ugrás a tartalomhoz

Tizenöt logótervezési trend

Hojtsy Gábor · 2003. Nov. 23. (V), 11.46
A LogoLongue.com alapítója Bill Gardner 2002-ben adott ki először könyvet kiválogatva a webhelyén található több ezernyi logó közül a legjobbakat. Ezen könyv szerkesztésekor elkerülhetetlen volt, hogy valamilyen kategorizálás szerint jelenjenek meg a logók. A rendszerezés során tizenöt fő vonalat sikerült elkülöníteni, melyek uralkodóak a logók kialakítása során.

Bár a hír nem a legfrissebb információk közé tartozik, a csoportokat tekintve a valódi identitással rendelkező mai magyar termékek és cégek logói is az eszünkbe juthatnak. Trendek megfigyelésére egyébként is csak hosszabb távon nyílik lehetőség, rövid idő erre nem elegendő.

A trendek között olyanok találhatóak, mint az összekapcsolódó 'cseppek' alkalmazása technológiai vagy tudományos összekapcsolódás szimbolizálására, vagy a fiataloknak szóló termékek esetén a 60-as 70-es évek pop kultúrájából visszaköszönő szín és formavilág alkalmazása.

A megfigyelt trendek között ugyanígy feltűnt az emberi arcokat formázó elemek használata, a logókat térbe helyező árnyékok alkalmazása, vagy a környezet megőrzését fontosnak tartó cégek esetében a zöld szín uralkodó szerepe.