Miután a HUP-on is felvetődött a kérdés, már meg merem kérdezni: miért jobb ez, mint az RSS? Én sem értem igazán... Különösen annak fényében, hogy a tűzfalaim kicsit morcosak lesznek, ha valaki kívülről akar beszólni a böngészőmnek, hogy "HÉ! Jött valami érdekes!" :)
Vagy félreértek valamit?
Emlékeim szerint a Windows 95-ben vagy a 98-ban szerették volna az Active Desktopon használni a Server Push technológiát, de elhalt elég hamar a dolog, gondolom, nem véletlenül. Persze lehetnek előnyei, elvileg alacsonyabb a szerverterhelés, mert nem kell annyit kérdezgetni.
Ugyan nem mélyedtem bele a specifikációba, de azt írják, hogy szükség van egy Notification Service-re. Talán ez valami központi szerver lesz, amit adhat pl. a Mozilla is, és a böngésződ erre a csatornára iratkozik fel, s amit 3rd party programok ide behánynak, azt leküldi a feliratkozottaknak. Többes szám, mert lehet desktop Firefox, mobile Firefox vagy épp egy notifier app is.
Szóval nem gondolnám, hogy megváltják a világot és külső TCP kapcsolatról engednék be a böngésződ felé a forgalmat, fittyet hányva a tűzfalakra.
És ami még nem mellékes, hogy ez egy értesítő szolgáltatás, nem kell hozzá RSS feed olvasó, sem külső program, nem kell megtanulni semmi újat. Ráadásul mikor láttunk olyat, hogy egy webshop RSS-ben értesítene arról, hogy postára adták a csomagod (mert hogy ez van épp a példában).
A „webshop RSS” példa arra, hogy miként lehetne kiemelkedni a konkurensek közül*. Hasonló példát látni az aprod.hu-nál. Adnak egy előre generált PDF-et a hirdetésedből, melyet csak ki kell nyomtatni, kicsit bevagdosni és már mehet is fel a hirdetésed egy offline világbeli hirdetőtáblára. Ezektől a nüansznyi dolgokról lesz egy szolgáltatás sikeres, értékes vagy sem. És akkor nem érti a megrendelő, hogy miért nem három hét alatt készül el egy jó webes cucc...
* a lehetőség eddig is adott volt erre, sőt iWiW, Facebook appot, vagy bármit lehetett volna készíteni. De sok itthoni cégnél még az is kihívást jelent, hogy a különböző forrásokból származó vevői megkereséseket (pl. telefon és e-mail) összehangolják és IQ-ből tudjanak válaszolni arra, hogy hol tart egy ügy. Szóval amíg a marketing, a CRM és hasonló dolgok nincsenek letisztázva egy-egy cégnél, addig kár elvárni, hogy valami hozzáadott értéket adjanak és ahhoz megkeressék a testhezálló technológiát.
Amellett, hogy egyetértek írásod nagyrészével, szabadna megjegyeznem hogy én speiciel pont ezt a vonulatot értelmetlennek látom (webshop RSS rendelés státuszváltás). Egyrészt ha ebben lenne fantázia, a külföldi miliárdos bevételből gazdaálkodó webshopok már régen megcsinálták volna. Másrészt (és ez a gyakorlatiasabb része) nehezen tudom elképzelni, hogy a felhasználóknak érdemes elmagyarázni mi ez az RSS, mit csináljon, miért vegye fel és hova (feed reader).
Én is így gondolom. Éppen ezért írtam azt, hogy: „a lehetőség eddig is adott volt erre, sőt iWiW, Facebook appot, vagy bármit lehetett volna készíteni.”
Amíg az emberek az internet alap játékszabályaival sincsenek tisztában, addig az RSS bár jóság, nem érdemes rá építeni a nagyobb rétegek számára plusz szolgáltatásokat.
Ezért is küld értelmesebb webshop e-mailben státuszjelentést, mert azzal azért már nagyjából megbarátkoztak az emberek. Korrektebb futár meg SMS-t is küld, hogy aznap viszik a csomagot.
Sajnos igaz, hogy bár vannak életképes technológiák, amíg azok nincsenek köztudatban, nem érdemes rájuk gondolni, pedig csudajó dolgokat lehetne létrehozni...
Arra nem is, hogy a hétköznapi Júzer feliratkozik rá (tisztelet a kivételnek). De hasznos, ha egy oldal (pl. hírportál) adott RSS-ét akarod beépíteni egy másik oldal pl. sidebox-ába. Ez a te oldaladnak is és az RSS gazdaoldalának is hasznos lehet.
Valóban. És ha maradunk szakmai vonalon, akkor akár arra is jó, hogy egy adott rendszer állapotáról kapjunk státuszjelentéseket (lehalt a DB szerver, torlódnak a mailek, van x számú új megrendelés, stb.), melyeket pl. mobilról folyamatosan követünk.
RSS?
Vagy félreértek valamit?
Emlékeim szerint a Windows
Notification Service
Szóval nem gondolnám, hogy megváltják a világot és külső TCP kapcsolatról engednék be a böngésződ felé a forgalmat, fittyet hányva a tűzfalakra.
Köszi. (a tűzfalas témát a
Értesítő szolgáltatás
Re; kicsit off
* a lehetőség eddig is adott volt erre, sőt iWiW, Facebook appot, vagy bármit lehetett volna készíteni. De sok itthoni cégnél még az is kihívást jelent, hogy a különböző forrásokból származó vevői megkereséseket (pl. telefon és e-mail) összehangolják és IQ-ből tudjanak válaszolni arra, hogy hol tart egy ügy. Szóval amíg a marketing, a CRM és hasonló dolgok nincsenek letisztázva egy-egy cégnél, addig kár elvárni, hogy valami hozzáadott értéket adjanak és ahhoz megkeressék a testhezálló technológiát.
Amellett, hogy egyetértek
Re
Amíg az emberek az internet alap játékszabályaival sincsenek tisztában, addig az RSS bár jóság, nem érdemes rá építeni a nagyobb rétegek számára plusz szolgáltatásokat.
Ezért is küld értelmesebb webshop e-mailben státuszjelentést, mert azzal azért már nagyjából megbarátkoztak az emberek. Korrektebb futár meg SMS-t is küld, hogy aznap viszik a csomagot.
Sajnos igaz, hogy bár vannak életképes technológiák, amíg azok nincsenek köztudatban, nem érdemes rájuk gondolni, pedig csudajó dolgokat lehetne létrehozni...
Nem beszélve arról, hogy
RSS haszna (off)
Re: RSS haszna (off)