ugrás a tartalomhoz

Egy webáruház építő jellegű kritikája

sheep · 2010. Dec. 18. (Szo), 10.39
Sziasztok!

Megnyitottuk webáruházunkat www.csiniruha.hu - ról szeretnék véleményeket építő jellegű kritikákat kapni. Minden észrevételt szívesen fogadom, mivel én is így tudok javítani az oldalon, hogy mindenki számára egyszerű és átlátható legyen.
Előre is köszönöm a válaszokat!
 
1

Kritika

janoszen · 2010. Dec. 18. (Szo), 11.39
Usability:

  • Egyből a babás kép fogta meg a szemem, amire akartam kattintani, de hiába.
  • Utána nem nagyon tudtam, hogy hova kéne kattintanom, nem vonzotta semmi a szememet. A bal oldali sáv nem volt elég hangsúlyos, én a menüben kerestem valami olyasmit, hogy "termékek", "webáruház", stb.
  • Amikor belekattintottam a "lány ruhák" kategóriába, azt vártam volna, hogy előjön valami terméklista, helyette kaptam egy bő képernyős kisregényt. A bal oldalon kinyíló almenüt észre sem vettem.
  • Ezek után VÉGRE eljutottam a termékekig, a bal oldali méret választót sikerült is észlelnem és onnantól sínen éreztem magam.
  • A termékbe belekattintva elsőre nem találtam meg a kétségtelenül nem kicsi, de a képernyőm alá eső "kosárba" gombot.
  • A kép zoomoló az cool.
  • Frusztráló volt, hogy nem tudok one-time-shopperként csak gyorsan venni magam, mindenképpen kötelező regisztrálnom, noha ez nem egy olyan dolog, amit jogosnak érzek. Facebook Connect vagy ilyesmi szintén nem volt.
  • A jobb fölső kosár box kontrasztja túl kicsi, nem lehet elolvasni.
  • A regisztrációnál a személyes adatokból való másolás szövege szinte elveszett, főleg, hogy nem a másolás szó volt linkelve, hanem az ide. Inkább ennek kéne lennie az alapértelmezettnek.
  • Az űrlap egyébként a "mellbőségem nem kéne?" érzést keltette bennem.
  • Budapest önálló megyének számít, NEM tartozik Pest megyéhez!
  • Az irányítószám mellé minek kell megadni a kerületet?
  • Nagyon, NAGYON idegesítő, hogy a regisztrációs levelet meg kell várnom azért, hogy le tudjam adni a rendelést ahelyett, hogy a regisztráció aktiválásával együtt élesítenétek a rendelést.
  • A fizetés oldalon csak átutalás és utánvét szerepel, ehhez képest bal oldalt ott a PayPal gomb. Ezt nem értem.
  • Sikertelen belépés esetén nem tölti vissza a usernevemet és nem rakja bele a kurzort a password ablakba.
  • Hol az elfelejtett jelszó gomb?
  • "Regisztrált felhasználóink automatikusan feliratkoznak CsiniRuha hírlevelére." Ezt úgy a regisztrációkor elfelejtetted közölni és ÁSZF sem volt, amit elfogadtam a regisztrációkor. SZVSZ minimum törvényt sértesz ezzel, ha hanyagságból is, ezért lazán megbüntethetnek 50e-500e Ftra.


Műszaki:

  • A HTML kód az komolyan van gondolva? Táblázatok, divek, inline CSS-ek tarkabarka egyvelege. Ezzel minimum saját magadat szívatod meg, a keresőgépekről nem is beszélve.
  • Az első oldalletöltés 1.3 MB és 6 másodperc egy 8 MBites ADSL-en. Idegesítően lassú és a mobilnetesek örülni fognak.
  • A site mobilról tűrhetően használható.
  • A keresés miért POST? Semmi nem indokolja, csak hátránya van.
  • Az alapvető SQL injection és XSS sebezhetőségek nincsenek benne, mélyebb biztonsági hibákat nem teszteltem (lévén nincs rá felhatalmazásom).
  • Szerk: a felhasználói profilban be tudtam küldeni HTML kódot. Nem tudom, milyen adminfelület van ehhez, de szvsz nem lenne túl sok energia írni egy olyan scriptet, ami ellopja az admin sessionjét! Ezt AZONNAL javítsd! Szerk 2: be is küldtem egy működő JavaScript kódot, nézd meg, hol jön ki.
  • Az adatvédelmi nyilatkozat első része gyanúsan hasonlít erre: http://babaelegancia.hu/privacy.php . Vigyázzatok, nehogy plágium-gyanúba keveredjetek.
2

NS4 = (document.layers) ? 1 :

kuka · 2010. Dec. 18. (Szo), 15.20

 NS4 = (document.layers) ? 1 : 0;
 IE4 = (document.all) ? 1 : 0;
Én sietősen lecserélném az ilyen múltévezredi szkripteket.
3

<meta name="Revisit-After"

kuka · 2010. Dec. 18. (Szo), 15.27

<meta name="Revisit-After" content="4 days">
Ezzel a revisit-afterral csak röhögteted magad.

SEO Consultants Directory - Revisit-After META Tag: Metadata Elements:
The revisit-after META Tag is not supported by any major search engines, it never was supported and probably never will be. It was developed for, and supported by, Vancouver Webpages and their local search engine searchBC.

Google Code: Web Authoring Statistics: Metadata:
More pages use the completely worthless <meta name="revisit-after"> than use the <em> element!