Ha weboldalunk kiesett a Google adatbázisából
A Google mostantól emailben értesíti azon weboldalak webmestereit, amelyek valamilyen okbók kifolyólag (átmenetileg vagy véglegesen) törlésre kerültek a Google adatbázisából. Ahogy az lenni szokott, a hír futótűzként terjedt és a figyelmeztető emailek megjelenését követően azonnal megjelentek az hozzászólások a kapcsolódó SEO fórumokban.
Az érintettek először azt hitték, hogy csak átverésről van szó, később a Google egyik alkalmazottja, Matt Cutts is megerősítette a figyelmeztető email hitelességét.
De mi is okozhatja, hogy weboldalunkat a Google "kizárással" bünteti? Míg a webmesterek és SEO tanácsadók azon fáradoznak, hogy az oldalak a számukra fontos kulcsszavakra jó helyezést érjenek el a keresők találati oldalain, olyan trükköket is alkalmaznak, amelyek nem felelnek meg a Google ajánlásainak és spam-gyanúsak. Ilyen például a rejtett szöveges tartalom, rejtett linkek, belépő (doorway) oldalak JavaScript átirányítással, képernyőn kívüli tartalommal stb.
Mit tehetünk, ha mégis hibáztunk? Szerencsére a Google lehetőséget ad arra, hogy miután a hibákat kijavítottuk, oldalunk ismét bekerülhessen az adatbázisba. A reinclusion request szolgáltatás segítségével oldalunk ismét bekerülhet a kereső indexébe. A felkínált lehetőségek közül a harmadikat kiválasztva, majd az űrlapot kitöltve elindíthatjuk a folyamatot. Fontos, hogy a Subject-be beírjuk: Reinclusion request.
■ Az érintettek először azt hitték, hogy csak átverésről van szó, később a Google egyik alkalmazottja, Matt Cutts is megerősítette a figyelmeztető email hitelességét.
De mi is okozhatja, hogy weboldalunkat a Google "kizárással" bünteti? Míg a webmesterek és SEO tanácsadók azon fáradoznak, hogy az oldalak a számukra fontos kulcsszavakra jó helyezést érjenek el a keresők találati oldalain, olyan trükköket is alkalmaznak, amelyek nem felelnek meg a Google ajánlásainak és spam-gyanúsak. Ilyen például a rejtett szöveges tartalom, rejtett linkek, belépő (doorway) oldalak JavaScript átirányítással, képernyőn kívüli tartalommal stb.
Mit tehetünk, ha mégis hibáztunk? Szerencsére a Google lehetőséget ad arra, hogy miután a hibákat kijavítottuk, oldalunk ismét bekerülhessen az adatbázisba. A reinclusion request szolgáltatás segítségével oldalunk ismét bekerülhet a kereső indexébe. A felkínált lehetőségek közül a harmadikat kiválasztva, majd az űrlapot kitöltve elindíthatjuk a folyamatot. Fontos, hogy a Subject-be beírjuk: Reinclusion request.
cím
tapasztalódás
display: none
CSS tulajdonsággal elrejtett) linkeket; persze, csak a PageRank miatt.ezért eddig nem harapta le fejem/PageRank-em a google, viszont egy pornógráf oldalra való (vissza)linkelésért már egy hét után eltűntem az indexből.
akkor gyorsan ki lett javítva a hiba: töröltük a kölcsönös hivatkozásokat és rá egy hónapja már ugyanott voltam, mint azelőtt.
bbalint
<Nincs cím>
bbalint:
a display: none;-ok miatt nem nagyon bannolnak, mivel ezt gyakran használják css navigáció megvalósítására. Azonban nem kizárt,h egy nagyobb mennyiségű szöveg eltűntetéséért már büntethetnek. Ez viszont felvet egy problémát: mégpedig a flash oldalak kereshetővé tételét. Az igazi flash optimizáláshoz egyelőre úgy tűnik,h le kell gyártani az xhtml oldalakat is.
Fekete Ferenc
Elkülönítés User Agent alapján
Én egy olyan módszert ismerek a flash oldalak kereshetővé tételére, hogy a szerver oldali script-ben (mondjuk PHP) csoportokat alakítunk ki a grafikus böngészők (amik támogatják a flasht) és minden egyéb számára (beleértve a nem támogatott grafikus böngészőket, a karakteres böngészőket és a kereső botokat), majd ha nem az előbbi csoportba tartozik a USER-AGENT alapján a látogató, akkor egy olyan oldalt kell prezentálni, ami teljes mértékben ugyanazt a szöveges tartalmat produkálja, mint a flash.
Eddig még nem is gond. Csakhogy ha ez a karakteres változat navigálható, tehát linkeket tartalmaz további belső oldalakra, akkor úgy kell megcsinálni a flash-t, hogy az is tudja értelmezni a linkeket és a link alapján a megfelelő tartalmat mutassa.
Mert a google mondjuk beindexeli a foo.org/news.php?content=5 elérésű linket, akkor, ha a felhasználó a flash supported böngészővel a google-n erre a linkre kattint, akkor ne a flash főoldalt lássa, hanem azt a bizonyos hírt, amit a google is látott, csaképp a flashben.
Ha sikerül így kialakítani az oldalt, akkor szerintem a google se fog bannolgatni.
Remélem nem bonyolítottam túl :)
Minek a Flash?
-boogie-
Minek a Flash? Hát mert :)
Számtalan oka lehet az "Ehhez jobban értek"-től a szimpla "Csak"-on át egészen "A tartalom és a téma prezentáláshoz nem elég a puszta HTML"-ig.
Ember
-boogie-
<Nincs cím>
http://www.mattcutts.com/blog/webmaster-communication/
Fekete Ferenc