Az Amazon és az eBay a webszolgáltatások terjesztői
Unalomig ismételt szöveg, hogy ha nincs elég webes tartalom, akkor nem jönnek a webre a mindennapi felhasználók. Ugyanez a tendencia figyelhető meg a webszolgáltatások (web services) mögött is. Amíg nincs elegendő webszolgáltatást nyújtó végpont, addig nem igazán érdemes vele foglalkozni. A legtöbb cég már régóta működtet tesztüzemben ilyen megoldásokat, gondoljunk csak a Google API-ra, ám ezek csak korlátozott mértékben teszik lehetővé a tényleges szolgáltatáskészlet kihasználását.
Az InformationWeek minap megjelent cikkében azt boncolgatja, hogy az Amazon és az eBay mennyire nagyot tud szakítani a webszolgáltatások szélesebb körű bevezetésével, illetve már most is milyen nagy sikereket értek el ezen a téren.
Döbbenetes adat számomra, hogy az amerikai eBay oldalon megjelenő termékek 40%-a nem a lap saját webes felületén keresztül kerül a rendszerbe, hanem a webszolgáltatási programozási felületen át viszik be más szoftverek. Ebben a megvilágításban már sokkal jobban érthető, hogy a májusi nemzetközi PHP konferencián miért az eBay stand volt a leghangosabb, és leginkább hívogató állomás a fejlesztők számára.
■ Az InformationWeek minap megjelent cikkében azt boncolgatja, hogy az Amazon és az eBay mennyire nagyot tud szakítani a webszolgáltatások szélesebb körű bevezetésével, illetve már most is milyen nagy sikereket értek el ezen a téren.
Döbbenetes adat számomra, hogy az amerikai eBay oldalon megjelenő termékek 40%-a nem a lap saját webes felületén keresztül kerül a rendszerbe, hanem a webszolgáltatási programozási felületen át viszik be más szoftverek. Ebben a megvilágításban már sokkal jobban érthető, hogy a májusi nemzetközi PHP konferencián miért az eBay stand volt a leghangosabb, és leginkább hívogató állomás a fejlesztők számára.