Felhasználói viselkedés kikövetkeztetése
Sziasztok,
régóta foglalkoztat a "jóslás", avagy prediction, nagy a potenciál benne a kereskedelemben (is).
Nemrég kiadtak egy open source prediction szervert + sdk-t a legtöbb webes programnyelvre (köztük a php-re is). Predictionio
Van esetleg tapasztalatotok a témában, használta már valaki?
Kíváncsi lennék továbbá arra, hogy szerintetek itthon mennyire fogadnák el a felhasználók, ha helyettük mondanánk meg, mit is akarnak valójában?
Mennyire lenne felhasználóbarát, ha pl. a keresési találatokat nem az eddig megszokott sorrendben, hanem a felhasználó a számára (szerintünk) releváns módon kapná meg a termékeket.
Lehet, hogy az a megoldás arra, hogy ne rémisszük el a látogatókat, hogy kikapcsolhatóvá tennénk a jóslást? (itt az adatgyűjtésre és a viselkedéselemzésre gondolok)
■ régóta foglalkoztat a "jóslás", avagy prediction, nagy a potenciál benne a kereskedelemben (is).
Nemrég kiadtak egy open source prediction szervert + sdk-t a legtöbb webes programnyelvre (köztük a php-re is). Predictionio
Van esetleg tapasztalatotok a témában, használta már valaki?
Kíváncsi lennék továbbá arra, hogy szerintetek itthon mennyire fogadnák el a felhasználók, ha helyettük mondanánk meg, mit is akarnak valójában?
Mennyire lenne felhasználóbarát, ha pl. a keresési találatokat nem az eddig megszokott sorrendben, hanem a felhasználó a számára (szerintünk) releváns módon kapná meg a termékeket.
Lehet, hogy az a megoldás arra, hogy ne rémisszük el a látogatókat, hogy kikapcsolhatóvá tennénk a jóslást? (itt az adatgyűjtésre és a viselkedéselemzésre gondolok)
Nekem erről a google jut
Jóslás
Az ember viszont változik, megunja a dolgokat, és nincs kedve minden reggel párizsis kenyeret enni, de ha a boltban az eladó mégis ilyenből kínál egy következő típust ("ez a snidlinges nagyon finom"), akkor plusz erőfeszítéseket kell tenni, hogy ha mást szeretnénk kapni. Emellett, ha mindig csak ugyanazt kapjuk, szakbarbárokká válhatunk, és a világnak csak egy nagyon kicsiny szeletét ismerhetjük meg.
Jó ötlet a kikapcsolhatóság lehetősége, valamint én beépíteném, hogy lehessen a preferenciáinkat "resetelni", hogy új dolgokat tanuljon meg a rendszer, ha változnak az igényeink.
A reset lehetőségét jó
Megfelelően bekategorizált termékeknél (pl. jól kialakított tagek) az egyes termékkategóriák között át lehet járni, így kizártnak tartom, hogy ugyanazokat a termékeket mutassa. Inkább "discovery" feature-ként tekintek a jóslásra.
Mivel a rendszer folyamatosan tanul, ezért azt is tudni fogja, ha változott az ízlésünk. (nem tekintem meg annyiszor az eddig kedvelt terméket, újakat nézek meg többször)
Talán még az is jó ötlet lehet, ha az egyes felhasználók az összegyűjtött (tanult) információkat szerkeszthetik/szelektálhatják a profil oldalukon, ha pl. nem maguknak vettek valamit akkor kivehetik, hogy a jóslás pontosabb legyen, illetve ha meguntak valamit.
Szerintem mindenképp segíti a
Sokat segíthet az algoritmusnak, ha nem csak a termékeket és a tag-eket figyeli, hanem pl. azt is, hogy mi alapján rendeznek (márka, ár), mennyi időt töltenek el egy oldalon; nem tudom, erre van-e lehetőség?
A tanult információk szerkesztése/szelektálása hasznos lehet, bár szerintem olyan kevesen fogják használni (geek-ek, egy átlag felhasználó szinte biztosan nem), hogy csak akkor fognék bele a kifejlesztésébe, ha már felvet a pénz, és nincs jobb dolgom.
A regisztráció után
A filterek és rendezések figyelése jó ötlet, beállítható!
Nagyon hasznos, ha
Egy checkbox a keresődoboz mellett, alapbeállításként bepipálva, és a felhasználóid szeretni fognak.
+1