Mozgásban a tartalom és reklámszolgáltatások
Érdekes trend, hogy éppen a legnépszerűbb keresők idézik elő a legnagyobb mozgolódást az internetes tartalom és reklámiparban. A két legnagyobb szereplő körül összpontosulnak a legnépszerűbb szolgáltatások, a Google minden korábban elképzelhető méretet felülmúl, az Overture pedig igyekszik a nyomában.
A Google nemrég vásárolta fel a Pyra céget, mely a web legnépszerűbb weblog (személyes webes napló) szolgáltatását fejlesztette és üzemeltette. Sokan találgatták, hogy mi lesz ennek a hatása. Az mindenesetre látszik, hogy az egyszermélyben szolgáltatott tartalom egyre meghatározóbb lesz a világhálón, és a blogokban feltűnő hírek akár ugyanolyan fontossá válhatnak, mint a CNN vagy más vezető hírportálok információi. Ezt a Google már felismerte, követve naponta temérdek olvasót, akik mind a személyes weblogok felé fordulnak információkért.
Egy érdekes weblog bejegyzésben :) olvasható David Crane megjegyzése, miszerint a globális személyes publikálási lehetőségek kiszélesednek, lehetővé téve a sokrétű, eltérő vélemények felszínre jutását és a megvitatását.
A Blogger használóiban is felmerült számos kérdés a vásárlással kapcsolatban, ezekre a cég egy FAQban próbál megnyugtató válaszokat adni.
Az Overture sem tétlenkedett, az utóbbi hetekben jelentette be az Altavista és a FAST Search megvásárlását, melyek a Google mögé felsorakozott kereső szolgáltatásokként nagy forgalmat hoznak. Így az Overture nem csak keresési potenciálját tudja kiterjeszteni, de hirdetési felülete is óriási mértékben megnő.
A Google szöveges reklámozás (TextAd) újítása, mely annak idején megrengette a banner alapú reklámozók piacát most már nem csak a keresőoldalakon jelenik majd meg, hanem a Google más tartalmakat szolgáltató oldalain is. Ezzel nem adják fel a pozícionált reklámozás elveit, tehát csak kapcsolódó hirdetések fognak megjelenni továbbra is minden Google oldalon. Az Overture is kihasználja kiterjesztett reklámozási kapacitását, így fizetett keresési találatai még több keresőben fognak feltűnni.
Úgy tűnik, hogy a személyes tartalom a keresés és a reklámozás komoly gyűjtőpontjai vannak felnövőben. Fordulatokkal teli jövő elé nézünk.
Források: SitePoint és a cikkben említett oldalak és weblogok.
■ A Google nemrég vásárolta fel a Pyra céget, mely a web legnépszerűbb weblog (személyes webes napló) szolgáltatását fejlesztette és üzemeltette. Sokan találgatták, hogy mi lesz ennek a hatása. Az mindenesetre látszik, hogy az egyszermélyben szolgáltatott tartalom egyre meghatározóbb lesz a világhálón, és a blogokban feltűnő hírek akár ugyanolyan fontossá válhatnak, mint a CNN vagy más vezető hírportálok információi. Ezt a Google már felismerte, követve naponta temérdek olvasót, akik mind a személyes weblogok felé fordulnak információkért.
Egy érdekes weblog bejegyzésben :) olvasható David Crane megjegyzése, miszerint a globális személyes publikálási lehetőségek kiszélesednek, lehetővé téve a sokrétű, eltérő vélemények felszínre jutását és a megvitatását.
A Blogger használóiban is felmerült számos kérdés a vásárlással kapcsolatban, ezekre a cég egy FAQban próbál megnyugtató válaszokat adni.
Az Overture sem tétlenkedett, az utóbbi hetekben jelentette be az Altavista és a FAST Search megvásárlását, melyek a Google mögé felsorakozott kereső szolgáltatásokként nagy forgalmat hoznak. Így az Overture nem csak keresési potenciálját tudja kiterjeszteni, de hirdetési felülete is óriási mértékben megnő.
A Google szöveges reklámozás (TextAd) újítása, mely annak idején megrengette a banner alapú reklámozók piacát most már nem csak a keresőoldalakon jelenik majd meg, hanem a Google más tartalmakat szolgáltató oldalain is. Ezzel nem adják fel a pozícionált reklámozás elveit, tehát csak kapcsolódó hirdetések fognak megjelenni továbbra is minden Google oldalon. Az Overture is kihasználja kiterjesztett reklámozási kapacitását, így fizetett keresési találatai még több keresőben fognak feltűnni.
Úgy tűnik, hogy a személyes tartalom a keresés és a reklámozás komoly gyűjtőpontjai vannak felnövőben. Fordulatokkal teli jövő elé nézünk.
Források: SitePoint és a cikkben említett oldalak és weblogok.