ugrás a tartalomhoz

Egyedi dizájn minden bejegyzéshez

Joó Ádám · 2010. Már. 2. (K), 22.24
A stíluslapok korában is vannak olyan blogok, melyek szakítanak a kézenfekvő megszokással, és fáradságot nem sajnálva, minden bejegyzésüket egyedi, a témához illeszkedő dizájnnal tálalnak.

Néhány tetszetős példa:Egyik oldalról nagyszerű a dolog, hisz megmozgatja a kreativitást, lehet kísérletezni, próbálkozni, mindig a tartalomhoz szabható a prezentáció, az olvasók pedig legalább annyira várják egy-egy új bejegyzéshez a dizájnt, mint magát az írást.

Másik részről embert próbáló dolog egy teljesen új látványvilágot álmodni minden cikkhez, fenn áll a veszélye, hogy unalomba fordul, vagy a többletmunka kényszere visszatart írásokat a megjelenéstől/megszületéstől. Emellett kérdéses, hogy lehet-e ilyen koncepció mellett brandet építeni, hogyan helyezzük el a szükséges ismétlődő elemeket (a fent felsorolt oldalak szinte mindegyike ugyanúgy oldja ezt meg).

Aztán persze járható a középút is, mikor csak egy-egy post erejéig rukkolunk elő újdonsággal, ami a figyelemfelkeltés remek eszköze is lehet.

Ti próbálkoztatok már ilyesmivel? Ismertek magyar példákat is?
 
1

magyar pelda

tothmate · 2010. Már. 3. (Sze), 01.56
3

wyctim nagyon szép és igényes

firith · 2010. Már. 3. (Sze), 12.27
wyctim nagyon szép és igényes designokat csinál, mindig várom, hogy mikor ír újabb posztot. a témához kapcsolódik egy cikk is
7

http://wyctim.com

Wishmylove · 2010. Már. 9. (K), 14.38
Jah wyctim nagyon beteg! Mármint pozitiv értelemben. Minden tiszteletem neki.
Én nem is szoktam olvasni, csak nézegetem az új dizájnjait, mert mindig az aktuális trendeket klónozza faszán.
2

Egység?

bh · 2010. Már. 3. (Sze), 10.20
Kísérletezgetésre teljesen jó, de egy komolyabb site-ot nem tudok elképzelni ilyenfajta megközelítéssel. Mivel minden cikk egyedi, nem látom az egységet, nem tudom beazonosítani az oldalt, amely a szolgáltatást nyújtja.
Elveszek a cikkekben, minden újabb bejegyzésnél meg kell ismerkednem a felépítéssel, a struktúrával. A fontos részeket nem fogom ránézésre megtalálni. Az egyetlen előnye a design és ez számomra elhanyagolható a fentiek tekintetében.
4

+1

Pozo · 2010. Már. 3. (Sze), 18.45
+1
5

Vannak oldaltípusok, ahol ez

Török Gábor · 2010. Már. 4. (Cs), 10.47
Vannak oldaltípusok, ahol ez a kialakítás megállja a helyét. Egy szakmai blog esetében, ahol önálló, nagyobb lélegzetvételű cikkeket közöl a szerző, nincs szükség az általad említett „egységre”, mert a posztok független entitások. Egy céges honlap esetében, ahol a teljes site adott termékek, szolgáltatások köré épül, nyilván ez nem járható út.
6

Designereknek

vbence · 2010. Már. 4. (Cs), 12.10
Egy designer, design cég számára jó ötletnek tartom... Így könnyen be lehet mutatni milyen sokoldalúságra / kreativitásra képes az alany, olyan ötleteket is amik egy éles projekt esetén nem feltétlenül megvalósíthatók (ott ugyebár általában a megrendelő mondja ki a végső szót, másrészt egy nagyközösnégnek szánt oldalon inkább a konvenciókat tanácsos követni, mint kísérletezgetni).
8

fotós oldalon már részben

Baranyai László · 2010. Már. 11. (Cs), 12.20
Egy fotóblog oldalon már láttam csíráját, ott a publikált kép színéhez igazították a hátteret. A látvány nem lett teljesen új, de hatásos:
http://pixelmaze.ca/tilted/