehet vadászni egyszerűen és legálisan, viszont ez is időigényes. Tipp: az info@.. és társai emailcímek helyett érdemes azokat a címeket keresni, amiben szerepel valamilyen keresztnév és/vagy vezetéknév, mert az biztosabban célba ér.

Egyébként, konkrét ötlet:
- Beregisztrál az étterem
- Fel tudja tölteni az étlapját
- Kap egy szép kinyomtatható plakátot
- Kiteszi az étterembe, vagy belefűzi az étlapba
- Van egy QR kód, ami az étterem étlapjára hivatkozik
- Okos telefonnal lefotózza, és már megy is
- Amíg a vendég várja a kaját, vagy bármit, addig egy online kvíz játékkal tud játszani, amiben ki kell találnia kérdések alapján hogy milyen kajákról van szó.

Ezt azért írtam, mert az a tapasztalat, hogyha van egy kis játékos dolog egy kvázi üzleti rendszerben, akkor azt sokkal szívesebben használják a felhasználók. Nagyjából erről szól a gamification. Ettől függetlenül nehogy nekiálljatok ezt most fejleszteni, csak ötleteltem.
9

Szerintem tök jó ötlet a kvíz

mahoo · 2016. Már. 6. (V), 13.36
Szerintem tök jó ötlet a kvíz játék. Legalábbis nekem tetszik.
De amilyen fafejűséggel találkoztam, hát nem tudom...

E-mail címek összevadászása, hát az nem egyszerű feladat... Legjobb tudomásom szerint, az olyan e-mail cím, ami konkrétan személyhez kötődik, pl a neve az email címe @ cegnev, már nem lehet felhasználni, mert magánszemélynek minősül, ezáltal spam-melsz.

A személyes felkeresés meg nagyon macera, mint tapasztaltuk. Vagy ellenállás van, vagy nincs bent az illetékes személy. Mi hagytunk ott promó anyagot is, de kutya se jelentkezett.
3

Én is üzemeltetek egy saját

castaw · 2016. Már. 5. (Szo), 20.26
Én is üzemeltetek egy saját fejlesztésű/nevelésű oldalt, ami szintén egy kvázi cégadatbázis, szintén néhány speciális funkcióval (bár inkább közhasznú szegmensben).

Ugyanakkor nem egyszer találkoztam a valóban ingyenreklám lehetőségének felkínálására is hisztérikus reakciókkal.

De ezeket sose vedd a szívedre, vele jár, ilyen emberek, cégvezetők vannak. Oka ennek sok minden lehet. Rossz tapasztalatok, nem egy ilyen csalásról hallani, hogy nem létező cégek, nem létező megjelenésért számlát küldenek, stb.

Gondold végig, hogy mutatod be az oldalad egy cégnek(étterem, akármi), és menj vele tovább.
4

Igen, nem kellene a szívemre

mahoo · 2016. Már. 5. (Szo), 21.19
Igen, nem kellene a szívemre venni.

Megpróbálunk valami újat még kitalálni, de ez baromi nehéz manapság.
Arról nem beszélve, hogy munka és család mellett, úgy hogy közel sem vagyok profi, nagyon sok idő míg elkészül valami.
Így az a meglátásom, hogy ha T időpontban valami újat sikerül kitalálnod, akkor alakíts ki magad körül egy kis csapatot, hogy max fél éven belül megvalósítsd azt amit elképzeltél.

Vagy, B tervként, van egy rakat pénze az embernek és ott hirdet, ahol akar. Akkor nagy valószínűséggel fel is fut a projekt. Nos, mi nem ebbe a szegmensbe tartozunk.
5

Ingyen

Hidvégi Gábor · 2016. Már. 5. (Szo), 21.35
Lehet, az a baj, hogy ingyenes ("olcsó húsnak híg a leve"). Próbáld meg eladni drágán, hátha : )
7

Erre márt én is gondoltam! :)

mahoo · 2016. Már. 6. (V), 05.48
Erre márt én is gondoltam! :)
8

Hasonlo

janoszen · 2016. Már. 6. (V), 09.27
Anno par eve egy hasznalt autos oldalon dolgoztam, annak hasonlo lett a sorsa. A kereskedok nem voltak hajlandoak toltogetni.
10

Azért kiváncsi lennék ennek a

mahoo · 2016. Már. 6. (V), 13.38
Azért kiváncsi lennék ennek a pszichológiájára. Lustaság, nem törödömség? Vagy csak rossz a termék.
12

Tojas vagy a tyuk?

janoszen · 2016. Már. 7. (H), 09.50
Az ilyen rendszereknek mindig van egy tojas-tyuk problemaja. Ha nincs eleg latogato, nem fognak tartalmakat feltolteni, ha nincs eleg tartalom, nem lesz eleg latogato. Raadasul manapsag mar nem a 2000-es evek vannak, hogy mindenki hisz minden webes projektben, ami elindul. Valami hihetetlen kezdolokes kell VAGY egy olyan problemat kell megoldanod, ami mindenkinek nagyon faj. Meg egy X-edik szallaskereso oldal nem hiszem, hogy ebbe a kategoriaba esik.
14

Igazad lehet... bár úgy

mahoo · 2016. Már. 7. (H), 20.09
Igazad lehet... bár úgy gondolom, hogy vannak olyan funkciók az oldalon, ami másikon nincs. Persze nem nagy dolgok, de mégis.
16

Hiaba

janoszen · 2016. Már. 8. (K), 10.56
Hiaba, ma mar senki nem invesztal egy uj platformba energiat, ha azon nincs szamottevo, rovid tavu haszon. Sok tizmillio forintot lehet eltapsolni reklamra amig elkezd futni. Altalaban erre nyerobb egy sidechannel megoldas, tehat pl. egy utazasi magazint inditasz es ahhoz kapcsolodoan van lehetoseg ilyesmire.
11

Egyszerűség

castaw · 2016. Már. 6. (V), 21.00
Nálam, ami bejött, az az oldal használatának lehető legnagyobb fokú leegyszerűsítése volt.
Pl: bejelentkezés nélküli, egyszer használatos űrlapok(, ha megoldható).
13

Mit jelent az egyszer

mahoo · 2016. Már. 7. (H), 20.07
Mit jelent az egyszer használatos űrlap.
Perszonalizált link hozza az űrlapra?
15

Igen

castaw · 2016. Már. 7. (H), 21.19
Ejj, de szépen megfogalmaztad :), igen erre gondolok.