ugrás a tartalomhoz

Reklámok a keresők találataiban

Hojtsy Gábor · 2003. Okt. 10. (P), 07.31
A BusinessWeek Online tett közzé a napokban egy cikket, mely felhívja a keresőpozícionálást fontosnak tartók figyelmét, hogy a keresőkben elért helyük komolyan függhet attól, hogy a fizetős programokban részt vesznek-e. A cikk arra az érdekes tényre hívja fel a figyelmet, hogy míg a Google külön jelöli a fizetett hirdetéseket, addig például a Yahoo a keresés találatai közé vegyíti azokat, szabad szemmel megkülönböztethetetlenül.

A cikk több konkrét példát is felvonultat, és minden esetben a keresőt üzemeltető véleményét is megpróbálták kikérni. Olyan érdekes esetekre mutatnak rá, amikor egy fizettet kulcsszóra való keresés esetén a találati listákban feljebb jelentek meg a fizetett hirdetések, mint azt a relevanciájuk egyébként megengedné. A Yahoo szerint a fizetett hirdetések normál találatokba rejtáse valójában növeli a felhasználók elégedettségét, és javítja a keresés találatait. Azt állítják, hogy ha nem így jelennének meg a hirdetések, akkor nem kattintanának rá a felhasználók. Ebben van valami...