Amit a szerző is kiemel, szerintem is nagyon fontos megállapítás:
the browser transformed from being an awesome interactive document viewer into being the world’s most advanced, widely-distributed application runtime
Ez igaz, de a megrendelők többségének nincs sem szüksége, sem pedig pénze alkalmazásra. Továbbá az Android/iOS/WP "appok" terjedése is azt igazolja, hogy a webes technológiáknak van még hova fejlődniük.
Az is nagy kérdés, hogy a webes alkalmazásokban megosztott adatokat hogyan találják meg az emberek. HTML-re már van kidolgozott eljárásunk, mindent megesz a google, de ahány JS alkalmazás, annyi szokás. Mivel az alkalmazások oldalai nem linkelhetőek, így a keresőkben sem fognak jó helyezéseket kapni, azaz jóval többet kell költeniük hirdetésre, hogy megtalálják őket.
Továbbá az Android/iOS/WP "appok" terjedése is azt igazolja, hogy a webes technológiáknak van még hova fejlődniük.
Imho azt igazolja, hogy utálják a javascriptet, mert nem típusos, és lövésük sincs hogyan írjanak benne színvonalas kódot.
Az is nagy kérdés, hogy a webes alkalmazásokban megosztott adatokat hogyan találják meg az emberek. HTML-re már van kidolgozott eljárásunk, mindent megesz a google, de ahány JS alkalmazás, annyi szokás. Mivel az alkalmazások oldalai nem linkelhetőek, így a keresőkben sem fognak jó helyezéseket kapni, azaz jóval többet kell költeniük hirdetésre, hogy megtalálják őket.
Az oldalak linkelhetőek, a technológia meg létezik, amivel kereshetővé lehet tenni őket, RDF-nek hívják.
Elméletileg google már tud kezelni js kódot. Mondjuk, hogy ezt hogyan teszi, annak sosem néztem utána.
A progressive enhancement szerintem is egy jó dolog.
Imho azt igazolja, hogy utálják a javascriptet, mert nem típusos, és lövésük sincs hogyan írjanak benne színvonalas kódot.
Szerintem ez ennél egy picit bonyolultabb, vegyük például a memóriafoglalást. JS-hez egyelőre nem találtam cikket, de PHP-hoz igen, szerintem annak nagyjából hasonlóan működik a menedzsmentje a böngészőkéhez.
JS-ben a grafikánál is többszörös absztrakción keresztül jutsz csak el a grafikus processzorig, míg arról biztos olvastál, hogy az iOS 8-ban vezetett Metal API szinte közvetlen hozzáférést nyújt hozzá.
Szerintem ez ennél egy picit bonyolultabb, vegyük például a memóriafoglalást. JS-hez egyelőre nem találtam cikket, de PHP-hoz igen, szerintem annak nagyjából hasonlóan működik a menedzsmentje a böngészőkéhez.
Ha valakit nagyon érdekel, akkor belenézhet pl a v8 forrásába, elvileg nodejs alatt is valami hasonló megy.
Ettől függetlenül lehetséges, hogy nehezebb optimalizálni js-ben, mert kevesebb a cikk a témában, meg lehet, hogy minden js motor kicsit máshogy működik.
JS-ben a grafikánál is többszörös absztrakción keresztül jutsz csak el a grafikus processzorig, míg arról biztos olvastál, hogy az iOS 8-ban vezetett Metal API szinte közvetlen hozzáférést nyújt hozzá.
Egyikben sem vagyok kifejezetten otthon. Nem tudom, hogy baj e, hogy csak absztrakción keresztül érhető el a grafikus motor. Sokaknak nincs szüksége mélyebb ismeretre, hogy fejlesszenek benne valami használhatót. Legalábbis ez lenne az absztrakciók lényege...
többszörös absztrakción keresztül jutsz csak el a grafikus processzorig, míg arról biztos olvastál, hogy az iOS 8-ban vezetett Metal API szinte közvetlen hozzáférést nyújt hozzá
Az utóbbi 7 évben megvoltak többszörös absztrakció mellett is (iPhone OS 1.0 2007 - iOS 7 2013), szóval valószínűleg nem ez lesz a kulcs.
Ez valószínűleg az 'erős grafikával' rendelkező játékok miatt jelent meg. 2D-s felhasználói felületű ide nyomok az történik appokhoz senki nem fog Metal API-t használni. Szerintem.
»Továbbá az Android/iOS/WP "appok" terjedése is azt igazolja, hogy a webes technológiáknak van még hova fejlődniük.«
Imho azt igazolja, hogy utálják a javascriptet, mert nem típusos, és lövésük sincs hogyan írjanak benne színvonalas kódot.
Mint írtam, vannak a memóriaproblémák. Típusnélküli nyelvekben minden változónak eleve van overhead-je, másrészt pl. elindítottam most egy Firefoxot kikapcsolt addonokkal, és 110 megabájt memóriát eszik egy darab üres lappal. Már nem is olyan vidám a helyzet, pedig még nem is csináltunk semmit. Ha az átlagtelefonban van egy gigabájt memória, amiből levonjuk még az operációs rendszer 2-300 megabájtját, nagyon kevés erőforrással tudunk gazdálkodni, viszont natív programban mindenképp többel.
Azt már csak zárójelben jegyzem csak meg, nem igazán értem, miért ragaszkodnak annyira a végtelen görgetéshez. Egyrészt nincs semmilyen hozzáadott értéke a "felhasználói élményhez", hisz egy oldalnyit érdemes vele görgetni, így viszont rengeteg plusz memóriát és processzoridőt igényelnek, a hozzávaló scriptek, az animáció és a növekvő adatmennyiség kezelése. Értem én, hogy ez a menő, de innentől kezdve öncélú. Ennyi erővel betehettek volna egy iframe-et, aminek a tetején és az alján van egy előre-hátra gonb, és azzal lehetne lapozni.
elindítottam most egy Firefoxot kikapcsolt addonokkal, és 110 megabájt memóriát eszik egy darab üres lappal
Ha még azt is belevesszük, hogy nem egyszerű js-ben memory leak nélküli alkalmazást írni, akkor elég világos, hogy miért előnyös a natív megoldás
Azt már csak zárójelben jegyzem csak meg, nem igazán értem, miért ragaszkodnak annyira a végtelen görgetéshez.
Én sokszor görgetek le több oldalt. Nem mondom, hogy ez a kánaán, de nem tudok olyan megoldást, ami többféle felbontáson is ugyanolyan jól használható lenne. Én pl most úgy döntöttem, hogy elforgatom a monitorom, és 1080x1920-ban nézek oldalakat. Weblabor pl csúnyán szétesett, facebook ugyanúgy használható maradt, és általában cikk olvasáshoz sokkal jobb így, filmet meg úgyis tv-n nézek nagy ritkán.
Ha még azt is belevesszük, hogy nem egyszerű js-ben memory leak nélküli alkalmazást írni, akkor elég világos, hogy miért előnyös a natív megoldás
Ha teljesen különválasztod az adatokat és a rajtuk munkát végző függvényeket, azaz igyekszel a funkcionális paradigmának megfelelni (például nem használsz closure-öket), akkor szerintem meg lehet oldani könnyen, hogy ne legyen szivárgás.
Lehetséges, bár az is baj szokott lenne, ha a globális névtérhez (amihez a DOM fa is hozzátartozik) kötsz valamilyen objektumot. Szóval van 1-2 dolog, amire így is úgy is oda kell figyelni. A closure-t csak modulok definícióknál érdemes használni, esetleg olyan általános mintáknál, mint a bind, ahol nincs benne komplex logika. Egyébként arra alapozni bármi komolyat nem túl kedvező sem olvashatóság, sem memória kezelés szempontjából (na legalábbis úgy tudom).
Korábban már beküldtem blogmarknak ezt az írást, amiben kifejtik, miért tértek át facebookék például iOS-en a natív fejlesztésre böngésző helyett.
Majd erre válaszul jött sencha (akik egyébként html+js fejlesztő eszközök készítésével foglalkoznak) demonstralandó, hogy nem megoldhatatlan a feladat mobil böngészőben sem: Demo videó.
Bővebb kifejtés blogbejegyzésben.
Fejlődés
Az is nagy kérdés, hogy a webes alkalmazásokban megosztott adatokat hogyan találják meg az emberek. HTML-re már van kidolgozott eljárásunk, mindent megesz a google, de ahány JS alkalmazás, annyi szokás. Mivel az alkalmazások oldalai nem linkelhetőek, így a keresőkben sem fognak jó helyezéseket kapni, azaz jóval többet kell költeniük hirdetésre, hogy megtalálják őket.
Alkalmazásfejlesztőknek érdemes elolvasni a témában az Endyl által korábban beküldött Offline First: Your Next Progressive Enhancement Technique? című blogmarkot.
Továbbá az Android/iOS/WP
Imho azt igazolja, hogy utálják a javascriptet, mert nem típusos, és lövésük sincs hogyan írjanak benne színvonalas kódot.
Az oldalak linkelhetőek, a technológia meg létezik, amivel kereshetővé lehet tenni őket, RDF-nek hívják.
Elméletileg google már tud kezelni js kódot. Mondjuk, hogy ezt hogyan teszi, annak sosem néztem utána.
A progressive enhancement szerintem is egy jó dolog.
Imho azt igazolja, hogy
JS-ben a grafikánál is többszörös absztrakción keresztül jutsz csak el a grafikus processzorig, míg arról biztos olvastál, hogy az iOS 8-ban vezetett Metal API szinte közvetlen hozzáférést nyújt hozzá.
Szerintem ez ennél egy picit
Ezek nem jók?
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Memory_Management
https://developer.chrome.com/devtools/docs/javascript-memory-profiling
http://www.smashingmagazine.com/2012/11/05/writing-fast-memory-efficient-javascript/
Ha valakit nagyon érdekel, akkor belenézhet pl a v8 forrásába, elvileg nodejs alatt is valami hasonló megy.
Ettől függetlenül lehetséges, hogy nehezebb optimalizálni js-ben, mert kevesebb a cikk a témában, meg lehet, hogy minden js motor kicsit máshogy működik.
Egyikben sem vagyok kifejezetten otthon. Nem tudom, hogy baj e, hogy csak absztrakción keresztül érhető el a grafikus motor. Sokaknak nincs szüksége mélyebb ismeretre, hogy fejlesszenek benne valami használhatót. Legalábbis ez lenne az absztrakciók lényege...
többszörös absztrakción
Az utóbbi 7 évben megvoltak többszörös absztrakció mellett is (iPhone OS 1.0 2007 - iOS 7 2013), szóval valószínűleg nem ez lesz a kulcs.
Kevés
Játékok
A kiindulási alap a következő
Imho azt igazolja, hogy utálják a javascriptet, mert nem típusos, és lövésük sincs hogyan írjanak benne színvonalas kódot.
Korábban már beküldtem blogmarknak ezt az írást, amiben kifejtik, miért tértek át facebookék például iOS-en a natív fejlesztésre böngésző helyett.
Azt már csak zárójelben jegyzem csak meg, nem igazán értem, miért ragaszkodnak annyira a végtelen görgetéshez. Egyrészt nincs semmilyen hozzáadott értéke a "felhasználói élményhez", hisz egy oldalnyit érdemes vele görgetni, így viszont rengeteg plusz memóriát és processzoridőt igényelnek, a hozzávaló scriptek, az animáció és a növekvő adatmennyiség kezelése. Értem én, hogy ez a menő, de innentől kezdve öncélú. Ennyi erővel betehettek volna egy iframe-et, aminek a tetején és az alján van egy előre-hátra gonb, és azzal lehetne lapozni.
elindítottam most egy
Ha még azt is belevesszük, hogy nem egyszerű js-ben memory leak nélküli alkalmazást írni, akkor elég világos, hogy miért előnyös a natív megoldás
Én sokszor görgetek le több oldalt. Nem mondom, hogy ez a kánaán, de nem tudok olyan megoldást, ami többféle felbontáson is ugyanolyan jól használható lenne. Én pl most úgy döntöttem, hogy elforgatom a monitorom, és 1080x1920-ban nézek oldalakat. Weblabor pl csúnyán szétesett, facebook ugyanúgy használható maradt, és általában cikk olvasáshoz sokkal jobb így, filmet meg úgyis tv-n nézek nagy ritkán.
Ha még azt is belevesszük,
Lehetséges, bár az is baj
Korábban már beküldtem
Majd erre válaszul jött sencha (akik egyébként html+js fejlesztő eszközök készítésével foglalkoznak) demonstralandó, hogy nem megoldhatatlan a feladat mobil böngészőben sem: Demo videó.
Bővebb kifejtés blogbejegyzésben.
Ismerem a sencha termékeit,
Hallomásból
Is Native Still Beating
Nagyon jó a beszélgetés, kár,