Mennyire lehet megbízni az ingyenes szolgáltatókban?
Blogmarkban is megemlékeztünk már a weblogs.com váratlan bezárásáról. A körülbelül háromezer ingyenes blogot hosztoló webszerveren a Userland cég Manila nevű eszköze futott. A Userlandet alapító Dave Winer (aki egyébként az RSS prófétája is) azonban néhány éve elhagyta a céget, és most arra kérték, hogy az ingyenesen hosztolt blogokat is saját szerverére költöztesse. Dave nem tudott megbirkózni a feladattal, a hardverekre, szévszélesség problémákra, és személyes egészségügyi indokokra hivatkozik.
A wired.com beszámolója azt az érdekes kérdést feszegeti, hogy mennyire bízhatunk meg egy ilyen ingyenes szolgáltatásban. A blogok nagyrészében elvégre is az írók elmúlt éveinek teljes története szerepel, és ezeket személyes tulajdonuknak tekintik. Mivel Dave egyszerűen elzárta a blogok elérhetőségét, megfosztva érzik magukat saját tulajdonuktól. Azok, akik "szépen kérik", július elseje után megkaphatják a blogjuk kimentett változatát. Mindez nem hangzik túl megnyugtatónak, ugyanakkor nem is meglepő, hiszen egy szolgáltatást nyújtó emberről és nem egy cégről van szó.
Ez az eset is felhívja rá a figyelmet, hogy sokszor természetesnek érzünk dolgokat az életünkben, melyek sokkal törékenyebbek annál, mint aminek tűnnek. Időnként nem is tudjuk megfelelően felbecsülni, hogy milyen erőfeszítés bújik meg egy-egy teljesítmény mögött. Sajnos nem csak kis cégekkel vagy magánszemélyek szolgáltatásaival fordulhat elő ez az eset, gondolhatunk akár csak az Ebone 2002-es összeomlására is.
■ A wired.com beszámolója azt az érdekes kérdést feszegeti, hogy mennyire bízhatunk meg egy ilyen ingyenes szolgáltatásban. A blogok nagyrészében elvégre is az írók elmúlt éveinek teljes története szerepel, és ezeket személyes tulajdonuknak tekintik. Mivel Dave egyszerűen elzárta a blogok elérhetőségét, megfosztva érzik magukat saját tulajdonuktól. Azok, akik "szépen kérik", július elseje után megkaphatják a blogjuk kimentett változatát. Mindez nem hangzik túl megnyugtatónak, ugyanakkor nem is meglepő, hiszen egy szolgáltatást nyújtó emberről és nem egy cégről van szó.
Ez az eset is felhívja rá a figyelmet, hogy sokszor természetesnek érzünk dolgokat az életünkben, melyek sokkal törékenyebbek annál, mint aminek tűnnek. Időnként nem is tudjuk megfelelően felbecsülni, hogy milyen erőfeszítés bújik meg egy-egy teljesítmény mögött. Sajnos nem csak kis cégekkel vagy magánszemélyek szolgáltatásaival fordulhat elő ez az eset, gondolhatunk akár csak az Ebone 2002-es összeomlására is.
John Lim is eltűnt
ADOdb új helyen, a sourcefoge-on
--
[ dt ]