ugrás a tartalomhoz

Interjú a SEO Challange nyertesével, Anil Dash-el

Hojtsy Gábor · 2004. Júl. 8. (Cs), 15.11
A SEO Challange verseny nevezőinek célja az volt, hogy egy kitalált kifejezésre a verseny ideje alatt első helyezést érjenek el a Google találati listáján. Mint ahogy a mostani Google találati lista is mutatja, a Nigritude Ultramarine kifejezésre keresés nyertese Anil Dash lett, és így elvitte az 549 dollár értékű Sony lapos monitorort. A szerevzők célja a különböző optimalizációs megoldások feltérképezése volt.

A wired.com oldalon megjelent interjúban Anil megnyugtatónak nevezte az eredményt, hiszen meglátása szerint végülis az emberek döntötték el, mi tűnjön fel első helyen, és nem jöttek be a hivatásosan kereső-optimalizálással foglalkozók trükkjei. A találati lista eredményeként adódó oldalak tanulmányozásával érdekes dolgokat szűrhetünk le az alkalmazott technikákról, Anil azonban nem sok trükköt vetett be.

Weblogja kezdőlapjának <title> elemét a keresőkifejezésre változtatta, és az oldala tetején <h2> fejlécben is elhelyezte a kifejezést. A találatok között első helyen szereplő oldala is részben hasonló megoldásnak köszönheti sikerét, de ennél sokkal többet nyomott a latba, hogy olvasóit arra kérte, linkeljenek rá. Az eszméletlen nagy számú belinkelés, melyet többek között népszerű (azaz eleve nagy pontozással rendelkező oldalakról) is kapott segítette feltornászni az oldalt az első helyre, maga mögé utasítva a profikat is.

Anil úgy gondolja, hogy sikerült megmutatnia, hogy értékes tartalom szolgáltatása a legfontosabb a kereső pozícionálás szempontjából is, hiszen így az oldalt sokan olvassák, és sokan linkelnek a megjelenő érdekes tartalmakra. Ezzel Anil szerint végső soron az emberek döntik el, hogy mi a fontos, és nem a keresőbűvölők.